Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 jan 2011 22:17
Allereerst wil ik iedereen het allerbeste voor 2011 toegewensen met veel rijplezier...
Wilde vandaag, na 4 weken, weer n lekker stukje gaan rijden met mn 996 maar helaas.....accu leeg...
Met behulp van startkabels de accu weer aan de praat gekregen, half uurtje gereden en de auto weer in de garage geparkeerd. Net nog even gekeken of ie probleemloss wilde starten maar helaas....lampjes branden wel maar als ik de sleutel omdraai hoor ik een of ander tikkend geluid...iemand enig idee? te kort gereden? Hoor graag jullie reacties/suggesties....
02 jan 2011 22:21
Accu is waarschijnlijk overleden
02 jan 2011 22:32
Met een half uurtje rijden krijg je een volledig lege accu niet opgeladen. Reken maar op dik uurtje rijden!
Wat een straf
02 jan 2011 22:32
wees blij dat je geen plof hoorde
02 jan 2011 22:47
Als je toch op pad moet voor een nieuwe accu, koop dan meteen een druppelaar....kan geen kwaad met dit winterse weer
02 jan 2011 22:53
Hoe werkt zo'n druppelaar, moet er altijd electriciteit c.q. een stopcontact voorhanden zijn?
02 jan 2011 22:55
is dat een grapje?
02 jan 2011 22:58
erwin996 schreef:Hoe werkt zo'n druppelaar
Nou,goed!
Ja, stroom er op lijkt me wel verstandig. Afhankelijk van waar je P staat, lijkt me dat in de meeste gevallen simpel op te lossen.
02 jan 2011 22:59
Dat vroeg ik me ook af..bijzonder
Priceless
02 jan 2011 23:11
Of een nog steeds lege accu of een kapotte accu; iemand enig idee waar dat 'tikkend' geluid vandaan komt als ik probeer te starten? Eerder vandaag, voordat ik de startkabels had gebruikt, brandden er helemaal geen lampjes, nu daarentegen brandt wel alles, alleen wil de motor niet starten en hoor ik dat tikkende geluid. Graag nog wat feedback van jullie voordat ik 'm morgen na laat kijken.....
thx
02 jan 2011 23:14
Startmotorrelais hoor je tikken, is normaal met een lege accu, toen je de startkabels erop had, hoelang heb je toen gewacht met starten?
02 jan 2011 23:15
Ga er eerst maar eens een nieuwe accu in zetten en dan is het tikkende geluid van zelf verdwenen(normaal gesproken).
Zou geen kosten gaan maken voor het laten nakijken van je P.
edit...onze mechanicus
is me weer voor.
02 jan 2011 23:17
Na een half uur rijden zit er net voldoende stroom om je lampjes te laten branden, en een start relais te laten klikken. Om je startmotor te laten ronddraaien heb je echt een volle accu nodig. Gewoon even ruim een uurtje rijden.....indien nog steeds het lege accu probleem dan pas vervangen.
03 jan 2011 0:42
erwin996 schreef:Hoe werkt zo'n druppelaar, moet er altijd electriciteit c.q. een stopcontact voorhanden zijn?
Ik heb het al gezien, dat hoeft dus niet. Je hebt ook acculaders die op zonne-energie werken. Daar heb je dan weinig kosten aan, priceless
http://caravans-campers.aanbodpagina.nl ... ne-energie
03 jan 2011 10:10
Hendrik67 schreef: ... Hoor graag jullie reacties/suggesties....
vaker rijden dan heb je geen probleem
03 jan 2011 10:17
Hendrik: normaal gesproken is een half uur rijden voldoende om de accu zondanig op te laden dat starten onmiddellijk na uitzetten mogelijk moet zijn.
Je vertelt echter dat er helemaal geen lampjes aan gingen toen je de P. de 1e keer probeerde te starten.
Dit betekent dat de accu echt heel erg ontladen was, zodanig dat deze nu kapot is, waardoor nauwelijks lading wordt vastgehouden.
Het klikken van het relais van de startmotor gebeurt altijd bij het starten, alleen is het niet te horen omdat de motor dan 'herrie' gaat maken
Nu is precies daarvoor niet voldoende energie beschikbaar in de accu.
Druppellader gaan gebruiken inderdaad. Reken met max. 3 weken zonder aansluiting van zo'n ding.
03 jan 2011 11:16
Een uur rijden om de accu op te laden voor een keer starten is idioot. 10 minuten is doorgaans al ruim voldoende. Zo niet is de accu wel aan vervanging toe.
Na een half uur nog niet goed voor een keer starten: geen twijfel... accu stuk of hij laad niet meer bij, maar dan had je al een waarschuwingslampje gehad.
03 jan 2011 12:58
half uurtje zou moeten kunnen maar dan moet idd het weer meewerken
en dan kun je hem een aantal keren maar starten-> dan is ie weer leeg...
Als ie echt leeg is zou ik hem eens goed opladen via lader of druppelaar dan weet je zeker dat je nergens stil komt te staan..
03 jan 2011 15:41
Mijn vorige 911 (4s) had ook een zwakke batterij....de dealer (Wittebrug toen) vertelde dat helaas Porsche in die tijd zwakke accu's plaatste in een 996...heb toen een andere er in gezet...nooit meer problemen
03 jan 2011 20:37
Afhankelijk van waar je hem/haar stalt kan het ook nogal schelen of je het alarm/slot wel dan niet activeert.
De accu van mijn 986S was met alarm e.d. aan vrij snel leeg maar als ze een paar weken gewoon open stond zonder al die rotzooi aan dan draaide het startmotortje nog gewoon rond.
03 jan 2011 20:54
Net terug van klein uurtje rijden....morgenochtend even kijken of ie het nog doet en anders tijd voor nieuwe accu....
Bedankt allen voor reacties
03 jan 2011 23:24
John schreef:Mijn vorige 911 (4s) had ook een zwakke batterij....de dealer (Wittebrug toen) vertelde dat helaas Porsche in die tijd zwakke accu's plaatste in een 996...heb toen een andere er in gezet...nooit meer problemen
nounounou, kostte zo'n auto toen?
03 jan 2011 23:58
John zou zeggen: te veel
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.