Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 maart 2011 1:15
Puur uit controle ivm bandenslijtage mijn 996 aan de uitlijn-apparatuur en erbleek een en ander bleek buiten de toleranties.
De auto voelde al goed, ook bij hoge snelheden, maar toch rijdt ze nu nog lekkerder.
Minder zijwind gevoellig evenals bij spoorvorming. nog meer lol!!
Ik kan het iedereen aanraden.
Wel zou ik het bij een bedrijf laten doen waar ze porsche's kennen en kunnen want er valt nogal wat te stellen aan zo'n ophanging!
Nu nog eens andere veerpoten en uitwegen..
04 maart 2011 9:16
Money well spent
04 maart 2011 9:19
Mooi bericht, toevallig laat ik vandaag de banden eens balanceren bij Pon. Zal gelijk dit ook op de agenda plaatsen.
04 maart 2011 12:17
die van mij gaat volgende week ook voor onderhoud. zet het meteen even op de agenda! wat kost dit zo'n beetje?
04 maart 2011 12:18
Uitlijnen is iets wat je ieder jaar eigenlijk moet laten doen. Met al die drempels en gaten in de weg verloopt de uitlijning altijd.
04 maart 2011 12:36
resto schreef:Nu nog eens andere veerpoten en uitwegen..
en dan weer uitlijnen
04 maart 2011 12:45
Ben gegaan om te balanceren, maar heb m kunnen laten staan. De lieverd blijkt te lekken, hopelijk slechts de pakking. Spannend, maandag weet ik meer.
En balanceren hoefde niet, want de bandjes waren redelijk op met 1,7 profiel. Het is dan handiger om nieuwe banden erop te zetten
04 maart 2011 15:05
Maxfli schreef: . . . blijkt te lekken, hopelijk slechts de pakking . . .
Kleppendekselpakking zeker?
Begint een bekend euvel te worden, voor zover je van een euvel kunt spreken.
De 993 was de eerste Porsche met hydraulische klepstoters waardoor er geen kleppen meer gesteld hoeven te worden.
En de bewuste pakkingen worden dan ook niet meer vervangen tot dat deze uiteindelijk hard worden en gaan lekken.
04 maart 2011 19:21
!,7 mm is wel erg weinig profiel
kun je beter niet mee de weg op als het nog koud is..
Wat zijn de prijzen van het uitlijnen bij porsche eigenlijk? ik heb het geluk dat ik er niet voor naar de garage hoef maar ben wel benieuwd wat ervoor gerekend word.
Je bent er als zo 2 uur mee zoet als er het een en ander vast zit..
Ik vind ook dat je geregeld moet laten uitlijnen, de wielophanging slijt en je merkt gewoon verschil in stabiliteit en comfort.
04 maart 2011 20:54
Geen idee wat het kost. Toevallig stond er een groene 993 2S (met hele achtergril ipv de zo martkante 2) op de uitlijnbank bij Pon. Mogelijk van hier
Kan die er wat over zeggen....
04 maart 2011 21:18
Geen idee waar de TS woont.
Maar ken het gevoel, laatst ook bij Patrick Snel mijn Boxster S laten uitlijnen.
Hele andere auto daarna. Iemand had 2 nieuwe voorbanden er op gezet bij de overname door mij maar de Boxster uitgelijnd als een voorwiel aandrijver.
Ik geloof dat niets goed stond qua camber etc.
Dus voor Noord Holland is Patrick een mooi adres en ca. € 56 per uur dacht ik.
04 maart 2011 23:22
Ik heb het laatst bij Van Dassen laten doen voor 145 euro.
05 maart 2011 8:28
Mijn auto is in onderhoud bij een specialist, maar ik heb recentelijk mijn 993 bij PON in Leusden uit laten lijnen. De klus is gedaan door 1 van de "classic monteurs" op een geavanceerde uitlijnbank en er kwam ook specialistisch gereedschap aan te pas. In totaal is hij (inclusief testrit vooraf en achteraf) zo'n 3,5 uur bezig geweest. Het resultaat was echt indrukwekkend. Het verschil in hoe hij stuurt & spoort was enorm. Dus wat mij betreft voor het uitlijnen was het zeer de moeite om naar PON te gaan en de monteur is ook een aanrader als het om oudere modellen gaat. Als je trouwens ziet wat er te meten valt aan zo'n onderstel, dan kan ik mij moeilijk voorstellen dat je een 993 zonder dit soort specialistische apparatuur goed af kan stellen....
07 maart 2011 18:16
Nine-eleven schreef:Kleppendekselpakking zeker?
Nee, de distributie pakking links. Maar bedankt voor de tip, ik laat gelijk ook de kleppendekselpakkingen vervangen. En de rechter distributie pakking ook. En 4 nieuwe banden en laat m ook uitlijnen.
Ben benieuwd naar het nieuwe riijden....zaterdag weer ophalen
07 maart 2011 18:18
koebel schreef:Mijn auto is in onderhoud bij een specialist, maar ik heb recentelijk mijn 993 bij PON in Leusden uit laten lijnen. De klus is gedaan door 1 van de "classic monteurs" op een geavanceerde uitlijnbank en er kwam ook specialistisch gereedschap aan te pas. In totaal is hij (inclusief testrit vooraf en achteraf) zo'n 3,5 uur bezig geweest. Het resultaat was echt indrukwekkend. Het verschil in hoe hij stuurt & spoort was enorm. Dus wat mij betreft voor het uitlijnen was het zeer de moeite om naar PON te gaan en de monteur is ook een aanrader als het om oudere modellen gaat. Als je trouwens ziet wat er te meten valt aan zo'n onderstel, dan kan ik mij moeilijk voorstellen dat je een 993 zonder dit soort specialistische apparatuur goed af kan stellen....
Daarom hebben goede uitlijnbedrijven ook deze apparatuur
10 maart 2011 8:19
Laatst ben ik nog geweest bij alband bandenservice in rotterdam, 72 euro,- Ik kom hier al jaren. Het zijn echt specialisten, zie ook regelmatig andere exoten bij ze staan. Ze waren er binnen een uur mee klaar en de auto stuurt weer top!
11 maart 2011 1:52
Ik denk niet dat iedereen de "waterpassen" heeft om een 993 goed af te stellen, daarvoor zul je toch naar een OPC/ specialist moeten....of naar iemand die kan uitlijnen en de waterpassen leent bij een van de hiervoor genoemde
11 maart 2011 15:09
als ik het goed lees dus zo'n 105 euries op z'n hoogst. dat is wel de moeite van het proberen waard. zla binnenkort eens even afspraak maken. ben benieuwd naar het verschil (vind hem nu al top sturen!)
15 maart 2011 15:10
Hey Soepkip,
top van je positieve reactie
Ook top dat je auto prima rijdt en dat je tevreden bent.
Even voor de duidelijkheid, de meeste Porsches lijn ik standaard met Laserbank uit evenals de raceauto's uit de amateur autosport. Je ziet dan direct of de auto een keer serieus schade heeft opgelopen. Nameten met het touwtje laat immer blijken dat de foutmarge zeer klein/ verwaarloosbaar is.
Onze GT2 en de GT3RSR doe ik enkel met het touwtje, dit omdat ik bij deze auto's nooit en te nimmer deze apparatuur gemonteerd krijg en uitlijnen met het touwtje blijft zuiverder. Maar het is enorm arbeidsintensief en voorwaarde is wel dat het chassis recht moet zijn!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.