Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 jan 2011 14:33
Tijdens autosalon in Brussel een gesprek gehad met een oudere mecanicien van Porsche die eerlijk antwoord gaf op de vraag hoe het nu zit met de betrouwbaarheid van de 996-motoren. Hij gaf aan dat er eigenlijk niet over gecommuniceerd mag worden maar hij gaf aan omdat hij bijna op pensioen gaat hij nu iedereen de waarheid durft te vertellen.
De 3.4 motoren van de 996 hebben effectief relatief veel problemen gekend en enkel kopen indien er een ruilmotor inzit (enkel nieuwe motor met P-factuur en geen gerevisserde motor). 3.6 motor is veel betrouwbaarder. Met de komst van de 997mk1 wilde Porsche geen 2de fiasco meer opdoen en hebben ze de 997-motor extreem getest om zeker te zijn dat hij goed was. De 997mk2-motor is er snel moeten komen omwille van geluids- en emissienormen en zou daardoor niet zo uitvoerig getest zijn. Hij vertelde me dat P-mecaniekers daarom tot nu toe de 997mk1-motor verkiezen om helemaal zeker te zijn.
29 jan 2011 15:02
Zolang dit forum bestaat, is dit een steeds terugkomend onderwerp. Is hier lang en breed bekend en besproken.
29 jan 2011 15:08
Hee, een plofdraadje
29 jan 2011 15:09
Heimwee 993turbopeter?.......
29 jan 2011 15:16
Het is altijd lastig als mede forummers hun profiel niet invullen en dan dit soort draadjes starten.
29 jan 2011 17:47
Ik wil 't ook niet afdoen met de dood-doener van "gebruik de zoekfunctie", maar over dit ond. is al zó veel gezegd...
dít is slechts een van de vele draadjes die gaan over de (on)betrouwheid van de 996-997 motoren.
Tik eens "gevoelige IMS Lager" of "plofmotoren" in bovenaan de pagina op 'zoeken', en je hebt feiten en meningen te over.
29 jan 2011 17:59
Gelet ik serieus de aankoop van een 996 4S 2002 overweeg zou ik graag willen weten of de 996 4S 3.6 2002 dezelfde motor is als de 997 MK1, dit gezien de productie data elkaar overlappen.
Graag hoor ik van jullie.
30 jan 2011 0:59
@ Pat: Nee, de motoren wijken gedurende de hele 996 t/m 997MK1 serie van elkaar af in details. De opbouw van de motor echter is volledig identiek.
@993turbopeter: Moeten we hier nu echt serieus op gaan reageren. Punt één zoals Jurgen al schrijft, er is al zoveel over geschreven inclusief de reacties van Porsche en engineers van Porsche. Punt 2, als dat de inhoud van het gesprek vertaald dan kun je hier met de zoekfunctie zelfs meer accurate info vinden.
30 jan 2011 11:20
Deze informatie is nieuw voor me
30 jan 2011 11:29
Gauw verkopen die 996 Erwin
30 jan 2011 11:34
993turbopeter schreef:TMet de komst van de 997mk1 wilde Porsche geen 2de fiasco meer opdoen en hebben ze de 997-motor extreem getest om zeker te zijn dat hij goed was.
Ik had eerder begrepen dat het probleem in de eerste generatie 997 motoren nog steeds aanwezig was...
30 jan 2011 11:36
Tja misschien moeten sommige onderwerpen ook wel vast gezet worden
Aankooptips per model zou dit soort informatie allemaal kunnen bezitten maar ook ander veel gestelde vragen wegnemen.
Als je hier niet veel komt weet je niet wat er al besproken is, en zo heel overzichtelijk is het forum, en de zoekfunctie nou ook niet
30 jan 2011 11:49
993turbopeter schreef:De 997mk2-motor is er snel moeten komen omwille van geluids- en emissienormen en zou daardoor niet zo uitvoerig getest zijn. Hij vertelde me dat P-mecaniekers daarom tot nu toe de 997mk1-motor verkiezen om helemaal zeker te zijn.
Mij is altijd verteld dat de 997MkII motor vrij van problemen is
30 jan 2011 11:53
Ik had ook al uit 'officiële' Porsche bronnen begrepen dat er met de MKII motoren nieuwe problemen zijn, die ze stil houden. Schijnen al heel wat motoren onder garantie te zijn vervangen.
30 jan 2011 13:10
mk2/m97 is toch totaal redesigned? kan me niet voorstellen dat ze de itempjes niet opgelost hebben....
30 jan 2011 13:49
Zover ik begreep gaat het nu om nieuwe itempjes!
30 jan 2011 20:29
ok, ik bijt,
zoals wat voor probleempjes?
kan me dat bijna niet voorstellen.....
30 jan 2011 21:07
Is mij niet bekend, werd niet duidelijk over gedaan en daarnaast ben ik ook niet zo technisch onderlegd dat ik het nu goed zou kunnen verwoorden. Laten we er maar niet te veel woorden aan vuilmaken. Had het ook niet eerder gepost, maar het sloot wel precies aan bij de post van TS, vandaar.
30 jan 2011 21:14
marino schreef:Zover ik begreep gaat het nu om nieuwe itempjes!
Hmmmm.... ik hoop dat je ongelijk hebt!
30 jan 2011 21:17
Ik ook voor jou!
30 jan 2011 21:49
Mij maakt het niet uit
30 jan 2011 23:26
Ach iedere generatie 911 kent zijn eigen problemen. De 964, 993 hadden specifieke motorische problemen in het begin. Met de komst van het motordesign in de 996 en 997MK1 kwamen nieuwe problemen om de hoek kijken en zoals ik al eerder eens geschreven heb, ook de MK2 is niet helemaal vrij van problemen. Zal ook nooit anders worden en alleen maar erger worden nu de laatste decenia de 911 steeds meer binnen het budget van de 'doorsnee' automobilist komt.
Koop eens een Pagani, krijg je 2 dagen training hoe je met de auto moet omgaan zoals warmrijden, wanneer het rode gebied opzoeken, hoe te schakelen etc etc. Is niet voor niets want hoe mooi ook gemaakt, in verkeerde handen heb je die prachtige 7.2 AMG motor binnen enkele duizenden kilometers tot schroot verwerkt.
31 jan 2011 0:05
Ik heb deze tekst in het topic motor in soep gedraaid geschreven, maar misstaat ook niet in dit topic;
Gezellig nu ik serieus op zoek ben naar een 996 4S van 2002/2003.
Vorige week in een 997 3.8 4S uit 2008 met 58.000km gereden, hij is van een kennis die de auto een paar maanden geleden bij een Porsche dealer heeft gekocht met 50.000km en gelukkig garantie.
De motor plofte na een paar duizend km, de auto heeft onder garantie een nieuw blok gekregen.
Ik denk dat gezien de onderdruk liggende marges en de benodigde volumes, de concept berekeningen van de auto's redelijk dicht bij de maximale toegestane tolerantie zitten. Met computer modellen is men goed in staat dit tegenwoordig te berekenen.
De motoren zijn tegenwoordig denk ik slechter in staat om enige afwijking in productie, gebruik of andere factoren te kunnen verwerken.
De gewenste high-tech is hier zeker ook debet aan.
Zoals eerder opgemerkt is de kennis van hoe met een sportauto om te gaan, een niet te onderschatten factor. Ik heb diverse mensen gesproken die met plezier een Porsche rijden, alleen totaal geen kennis van de techniek hebben.
Dit hoeft natuurlijk ook niet, maar als je over warm rijden of het het checken van de vloeistoffen begint, wordt hier vaak opvallend lauw op gereageerd, daar is de service beurt toch voor. Gelet op het hedendaagse concept van de bouw van sport auto's zou inderdaad een cursus "omgang met" niet misstaan.
31 jan 2011 9:21
dacht dat alleen een 3.4 (996) zou "gevoelige IMS Lager" ?
31 jan 2011 9:40
Pat Carrera 4S schreef:Zoals eerder opgemerkt is de kennis van hoe met een sportauto om te gaan, een niet te onderschatten factor. Ik heb diverse mensen gesproken die met plezier een Porsche rijden, alleen totaal geen kennis van de techniek hebben.
Dit hoeft natuurlijk ook niet, maar als je over warm rijden of het het checken van de vloeistoffen begint, wordt hier vaak opvallend lauw op gereageerd, daar is de service beurt toch voor. Gelet op het hedendaagse concept van de bouw van sport auto's zou inderdaad een cursus "omgang met" niet misstaan.
Van de week toevalig een paar praatjes gehad met diverse monteurs van PCA,
deze bevestigden allemaal dat gevoel voor de techniek, toch regelmatig zelf vloeistoffen controleren en het warm rijden van essentieel belang zijn voor het behoud van de motoren......( uitzonderingen daar gelaten )
Dit is allemaal bekend , maar toch voor de zekerheid de porsche garantie maar verlengd.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.