Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 jan 2011 20:18
Ik heb vandaag voor het eerst in een 996 (1999) gereden, km st. 200.000km maar dealer onderhouden.
De auto is van een kennis die hem net heeft aangeschaft.
Ik rij zelf een 993 van 1994.
Ik heb veel gelezen op dit forum en ook elders op het net voordat ik een Porsche heb aangeschaft. De verhalen over de 996 waren meestal niet positief t.o.v. de 993.
Te weinig beleving, te comfortabel, te stil, slecht geluid, lelijke tellers, goedkoop ogende materialen enz...
Mijn ervaring is toch anders, ik vind de 996 echt een heerlijke auto.
Hij is natuurlijk 5 jaar nieuwer dan mijn 993 maar hij oogt 10 jaar moderner.
Er zaten originele uitlaatdempers onder die leeg gehaald waren, en het geluid vond ik echt heel goed. Anders dan de 993 met europipes maar echt een heerlijke grom.
De 996 heeft een heerlijke zitpositie en hangt ook lekker in de bochten, gewoon heel sportief.
Ik ga zo eens kijken wat er allemaal te koop staat aan 996 type 2, want ik ben enthousiast. Of ik er echt een ga aanschaffen weet ik nog niet, maar de manier waarop de 993 (laatste luchtkoeler) soms opgehemeld wordt tov de 996 is niet helemaal terecht volgens mij.
Na alle verhalen hier was ik gewoon verbaasd dat het(996) gewoon een heerlijke wagen is.
29 jan 2011 20:20
Fijn voor jou. Want ze kosten geen drol.
29 jan 2011 20:59
jacobt schreef:Of ik er echt een ga aanschaffen weet ik nog niet, maar de manier waarop de 993 (laatste luchtkoeler) soms opgehemeld wordt tov de 996 is niet helemaal terecht volgens mij.
Dat is een zekerheid. Maar auto's en objectiviteit gaan niet altijd goed samen.
29 jan 2011 21:16
Zover ik kan weten is er nooit kritiek geweest over het rijden met de 996
29 jan 2011 21:27
"Maar auto's en objectiviteit gaan niet altijd goed samen."
kopen is emotie ; zeker een Porsche en wel zeker een 996
29 jan 2011 21:32
Wat zou je rijden van je laatste centen: 911 classic, impact, 964, 993, 996, 997?
Ik weet het antwoord wel... en het eindigt niet op een 6...
29 jan 2011 21:43
Het zou niet goed zijn als hij niet beter was dan een 993, maar er zijn nog meer zaken van belang bij de aanschaf van zo'n auto. Een Porsche schaf je niet aan met verstand maar meer met emotie, een 993 of ouder heeft voor mij meer emotie.
De 5 ronde tellers in het dashboard, het leren interieur met gebruiks sporen, de geur en dan het gepruttel na het starten daar krijg ik een enorme
van
En dan als hij warm is de luchtgekoelde boxer even op toeren brengen
Dan mag een 996 van mij best beter of sneller zijn maar dat is van mij niet van belang
29 jan 2011 22:25
912 schreef:Wat zou je rijden van je laatste centen: 911 classic, impact, 964, 993, 996, 997?
Geen van allen, want als je er geen benzine in kan mikken is de lol ook snel voorbij.
29 jan 2011 22:26
Positief om je ervaring te delen! Ik vind de 996 ook altijd erg gaaf. Voorlopig hou ik het nog bij de 986, maar je weet maar nooit!
29 jan 2011 22:43
Natuurlijk is een 996 een betere auto dan een 993, en hij oogt en rijdt zeker 10 jaar moderner en beter. De 993 was eigenlijk bij introductie al een fossiel. Als je op zoek bent naar en snelle, comfortabele, fantastisch rijdende 911 dan moet je echt kiezen voor een 996/7. Al dat geleuter over puurder, basic etc. van een oude 911 is eigenlijk BS, zeker een pre 964 911 rijdt als ene opgevoerde tractor.................... en als je een beetje gek bent kies je voor laatste.............niet omdat je dan een betere auto koopt
29 jan 2011 22:49
Verdenk bijna een collega GT3 rijder van een pseudo inlognaam (jacobt)
Ik heb zelf alleen maar Porsche 996'en (eerst C2 en nu GT3) gehad en ben toch redelijk fan. Heb diverse andere Porsches voor kortere tijd mogen rijden en vind de 996 in het geheel niet wegvallen qua rijgenot etc. Sterker mijn huidige vind ik op rijplezier niet makkelijk te overtreffen heb ik gemerkt (lukt wel met een additionele investering van pak hem beet 70 tot 100k).
Ik denk dan ook dat veel mensen nu een goede koop kunnen doen aan een 996 (MK2) en daarmee veel rijplezier, 'goedkoop' onderhoud en weinig afschrijving kopen. Succes jacobt
29 jan 2011 23:32
molen934 schreef:Zover ik kan weten is er nooit kritiek geweest over het rijden met de 996
+1
Kritiek op de 996 heeft meestal betrekking op andere zaken.
29 jan 2011 23:59
wolf schreef:Fijn voor jou. Want ze kosten geen drol.
Meer dan een SC...
30 jan 2011 1:09
Peter 993 schreef:Natuurlijk is een 996 een betere auto dan een 993 . . .
"Beter" is vaak een subjectief begrip en zelfs objectief bekeken weet ik zo net nog niet of een 996 wel zoveel beter is dan een 993.
De bouwtijd van een 996 is veel korter, hangt natuurlijk wel volledig af van verregaande doorgevoerde automatisering en verder worden de toegepaste materialen in een 993 absoluut hoger gewaardeerd.
Daarnaast heeft de 996, met name de vroege exemplaren, op technisch vlak laat ik zeggen soms een twijfelachtige reputatie. Iets wat van een 993 niet echt gezegd kan worden.
Ik zeg niet dat een 996 een slechte auto is en ik wil zeker geen lans breken voor een 993, maar om nu zomaar te stellen dan een 996 zoveel beter is dan een 993 . . .
30 jan 2011 1:21
Tsja, wat is beter...
Een 996 heeft zeker een beter onderstel en daarmee betere wegligging dan een 993. Aan het weggedrag merk je duidelijk dat de auto een enorme doorontwikkeling heeft gemaakt. Materialen kun je over twisten. De 996 vanaf MY2000 is duidelijk weer een stuk verbeterd qua materiaal keuze als je naar het interieur alleen al kijkt. Productieproces van een 993 was niet te vergelijken met de 996 en later. Vanaf de 996 is volgens een hele nieuwe productiemethode gebouwd die de efficientie tijdens de bouw enorm heeft vergroot. Bij de bouw van eerdere series was er relatief veel tussentijdse 'uitval'.
Maar ik kan er wel deels in meegaan dat de 993 vaak opgehemeld word. Zoals de kenners uit de sport tak van Porsche altijd zeggen, het is niet voor niets dat je op de circuits de 993 niet meer ziet maar wel de 964 en de 996/7. Als je naar de techniek van de 993 kijkt is ook logisch waarom.
Helaas heeft Porsche de nieuwe generatie eigenaren en de constructie onderschat waardoor met name de eerste 2 productiejaren een enorm stempel op het imago van de 996 t/m 997 hebben gedrukt.
30 jan 2011 2:42
Leuk een positief bericht over een 996......
Blijf de koplampen niet super mooi vinden, maar ze rijden idd wel super.
Met mijn 968 durf ik zowiezo geen waterkoker grapjes te maken al zou ik willlen....
30 jan 2011 3:10
Tov de 993 vond ik de 996 zeker stabieler aanvoelen op hogere snelheid, daar waar de 993 wat meer "leeft" qua stuurgedrag. Je kunt dat beschouwen als beter, maar ook als iets emotielozer...qua stuurgevoel en comfort meer Mercedesachtig dan een 993 zeg maar. Dat is kort door de bocht mijn ervaring qua gevoel bij deze auto's.
Iedereen zoekt iets anders in een auto en niet iedereen is even hard-core, dus kan me goed voorstellen dat voor velen de 996 de fijnere auto is. Ik zelf verkies de 993, maar zie me evt. ook nog wel eens overstappen naar een 997.
30 jan 2011 7:59
het is een Porsche. Maar wel veel meer een 'auto'.
heb er ooit een mijn ervaring hier over beschreven. Zou hem echter niet kiezen.
30 jan 2011 8:37
Drie pagina's verder ben je wat korter van stof..., dit voor de luie mensen onder ons
Maar in iets andere bewoording heb je eigenlijk eenzelfde soort ervaring als ik, nah...dan moet 't wel zo zijn
30 jan 2011 9:55
Heerlijk die reactie's, het is zoals Harald ook al beschreef een kwestie van gevoel......
Persoonlijk, zit ik in dezelfde gedachte als Jacob ...
ALhoewel de 964 ook geweldig was
30 jan 2011 10:44
Hoe krijg ik iets aan mijzelf verkocht ....
30 jan 2011 10:49
MarkS schreef:molen934 schreef:Zover ik kan weten is er nooit kritiek geweest over het rijden met de 996
+1
Kritiek op de 996 heeft meestal betrekking op andere zaken.
Zoals?!
30 jan 2011 11:46
plofmotor, restwaarde, koplampen, leasebakken, inruilwaarde, gebrek aan emotie, massaproduct. en vast nog wel meer. bloemlezing van PF...
30 jan 2011 11:49
Makkelijk Horn, hoeven we niet meer alles door te spitten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.