Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 10:57

Heb het zelf eigenlijk dit jaar niet zo bijgehouden... zijn we dit jaar nu meer kwijt voor een nieuwe Porsche t.o.v. vorig jaar? Weet iemand het verschil in prijsniveau van 2011 t.o.v. 2010?

Update: voor een overzicht van de prijsverschillen en verrassende conclusies :scratch: zie de nieuwe post, ff naar beneden scrollen....
Laatst bijgewerkt door Jip op 06 jan 2011 14:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 11:15

N.v.t. bij ons :oops:

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 11:38

2011 is net 6 dagen bezig. Denk dat er qua prijzen nog wel wat zal gebeuren.

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 12:25

http://www.carreramotors.be/PDF/PL_997_NL.pdf


belgie..?

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 12:54

Pittige verhoging dacht ik zo :shock:

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 13:11

Hans, die Belgische prijzen zijn eerst exl. dan incl. 21% BTW. In Nederland zullen de prijzen doorgaans lager zijn dan in 2010. De verlaging van BPM is groter dan CO2 toeslag. Ik heb niet alle prijzen gezien, maar bij de duurdere auto's (Turbo's, GT3's etc) was er een verlaging van soms enkele duizenden euro's.

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 13:40

Bij een verlaging op de turbo's en de gt3's zulllen er dit jaar fors meer verkocht worden denk ik :wink:

Deze prijzen zijn voor mij toch niet weggelegd, misschien na de 10e :?:

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 14:29

Hette schreef:Hans, die Belgische prijzen zijn eerst exl. dan incl. 21% BTW. In Nederland zullen de prijzen doorgaans lager zijn dan in 2010. De verlaging van BPM is groter dan CO2 toeslag. Ik heb niet alle prijzen gezien, maar bij de duurdere auto's (Turbo's, GT3's etc) was er een verlaging van soms enkele duizenden euro's.


Te snel gelezen, sorry :bang:

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 14:46

Heb nu e.e.a. op een rijtje gezet:

2010 -> 2011 -> percentage verschil
Boxster € 67.953 -> € 65.400 -> -4%
Boxster S € 78.072 -> € 78.800 -> 1%
Spyder € 78.072 -> € 87.400 -> 12%

Cayman € 72.558 -> € 70.400 -> -3%
Cayman S € 84.978 -> € 86.000 -> 1%
Cayman R € 95.800 -> nieuw

911
Carrera € 114.158 -> € 115.200 -> 1%
Carrera 4 € 123.120 -> € 124.500 -> 1%
Carrera 4 targa € 133.617 -> € 134.800 -> 1%
Carrera S € 131.137 -> € 132.300 -> 1%
Carrera 4S € 140.470 -> € 141.800 -> 1%
Carrera 4S targa € 150.864 -> € 152.200 -> 1%
GTS € 139.990 -> nieuw
GT3 € 169.756 -> € 171.300 -> 1%
GT3 RS € 208.915 -> € 209.260 -> 0%
Turbo € 197.039 -> € 198.800 -> 1%
Turbo S € 201.181 -> € 226.400 -> 13%
Carrera cabrio € 128.233 -> € 129.500 -> 1%
Carrera 4 cabrio € 137.630 -> € 139.000 -> 1%
Carrera S cabrio € 145.403 -> € 146.700 -> 1%
Carrera 4S cabrio € 154.735 -> € 156.200 -> 1%
GTS cabrio € 152.990 -> nieuw
Turbo cabrio € 211.957 -> € 213.900 -> 1%
Turbo S cabrio € 215.488 -> € 240.500 -> 12%

Panamera € 105.900 -> nieuw
Panamera 4 € 111.100 -> nieuw
Panamera S € 132.187 -> € 138.450 -> 5%
Panamera 4S € 138.018 -> € 138.500 -> 0%
Panamera Turbo € 184.400 -> € 183.300 -> -1%

Cayenne € 79.990 -> € 80.500 -> 1%
Cayenne S € 99.600 -> € 99.600 -> 0%
Cayenne S Hybrid € 99.990 -> € 99.990 -> 0%
Cayenne Turbo € 155.500 -> € 155.500 -> 0%
Cayenne Diesel € 81.990 -> € 81.990 -> 0%

Enkele bevindingen:
[*] de spyder is 12% duurder, maar misschien is de 2010 prijs een fout in de Autoweek tabel...!
[*] de 911 turbo is 12-13% duurder geworden, de rest gemiddeld 1%
[*] de Panamera S is 5% duurder geworden, wellicht omdat er 'instap modellen' bij zijn gekomen?
[*] de Panamera S en de Panamera 4S zijn nu even duur? Dan neem je toch de 4S?
[*] het prijsniveau van de Cayenne is als enige Porsche model ongewijzigd
[*] de vierwielaandrijving bij de Panamera is de helft goedkoper als in de 911
[*] nog geen 'uitloop modellen' (anders dan de GTS) of afprijzing door de komst van de 991
[*] de 'gewone' Boxster en Cayman zijn als enige 3-4% goedkoper geworden
Laatst bijgewerkt door Jip op 06 jan 2011 14:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 14:53

Niks te doen :?: :mrgreen:

Jip schreef:Enkele bevindingen:
[*] de spyder is 12% duurder, maar misschien is de 2010 prijs een fout in de Autoweek tabel...!
[*] de 911 turbo is 12-13% duurder geworden, de rest gemiddeld 1%
[*] de Panamera S is 5% duurder geworden, wellicht omdat er 'instap modellen' bij zijn gekomen?
[*] de Panamera S en de Panamera 4S zijn nu even duur? Dan neem je toch de 4S?
[*] het prijsniveau van de Cayenne is ongewijzigd
[*] de vierwielaandrijving bij de Panamera is de helft goedkoper als in de 911
[*] nog geen 'uitloop modellen' (anders dan de GTS) of afprijzing door de komst van de 991


Panamera S, Spyder en Turbo hebben alles te maken met de belastingen op emissie. Per 1 januari zijn de nieuwe emissie eisen voor de EU ingegaan en dat heeft men gelijk aangegrepen om de belastingen er op aan te passen.
Prijsaanpassingen voor uitloop zal nog wel even duren aangezien de 991 nog tot het einde van het derde kwartaal op zich laat wachten.

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 15:37

Utopie :!:

Je bent in de markt voor een nieuwe 911 :cheers:
Wat zou je doen een GTS of wachten op de 991 :?:

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 15:56

In de autovisie las ik dat een GTS een soort opruim model is met veel extra's voor weinig. Ook werd er gesuggereerd dat t.o.v. een normale 4s de restwaarde van een GTS hoger zou zijn omdat ze verwachten er niet zo veel te verkopen in afwachting van de 991.

Zou voor een 991 gaan. Als je een nieuwe 911 kunt betalen, dan wil je toch het nieuwste vh nieuwste. Tenzij je het 993 versus 996 effect krijgt :mrgreen:

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 20:54

Eerst die 991 maar eens zien...

Veel beter dan een 997 kan bijna niet. (Qua design dan...)

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 23:16

TD (zonder I) schreef:Zou voor een 991 gaan. Als je een nieuwe 911 kunt betalen, dan wil je toch het nieuwste vh nieuwste. Tenzij je het 993 versus 996 effect krijgt :mrgreen:

Ik denk dat het wat genuanceerder ligt. De 991 wordt absoluut een hele goede auto maar op een hele andere basis gestoeld met een emissie arme euro-5 en later zelfs een euro-6 motor. Veel electronisch bestuurd, standaard PDK, electronische handrem etc etc. Nu al hoor je (zelfs vanuit de Porsche gelederen) dat de 997 II de laatste echte brute sportauto serie is die Porsche gemaakt heeft. De GT2RS is daar een sprekend voorbeeld van waarvan Porsche zelf al heeft gezegd, "dit is de laatse auto die we van dit kaliber met een gewone brandstofmotor (euro-4) op de markt kunnen brengen".
Die signalen zijn niet onopgemerkt gebleven en natuurlijk zijn er altijd mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben maar de mensen met wat meer passie in het bloed zullen denk ik toch graag nog voor een 997 kiezen.

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 23:21

maurice schreef:de mensen met wat meer passie in het bloed zullen denk ik toch graag nog voor een 997 kiezen.


En met nóg wat meer passie kies je voor de 996.

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 23:33

Nahhh, dat nou net niet Erwin. Ik ben heel blij met de 996, absoluut een geweldige auto met uitstekende kwaliteiten die helaas veel te verduren heeft gehad van negatieve kritiek. Dat laatste komt wel goed met de tijd.
Maar ik ben toch absoluut een groot fan van de 997. Die is qua eigenschappen toch net weer even wat beter dan een 996. Laatst van een 997S overgestapt in een 993S en dan heb je het idee naar de oertijd terug te gaan. Dan merk je pas wat een evolutie in pakweg 10 jaar heeft plaatsgevonden. Een 993 heb ik altijd een mooie auto gevonden maar de 996 en 997 geven toch goed weer dat de 911 behoorlijk is doorgeëvolueerd.
Maar ben 100% met je eens dat een 996 een hele fijne auto is die zeker de juiste snaar raakt en een mooie combinatie geeft van sportief en comfortabel rijden.

Zal met bovenstaande uitspraken heel de fohn gemeenschap wel over me heen krijgen maar het zijn alleen maar feitelijk constateringen :mrgreen:

Re: Prijzen 2011 t.o.v. 2010

06 jan 2011 23:53

Geheel eens.
Plaats een reactie