Beste Allemaal,
Ik wilde vandaag de auto (Porsche Boxster / 1999 naar de bandenshop brengen voor de winterbanden (ja, beetje laat maar ze waren niet leverbaar eerder

).
Het linker achterwiel stond op een stuk straat (niet besneeuwd) en het rechterwiel op ijs/sneeuw. Op de een of andere manier wilde de auto niet wegkomen en gooit die al het vermogen op het rechter achterwiel. Deze draait vervolgens volledig om los te komen, terwijl het linker achterwiel (wat wel grip zou moeten hebben) niet wilt draaien.
Mijn vraag is dus voornamelijk of een Boxster een sperdifrentieel heeft (difflock) of dat dit er bij de eerste modeljaren niet standaard op zat?Kan dit onderdeel wellicht defect zijn of is er iets met de aandrijving van het linker achterwiel? Na wat duwen (in de versnelling N) uiteindelijk toch de auto kunnen rijden. Toen roteerde het linker achterwiel ineens wel, maar alleen toen beide achterwielen op ijs stonden.
Nu weet ik van het bestaan van een sperdif (difflock)., maar ik kan nergens herleiden of dit standaard is op een boxster?
Weet iemand of dit op de auto zit of dat dit onderdeel kapot is? Inmiddels staat de auto voor banden. Wel was ik veel te laat op locatie, waardoor ze er morgen pas onder kunnen. In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden!