Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 feb 2011 16:37
Ik wil een Porsche Cayenne aanschaffen en graag horen wat jullie ervaring is met dit model.
De pluspunten kan ik overal lezen, maar zitten er ook minpunten aan?
Waar moet ik rekening mee houden, zijn er aandachtspunten, welke motor enz. enz.
Bedankt.
25 feb 2011 16:53
Noooooooooooit doen
. Wat moet je met zo'n Bak
Gr.Erwin
ps. Ik ben er nog steeds blij mee
25 feb 2011 16:55
welkom hier..
Ben geen expert op KJN gebied, maar bij mijn weten is het raadzaam om te zoeken naar een KJN vanaf MJ 2005.. Ik heb via de zoekfunctie al eea gevonden (tip: lees een beetje door de soms off topic opmerkingen heen..
)
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=28037&hilit=cayenne+aankoophttp://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=30047&hilit=Cayenne+advies
25 feb 2011 18:07
Piet: Als jij of jullie niets te doen hebben vanavond
KLIK DAN OP DEZE ORANJE LETTERS
25 feb 2011 18:35
Wat ik heb gehoord schijnt dat de eerste serie Cayenne problemen hebben gehad in het elktra-gedeelte! Bij een goede auto MET history zullen de kinderziektes grotendeels opgelost zijn door de vorige eigenaar.
Wat ik wel weet is dat die Cayenne's best een slokkie lusten
1 op 5 is niet gek!
Uiteraard zou ik buiten het verbruik gaan voor een Turbo....
maar ik rij daarvoor te veel KM's en heb daarom een VW Touareg TDI... anders had er zeker een Porjes op de oprit gestaan in JEEP vorm.
Suc6
25 feb 2011 18:36
Niet doen. Doorsparen voor een 911!
26 feb 2011 8:39
Hartelijk dank voor de snelle reacties.
Mark996 verwees naar een eerdere discussie en in dat geval ging het om een S of een Turbo.
Ik moet wat duidelijker zijn als het gaat om mijn vraagstelling.
Het gaat mij om de minpunten van de Turbo uitvoering.
Dat deze wat lust weet ik al.
In jullie optiek zal het aanvoelen als vloeken, maar toch wat meer informatie.
Ik twijfel namelijk, als het gaat om de aanschaf, tussen een Porsche Cayenne Turbo en een BMW X6M.
p.s.
Clazien heeft mij inderdaad prima geholpen, maar ook nu merk ik dat zij nog lang niet klaar is met mij.
Zij had overigens veel plezier als het gaat om de reacties op haar voorstelrondje.
Bedankt voor de uitnodiging daar in het Lieshoutse, maar door een feestje, zat dat er niet in.
gr. Piet
26 feb 2011 10:02
Als je kan kiezen tussen een KJN turbo of een x6 zal je wel niet aan het zoeken zijn naar een eerste serie....die van voor 2005 hebben veel electrische problemen...voral de S..
Model 2 en dan de turbo is gewoon een wereld verslavende machine...een echt nadeel (idd. het benzineverbuik, veel naar de pomp is geen comfort).... ja de 21 inch velgen...schofterig mooi, bizarre wegligging echter 1 stoepje en huppetee beschadigd...vind ik het grootste nadeel.
26 feb 2011 11:12
John schreef:... ja de 21 inch velgen...schofterig mooi, bizarre wegligging echter 1 stoepje en huppetee beschadigd...vind ik het grootste nadeel.
da's toch wel jammer dat je met zo'n terreintank niet eens een stoepje op kan
26 feb 2011 11:49
Wij hadden zakelijk 2 2007 Cayenne turbo's full options rijden en die hadden naast dat het echt waanzinnige machines zijn toch wel redelijk wat problemen; kapotte stuurbekrachtiging, navigatie de weg kwijt, storingen in de elektronica van de vering etc etc. Persoonlijk vond ik ze altijd bijna onwerkelijk qua snelheid en wegligging maar oncomfortabel qua stugheid en slechte stoelen (korte zittingen). Ze zijn beide vervangen, door een Touareg diesel en een BMW X5 diesel. Dit heeft dus uiteraard ook met de economie te maken
26 feb 2011 13:45
sorry
26 feb 2011 18:31
Volledige quote van bovenstaande bericht verwijderd
27 feb 2011 14:29
John schreef:Een echt nadeel (idd. het benzineverbuik, veel naar de pomp is geen comfort)....
Buiten dat het een lieve cent kost, sta je elke keer 2x zo lang aan de pomp als met een "normale" auto (tank van 100 liter
). Weet niet of dat met een V6/S ook is?
05 maart 2011 0:12
Zo weer terug in het Hollandse.
Vrouwlief deelde mij mede dat er reacties zijn.
Hartelijk dank voor jullie inbreng.
Ik zal hetgeen Spyder zegt "oncomfortabel qua stugheid en slechte stoelen (korte zittingen)" onthouden.
Dat hij wat lust en daardoor wat vaker aan de pomp sta, neem ik voor lief.
Een beetje bewegen kan geen kwaad nietwaar.
Volgende week nog een paar dagen er tussenuit en dan zal ik daarna eens wat afspraken gaan maken.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
05 maart 2011 15:03
Ik suggereer de Touareg V10 TDI.
05 maart 2011 16:33
Ik heb al een dieselende Brit voor de zakelijke kilometers.
09 maart 2011 13:06
Het is toch de BMW geworden.
Deze auto past beter bij mij en vooral het comfort, gaf de doorslag.
Hartelijk dank voor de spontane reacties en advies.
Piet
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.