Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911 2.0l 1967

27 feb 2011 21:45

Beste
Ik zou graag eens van jullie willen horen wat de waarde van een gereviseerde 911 2.0l motor uit 1967 is.

groeten Gilles

Re: 911 2.0l 1967

27 feb 2011 22:05

Door wie is hij gereviseerd en wat is er precies gedaan?

Re: 911 2.0l 1967

27 feb 2011 22:15

Deze werd niet bij een herkende dealer of revisiebedrijf gedaan.
911 2.0l T 1967
nieuwe lagerschalen
webers revisie
complete pakkingset, oliekeringen
nieuwe zuigerveren
cilinders gehoond
nieuwe cilinderassen
facturen aanwezig
met versnellingsbak(niet gereviseerd) en complete uitlaat. Motor is dus volledig.
kmstand :162000 VOOR de revisie


mvg
Laatst bijgewerkt door gilles s op 27 feb 2011 22:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 2.0l 1967

27 feb 2011 22:18

Zuigers/cylinders: Zijn deze binnen tolerantie?
Drijfstangen: Waren deze binnen spec?
Koppen: Kleppen ok? Zijn ze opnieuw afgeperst?

Om de waarde te kunnen bepalen moet je wel meer weten. Zoals ik het nu lees is het alleen een opnieuw verpakte motor.....

Re: 911 2.0l 1967

27 feb 2011 22:21

Alles werd volgens het handboek uitgevoerd, metingen dus ook.

Re: 911 2.0l 1967

27 feb 2011 22:40

Wat is er met de krukas gedaan?

Re: 911 2.0l 1967

27 feb 2011 22:55

.. en met de drijfstangen :?:

Re: 911 2.0l 1967

27 feb 2011 23:05

Krukas was nog goed, moest niet geslepen worden en nieuwe zuigerpenlagers.

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 9:14

Garantie? ....

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 9:59

3k (ervan uitgaande dat het geen 'S' is)

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 11:11

Ik heb mijn 3.2 afgelopen najaar laten reviseren.
Uit interesse (en het idee het wellicht zelf te doen) heb ik de afgelopen jaren al zeer veel gelezen over revisie van oudere 911 motoren. Wayne Dempsey van pelicanparts.com heeft daar een heel goed boek over geschreven.

Mij is duidelijk dat er enkele behoorlijk kritische punten zitten in het weer opbouwen van de motor.
Dat aspect gaat dus geheel en alleen over kwaliteit en kunde van de mechaniker.
Daarnaast zijn bepaalde delen kostbaar om te vervangen. Lagers, kettingen, palkkingen etc is allemaal niet zo spannend. Maar bij carterhelften die niet helemaal recht zijn, zuigers/cilinders, nokkenassen, oliepomp, krukas, drijfstangen kan iemand in de verleiding komen om die niet te vervangen/repareren terwijl dat voor en goede revisie wel zou moeten.

Om die reden heb ik de motor aan een goede specialist overgelaten. Meetrapporten van krukas, zuigers, cilinders, drijfstangen etc. samen besproken. Mechaniker had geen enkel belang om slechte delen te hergebruiken, omdat hij immers ook de leverancier was van de benodigde nieuwe delen.

Bij deze gereviseerde motor zou ik vooral willen weten:
- heeft de mechaniker gedegen ervaring met 911 motoren
- welke delen zijn vernieuwd
- wat zijn de maten van hergebruikte delen

Wat dat laatste betreft ben je in dit geval afhankelijk van de beschikbaarheid van eerlijke en betrouwbare gegevens.

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 11:51

Daarom zei ik dat het meer lijkt op het opnieuw verpakken van een motor dan een revisie.

Bij mijn motor zijn bijna alle delen behalve krukas opnieuw binnen spec gebracht. Kan me niet heel goed voorstellen dat een 2.0l motor zo weinig revisie werk nodig heeft. (of hij moet nog niet zo lang daarvoor al gedaan zijn) Koppen gaan eigenlijk altijd wel voor revisie omdat deze veel te lijden hebben door de hogere compressie.

Het hoeft echt niet altijd door een specialist gebeuren, maar wel met de juiste maten en toleranties bij de hand en een goed revisiebedrijf om te meten en te beoordelen.

Door dit alles vind ik het lastig om een prijs te noemen. Denk ook dat het bij dit soort motoren gaat om wie er exact zo'n motor nodig heeft. Maar een motor zonder duidelijke revisie specs en geen test rapport, is minder waard dan een goed gedocumenteerd blok.

Maar..... Ook laten reviseren door een "specialist" is ook niet altijd zaligmakend en een garantie voor een prima blok....

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 20:34

Hessel schreef:Daarom zei ik dat het meer lijkt op het opnieuw verpakken van een motor dan een revisie.


Sterker nog, als het niet goed is gedaan kan hij er slechter aan toe zijn dan voor de klus. Ik had m dan liever ongeopend gehad.

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 21:00

+1. Maar ik ging ervan uit dat er bij de opbouw wel het juiste proces is gebruikt. Maar als dit een "snelle" revisie is geweest, zou ik hem ook laten staan. Zowieso liever een nog te reviseren blok, weet je zelf hoe het een en ander gebeurt is....

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 21:53

In combinatie hiermee:
gilles s schreef:Deze werd niet bij een herkende dealer of revisiebedrijf gedaan.
mvg

Zou ik zeggen: waarde beperkt. Dus zeg: 2500E.

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 22:17

Voor die prijs zou ik dat blok & webers & 901 bak héél graag willen hebben .

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 22:18

Ja duh :lol: wie niet? maar volgens mij zie je dingen die ik niet zie??

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 22:35

Ik denk dat de waarde hetgeen is de onderdelen waard zijn. Dus zeg ongeveer 5 a 6K. De revisie voegt denk ik niet zoveel toe in dit geval ZONDER dat de motor ingedraait is en lopend getest kan worden.

Als je deze wilt verkopen, zou ik hem zelf eerst inrijden en dan lopend verkopen. Indien goede waardes denk ik dat de prijs dan richting de 10K kan gaan, maar wat ik al zei, je zal maar net iemand treffen die een 1967 motor zoekt....

Enne, voor die 2.5K wil ik hem ook wel :mrgreen:

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 22:47

Hessel schreef:Indien goede waardes denk ik dat de prijs dan richting de 10K kan gaan, maar wat ik al zei, je zal maar net iemand treffen die een 1967 motor zoekt....

Dat is al S geld(69 2.0MFI, 70-71 2.2MFI) ...

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 23:36

Er zit ook een 901 bak bij.......

Re: 911 2.0l 1967

28 feb 2011 23:52

Hessel schreef:Er zit ook een 901 bak bij.......

Is ook persoonlijk, ik zou die prijs niet betalen als de revisie niet gebeurd is bij een gerenommeerd bedrijf.
Plaats een reactie