Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

winters weer, advies

24 dec 2010 8:23

Hallo,
Vandaag mag ik mijn eerste Porsche ophalen in Amersfoort. :ba:
Ik twijfel of ik een auto ambulance met chauffeur zal laten komen, zijn er hier bezoekers die ervaring hebben met het rijden van een auto met achterwielaandrijving? Is dat -als ik heel voorzichtig rijd- te doen?
Ik moet naar Roosendaal :drive:

Re: winters weer, advies

24 dec 2010 8:33

Jij hebt een Boxster S gekocht, congrats! Als jij rustig aan doet, niets aan de hand. Een Boxster is een heel stabiel gebalanceerde auto. Ik heb 7 jaar in een Boxster gerijden zonder “TC” of “PSM”. Met dit soort weersomstandigheden vertrouw eerder mijn oude Boxster dan mijn 996 met “PSM”. Succes

24 dec 2010 8:58

kan makkelijk. snelwegen zijn schoon. rustig aan doen. geniet ervan. en open als het droog is 8)

24 dec 2010 9:02

.. in iedergeval zorgen dat je alles met de verzekering geregeld hebt :arrow: .. en het dan maar gewoon wagen :drive:

... rustig aan met het rechtervoetje :wink:

24 dec 2010 9:11

@allemaal, bedankt voor de (snelle!) reacties. Ik weet voldoende :D

Gelukkig...

@forumbeheer, wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

24 dec 2010 10:34

Als daar net zoveel sneeuw ligt als hier zou ik me nog wel eens bedenken.
Net 1½ uur bezig en al 13 afmeldingen van patienten.
Hier is er geen doorkomen aan.

24 dec 2010 10:54

Als het sneeuwvrij is no problemo ik rij dagelijks met mijn Boxster. Als er wel sneeuw ligt fluwelen voetje gebruiken. Liggen er wintersloffen onder?

Als je nooit achterwielaandrijving gereden hebt is het met dit weer wel een grote uitdaging om mee te beginnen...

24 dec 2010 11:09

@Ruudje, nee geen wintersloffen, dus toch maar rustig aan met mijn rechtervoet.

"Als je nooit achterwielaandrijving gereden hebt is het met dit weer wel een grote uitdaging om mee te beginnen..."

Is dat nou echt zo'n verschil? Iemand vertelde mij dat zelfs de bochten dan ook anders genomen moesten worden?? :roll: ?

24 dec 2010 11:21

Zolang je de rechtervoet subtiel kunt beheersen en je bij de eerste gladde minirotonde erg voorzichtig aanpakt komt het allemaal goed.
Ik heb nog nooit een voorwielaangedreven auto gehad en leef ook nog steeds. :mrgreen:

24 dec 2010 11:26

Met dit weer neem ik graag het Golfje van mijn vrouw/zoon mee :idea:

24 dec 2010 11:32

Het lijkt zolang je uit de buurt van de limiet blijft heus wel op elkaar maarrrrr als er iets gebeurd is het corrigeren wel behoorlijk anders.

Laat je niet te bang maken als je relaxed rijdt komt het heus goed.

24 dec 2010 11:34

SimpleMan schreef:Iemand vertelde mij dat zelfs de bochten dan ook anders genomen moesten worden?? :roll: ?

Met 'n voorwielaandrijver neem je die met dit weer op de handrem :mrgreen: .. bij 'n achterwielaandrijver is dat niet nodig ...

Afbeelding

Een achterwiel-aangedreven auto 'breekt' in principe eerder uit dan een voorwiel-aangedreven auto ..
bij de achterwiel-aangedrevene is dat makkelijk(er) op te vangen of te corrigeren :drive:

24 dec 2010 11:41

hier in het oosten is het verre van sneeuwvrij en er valt nog volop bij

ik zou het een paar daagjes uitstellen als ik jou was...maar da's makkelijker gezegd natuurlijk :lol:

24 dec 2010 11:47

993_4S schreef:kan makkelijk. snelwegen zijn schoon. rustig aan doen. geniet ervan. en open als het droog is 8)

Snelwegen schoon? Hier niet.... de A2 bij Eindhoven is dicht :roll:

24 dec 2010 11:53

Roosendaal bij Arnhem? Dan zou ik effe de sneeuw checke...

24 dec 2010 12:04

Hier ff chekken, voor je op pad gaat!

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_ve ... ingen.html

24 dec 2010 12:18

maar een auto met trailer werkt dan ook niet echt lekker lijkt me.. Daar mag dan wel een traktor voor zitten om nog weg te kunnen komen :wink: ..

24 dec 2010 12:18

En een hoop ellende op de A59 . Ik zou het niet doen vandaag.
kijk liever hier

24 dec 2010 12:23

SimpleMan schreef:zijn er hier bezoekers die ervaring hebben met het rijden van een auto met achterwielaandrijving?

hehehe :mrgreen:

24 dec 2010 12:26

Hij is idd leuk! :cheers:

24 dec 2010 12:38

Spelen met een Porsche in de sneeuw is leuk :cheers:

..... maar in jouw geval is mijn advies

nog Afbeelding :wink:

Met deze weers-/wegdekomstandigheden zou ik 'm nog even lekker laten staan waar hij staat.

24 dec 2010 13:12

Lijkt me ook verstandiger, ik weet wel niet hoe dat is met achterwiel aandrijving :mrgreen: , maar zou toch maar even wachten...

24 dec 2010 13:16

Afbeelding :idea: :mrgreen:

24 dec 2010 13:18

Ik las in een ander draadje dat de Boxster 4WD is, dus met een paar winterbandjes moet het vandaag prima te doen zijn. :ba:

24 dec 2010 13:30

gewoon ff oefenen op een groot parkeerterrein, heb ik ook gedaan, dan voel je al gauw wat ie doet.
heb wel winterbanden by the way.
Plaats een reactie