Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 feb 2011 20:44
Bij het starten met kabels het enige wat fout kan gaan inderdaad verkeerd gedaan. De plus- en de min-pool fout aangesloten. DE leverancier was een flinke diesel en veel rook was het gevolg.
Later auto afgesleept, nieuwe accu erin, en hij loopt weer als een zonnetje. Een zaak, ABS lampje blijft branden.
Ik las op het forum dat dit een voorbode voor een defecye dynamo zou kunnen zijn. Kan iemand met de kennis van dit verhaal dit rijmen?
14 feb 2011 21:25
Denk niet dat ABS een probleem geeft door (eventueel) kapotte dynamo.
Wat er wel kapot is door deze actie die niet fijn is voor electronica, geen idee.
14 feb 2011 21:33
Das niebest Evert
Zeg ook nooit dat gebeurd mij niet, maar je zit er mooi mee
Kennis had dit ook en daar was zijn snelheidsmeter defect en daar bleef het bij
14 feb 2011 23:38
Om welk type Porsche gaat dit
Graag even in de topic-titel er bij vermelden
15 feb 2011 10:16
is resetten een optie?
15 feb 2011 10:28
bij verkeerd omlopen van het e-circuit
is resetten geen optie meer
15 feb 2011 14:33
ik weet niet om wat voor een auto het gaat, maar er zal wel een beveiligingscircuit in zitten tegen dit soort "gebruikersfouten".
vaak is het ABS lampje dat brand een teken dat er een serieuze foutmelding in het systeem is genoteerd en dat kun je uitlezen, resetten en aan de hand van de foutmelding ook echte actie ondernemen ....
15 feb 2011 14:48
mijn idee: even laten uitlezen bij de specialist/stealer.
meuten is weuten zeggen ze in Brabant...
15 feb 2011 15:30
als alles werkt zla het wel meuvallen.
ik zeg, even laten uitlezen
15 feb 2011 22:13
Laat het anders even uitlezen, bij een specialist of zo...
15 feb 2011 22:37
Welk type porsche heb je ?
Werkt ABS nog ? Als je een 964 C4 hebt loopt drukverhogingspomp (bij voorbumper) als je auto op kontakt zet ?
mogelijk ABS computer doorgebrand / druksensor stuk / drukverhogingspomp stuk
(Ik kan evt uitlezen met mijn Bosch Hammer)
15 feb 2011 22:45
Unteed schreef:Welk type porsche heb je ?
1990 964 meer is hier niet te vinden (c2 of c4, carrosserievariant)
15 feb 2011 22:57
Je zou deze tip voor een 964 foutcode reset
zonder diagnostische apparatuur (bijv. Hammer) kunnen proberen.
oude PF tipHow to clear codes
--------------------------------------------------------------------------------
1. With the engine off turn the ignition switch to the "ON" Position.
2. Press the accelerator pedal all the way to the floor for 11 seconds.
16 feb 2011 8:22
Beste forumbezoekers, goede suggesties. Heb mijn 911-964 lateb uitlezen bij een specialist (P Centrum Twente) en gelukkig bleeft de schade beperkt tot een doorgebrande zekering en (uiteraard) een nieuwe accu. Ik kan weer volop genieten deze zomer.
16 feb 2011 8:43
Porsche Centrum Twente. In dat geval geldt
met'n is wet'n....
mooi dat het weer werkt.
16 feb 2011 10:49
Geluk bij ...
foutje
16 feb 2011 11:49
horn schreef:Porsche Centrum Twente. In dat geval geldt
met'n is wet'n....
mooi dat het weer werkt.
Ik dacht: meet'n is weet'n. Maar we hebben vast nog deskundigen die het Oosterse dialect van Boers beheersen...
16 feb 2011 13:49
neederduuts
16 feb 2011 22:38
Devils son schreef:horn schreef: Maar we hebben vast nog deskundigen die het Oosterse dialect van Boers beheersen...
Zeker weten
Horn heeft gelijk. ( korte
e in het Tukkers)
Voorbeeld van jou is Drents. ( lange
e )
16 feb 2011 22:41
Dreents ...?
16 feb 2011 22:44
je wil toch niet gaan vertellen dat je zelf de zekering nog niet had nagekeken?
ik wilde het nog plaatsen maar leek me overbodig,dat is het eerste wat in je opkomt lijkt mij als je kortsluiting maakt.
maar goed je kan weer lekker rijden en daar gaat het om!
gr anton964
17 feb 2011 10:26
nee hoor - in het edele twents is het echt met lange eeeeee
en ik kan 't weeet'n
17 feb 2011 11:11
Okee Toon, ik twijfel niet aan jou.
Dan
moet het korte é-tje, Achterhoeks zijn
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.