Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911 T 2.4 targa

20 jan 2011 12:36

ik ben niet zo thuis in die oudjes....

Iemand die hier wat meer weet over te vertellen? Specifieke dingen waarop moet gelet worden? 'k Weet een leuk exemplaar te koop, vandaar.

Wat met waardevastheid? Heb de indruk dat deze eigenlijk opvallend "goedkoop" blijven in vgl met de E en zeker de S modellen.

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 13:50

Wat de gek er voor geeft...............zie prijzen tussen de 20 en 30K voor mooie exemplaren. E en S zitten boven de 35K.

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 14:58

hoe kan je van de 2.4E naar een leuke sportieve motor gaan (zonder exuberante kosten te doen)

Ik bedoel, kan je makkelijk tunen met enkel carbu's? Of moeten ook compressieverhouding en nokkenasses aangepakt worden?

Misschien eenvoudiger om er een 3.0l in te lepelen dan.

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 15:01

Afbeelding

zoals je ziet, het gaat hier niet om een perfect "matching numbers" exemplaar... deze heeft een RS look gekregen en ziet er gewoon super-leuk uit (in mijn ogen dan).

Mits wat meer pk's en aangepaste remmen/ophanging en stoelen zie ik er wel een ferme fun-car in!

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 15:07

Ik ben ook op zoek naar een ouwetje... mij valt op dat Targa's aanzienlijk goedkoper zijn dan coupés.

Ik denk dat dat komt omdat de klassieke coupélijn hoger gewaardeerd staat dan de targalijn. Tenminste zo zit ik er zelf in.

Ik zou een 2.4 niet pakken als basis om te tunen. Dan kun je beter een 3.2 pakken die is in mijn ogen veel meer hufter proof!

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 15:09

eerlijk => 200pk is genoeg om je te amuseren met deze oudjes... 3.0 of 3.2 kan je gewoon standaard laten, koppel en pk's genoeg.

Heb ooit es een 2.4s gerden voor een paar km's... dat ding vloog met z'n 190pk!! Je kan beter investeren in de remmen :lol:

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 15:20

MichM3, ik vind em helemaal top :thumleft: had em een paar maanden geleden al gespot 8)

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 15:22

Een 3l blok moet redelijk te doen zijn, maar zou persoonlijk niet voor een targa gaan,te veel flex bij het gooi en smijtwerk.

200 pk in 1000 kg is lekker snel,wel remmen aanpassen.

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 15:57

Waarop te letten..... Als het je niet om een matching numbers en origineel exemplaar gaat, is er maar 1 ding echt belangrijk... ROEST!

- onderaan slotplaat
- onderaan A pilaar
- Bodem
- Op en boven achterzitjes aan de onderkant
- Rondom torsiebuis
- Onderste raamhoeken

en nog veel meer plekken die je niet zo makkelijk kunt zien.

Verder een goede AKK laten doen die de motor met MFI goed bekijkt. Is prijzig om te laten repareren.

Verder is het allemaal wel te doen, maar vergis je niet in het onderhoud van zo'n oudje. Sommige onderelen kosten daarentegen wel weer een fortuin.

Ook even goed naar de body kijken. Is deze goed strak, geen verborgen plekken ,etc. Bij geel en wit altijd extra voorzichtig zijn. Zijn relatief makkelijke kleuren om zaken te verdoezelen.

Kosten voor Targa zijn idd lager om de, mijn inziens, verstoorde lijn. Veel klassieke 911 liefhebbers gaan voor die glooiende daklijn.

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 17:07

André schreef:Een 3l blok moet redelijk te doen zijn, maar zou persoonlijk niet voor een targa gaan,te veel flex bij het gooi en smijtwerk.

200 pk in 1000 kg is lekker snel,wel remmen aanpassen.


I know... maar ik heb al 2 "coupé's" voor het beter gooi en smijtwerk :wink:

Is zo'n targa werkelijk irritant op circuit? En voel je de flex in de body enorm?

Bstaan hier passende sperdiffs voor van andere modellen?

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 17:07

Hessel schreef:Waarop te letten..... Als het je niet om een matching numbers en origineel exemplaar gaat, is er maar 1 ding echt belangrijk... ROEST!

- onderaan slotplaat
- onderaan A pilaar
- Bodem
- Op en boven achterzitjes aan de onderkant
- Rondom torsiebuis
- Onderste raamhoeken

en nog veel meer plekken die je niet zo makkelijk kunt zien.

Verder een goede AKK laten doen die de motor met MFI goed bekijkt. Is prijzig om te laten repareren.

Verder is het allemaal wel te doen, maar vergis je niet in het onderhoud van zo'n oudje. Sommige onderelen kosten daarentegen wel weer een fortuin.

Ook even goed naar de body kijken. Is deze goed strak, geen verborgen plekken ,etc. Bij geel en wit altijd extra voorzichtig zijn. Zijn relatief makkelijke kleuren om zaken te verdoezelen.

Kosten voor Targa zijn idd lager om de, mijn inziens, verstoorde lijn. Veel klassieke 911 liefhebbers gaan voor die glooiende daklijn.


thnx!!!! schittterend! 8)

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 20:45

Sluit me volledig aan bij comments Hessel.

Verder zou ik naast AKK je ook een beetje verdiepen welke opties er zijn. Bijvoorbeeld hoe zien de sportstoelen er echt uit, welke sportremklauwen etc. Dit zijn namelijk redelijk kostbare zaken.

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 23:43

Ik kan toch echt lekker gooien en smijten met mijn targa, Ik heb zowel coupe's en nu een targa gereden. In mijn ogen de coupe het mooist, maar de targa meer fun met open rijden. Wel is het met bv gele bilsteins wel een stuk luidrugtiger in de targa. maar de fun des te meer.

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 23:48

Ik denk toch wel dat een '84 targa iets steviger in elkaar zit dan een '72/'73 targa. Ook omdat het metaal wat ouder is en op sommige plekken wat roestig kan zijn.

Denk wel dat je e.cht flink moet doorijden en gooien om het echt te voelen. maar de constructie met de glazen ruit in rubber gaat echt wel ten koste van de stijfheid. Kan niet anders

Re: 911 T 2.4 targa

20 jan 2011 23:54

Daar heb ik even niet bij stil gestaan :thumleft:

Re: 911 T 2.4 targa

21 jan 2011 16:21

Hessel schreef:Ik denk toch wel dat een '84 targa iets steviger in elkaar zit dan een '72/'73 targa. Ook omdat het metaal wat ouder is en op sommige plekken wat roestig kan zijn.

Denk wel dat je e.cht flink moet doorijden en gooien om het echt te voelen. maar de constructie met de glazen ruit in rubber gaat echt wel ten koste van de stijfheid. Kan niet anders


Hoeft niet, vraag maar aan Wim, onze koetswerkdokter.
Hij heeft oudere 70er jaren porsches gestript die beter waren dan zijn 3.2.
In die tijd hield de kwaliteit van het gebruikte staal nogal verband met staalcrisissen etc. dus het kan zijn dat het gebruikte staal van oudere auto's soms beter is dan bij sommige nieuwere....

Re: 911 T 2.4 targa

21 jan 2011 23:36

MichM3 schreef:
Hessel schreef:Waarop te letten..... Als het je niet om een matching numbers en origineel exemplaar gaat, is er maar 1 ding echt belangrijk... ROEST!

- onderaan slotplaat
- onderaan A pilaar
- Bodem
- Op en boven achterzitjes aan de onderkant
- Rondom torsiebuis
- Onderste raamhoeken

en nog veel meer plekken die je niet zo makkelijk kunt zien.

Verder een goede AKK laten doen die de motor met MFI goed bekijkt. Is prijzig om te laten repareren.

Verder is het allemaal wel te doen, maar vergis je niet in het onderhoud van zo'n oudje. Sommige onderelen kosten daarentegen wel weer een fortuin.

Ook even goed naar de body kijken. Is deze goed strak, geen verborgen plekken ,etc. Bij geel en wit altijd extra voorzichtig zijn. Zijn relatief makkelijke kleuren om zaken te verdoezelen.

Kosten voor Targa zijn idd lager om de, mijn inziens, verstoorde lijn. Veel klassieke 911 liefhebbers gaan voor die glooiende daklijn.


thnx!!!! schittterend! 8)

Nog meer potentiele roest plekken :D

Accu bakken
Voorste voorwielophang punten
Kriksteunen
Koplampbakken
Hoedenplank
enz enz

Zoals Hessel al zei ze kunnen aardig krokant zijn, maar alles is te repareren

dit
Afbeelding

is de zelfde auto als

dit
Afbeelding

Re: 911 T 2.4 targa

21 jan 2011 23:49

T-ring, die was ver heen. Moet wel een hele bijzondere zijn om zover te gaan.

Was de door Dennis genoemde plekken even vergeten. (of uit gedachten verdrongen, kan ook :mrgreen: )

Om het dan nog even af te maken :wink:

- rand voorkant paravan
- rand spatschermen aan body
- Scherm aansluiting spatschermen/body

Maar idd vrijwel alles is te repareren..... Moet je wel willen.....

Re: 911 T 2.4 targa

21 jan 2011 23:53

Maar dat is bij een T gewoon niet rendabel. Als je toch niet zo geinteresseerd ben in originaliteit zou ik eerder een 2.4 body met een 3.0/3.2 blok zoeken!

Re: 911 T 2.4 targa

21 jan 2011 23:58

Kan me alleen voorstellen dat dit financieel uitkan als het een S or RS is. Voor T & E alleen als je alles zelf doet.....

Re: 911 T 2.4 targa

22 jan 2011 0:05

Hessel schreef:Kan me alleen voorstellen dat dit financieel uitkan als het een S or RS is. Voor T & E alleen als je alles zelf doet.....

Klopt is een rechts gestuurde 71-er S, daar zijn er niet veel van gemaakt en er zijn er nog veel minder van over. Maar dit is een restauratie naar concour staat Auto gaat rond de £100.000 kosten...........

Re: 911 T 2.4 targa

22 jan 2011 0:15

Er staan elk jaar wel een paar van die wrakken op Techno Classica in Essen. Heeft nu weer zin om die aan te pakken met de huidige prijzen voor S-jes.

Maar deze was wel heel ver heen. 100K in restauratie, dat haal je er bijna niet uit.

Re: 911 T 2.4 targa

22 jan 2011 9:09

Maar dat is nu juist het gevoel of emotie bij een auto, en dan kunnen mensen ver gaan in het restaureren.
Kunnen we echt over meepraten. :idea:

En soms is het een auto die al zijn gehele leven al in familie bezit is, en dan kost inderdaad de resto veel meer als wat hij ooit waard zal zijn.

Re: 911 T 2.4 targa

22 jan 2011 11:12

Is overigens nogal een grijs gebied. Ik ben erachter tijdens auto 3 dat als je beetje goed oplet, heel veel te restaureren is zonder body off te gaan. De kwaliteit van de oude series is zo denderend goed (tov Italiaans) dat je het echt heel bont moet maken om het niet rendabel te maken.

Dan is wel de vraag wat is rendabel? Als je zoals ik je droomauto koopt om hem nooit meer te verkopen is het erg makkelijk rekenen.

M.i. als het dus je droomauto is, koop het beste wat je budgettair aankan (eerder topics ook teruggekomen by the way). Dan is het m.i. beter een wat hardere T te kopen dan een rotte S. Dit dan in perspectief van het restauratie budget. Voor mij was mijn E de gulden middenweg, maar dat is vanzelfsprekend persoonlijk (en preken voor eigen parochie :mrgreen: )

Re: 911 T 2.4 targa

22 jan 2011 12:06

cabrio wim schreef:En soms is het een auto die al zijn gehele leven al in familie bezit is, en dan kost inderdaad de resto veel meer als wat hij ooit waard zal zijn.


Tuurlijk, als je er een emotionele band mee hebt en het je kan veroorloven, waarom niet. Maar om een S te kopen en dan deze zo uit elkaar te halen en 100K moet neertellen, dan moet je er wel heel erg aan gehecht zijn.

Kwaliteit van staal is inderdaad niet slecht bij die oudjes. Goed dik en ik moet zeggen, die van mij was na 40 jaar niet slecht, alleen op de kwetsbare plekken. Ik denk dat de gemiddelde Alfa het niet had gered. Krijg wel weer zin om wat metaal en laswerk te doen als ik dit zo zie...... Maar ja, ruimte en geld.....
Plaats een reactie