Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 15:56

kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag:


ik wil graag rijden met de vering op de laagste of lagere stand.....maar als ik de autovering lager zet, dan gaat deze weer naar omhoog zodra je gaat rijden.

groeten,

michel

Re: cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 16:49

De allerlaagste stand is het beladungsniveau......staat ook in je display als je er voor kiest....die zal ie altijd na een hogere snelheid dan 15 km per uur naar de normale stand terugzetten....


Zelf heb ik dus altijd de KJN in de een na laagste stand (sport).....daar blijft ie in staan...het is zelfs zo dat een KJN altijd boven de 200 km per uur deze stand automatisch inzet...


De verkopers zullen in een showroom altijd het beladungsniveau kiezen...dat staat wat stoerder...ipv de hoogste.

Re: cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 18:40

john, bedankt voor je snelle reactie, maar hoe kun je de laagste of lagere stand behouden tijdens het rijden? als jou cayenne dit wel kan?
graag ee tip :cheers:

Re: cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 18:48

eenmaal in de een na laagste stand blijft ie constant staan.... niet de allerlaagste

Re: cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 20:09

of niet harder dan 15 km/u rijden. blijft hij netjes in de laagste stand staan. :wink: Maar het lijkt me niet goed om 120 te rijden met je auto in de beladingsstand... :idea: ik zou er dus maar niet aan klooien...

Re: cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 21:51

Misschien heb je hier wat aan.

http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/p ... rades.html

Succes

Re: cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 21:56

KJN is geen sportwagen maar een huifkar. Live with it.

Re: cayenne luchtvering vraag

09 maart 2011 23:11

Bij Mercedes doen ze dat in de software....

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 0:48

In de sneeuw deed ik 'm lekker in de hoogste stand (bij inparkeren in sneeuwwalletjes). Maar ook die gaat bij sneller rijden weer terug naar één na hoogste stand. Blijft idd. een SUV. :wink:

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 11:46

Waarom wil je dit? Ik neem aan puur optisch? Vind dat eigenlijk helemaal niet bij een KJN/SUV passen. Onze XC70 staat ook iets van 12 cm hoger dan een V70 en ik vind dat juist wel stoer. Tevens handig met verkeersdrempels, stoep etc. Tevens dacht ik dat het voordeel van een SUV o.a. de hoge zit was... :roll:

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 13:15

+1, Ik overweeg na onze Espace ook een SUV ivm hoge zitpositie, grotere bodemvrijheid, 4 x 4, etc.
Waarom een hoge auto aanschaffen om em daarna zo laag mogelijk bij het wegdek te brengen? :uh:
Is dan een Panamera geen optie?

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 14:58

heren,

allereerst ik vroeg om hulp en niet om meningen, met alle respect!
als ik een cayenne wil verlagen, dan is dat toch mijn keus?

als de cayenne boven de 200 wel naar de laagste stand gaat, dan betekent dat de computer dit dus wel regelt en er geen schade onstaat aan het systeem, dus mijn overweging is nu om een dure chip/module te laten installeren om deze stand vast te zetten.

ook in de laagste stand is het nog steeds een hogere instap auto :mrgreen: :res: voor alle hulp/tips.

@ davywag1 na jou link , heb ik meerdere modules gevonden die dit kunnen regelen, thanks

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 16:24

Michel, ik zie dat je net 24 uur actief bent op dit forum, dus dan kun je ook niet weten dat velen van ons hier vaak een mening over van alles hebben en die ook graag ventileren, ... mijzelf incluis. :wink: Dat is ook de charme van een forum denk ik en soms kom je zo ook tot goede ideeën. Als we daarmee stoppen wordt het meer een helpdesk... :roll:

Maar goed, het is inderdaad jouw KJN en als je hem wilt verlagen ga lekker je gang, past ook wel bij jouw Gemballa look. Schijnt meer vraag naar te zijn en inderdaad dus ook modules en verlagingssets:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het er niet mooier van worden en vind het eigenlijk het doel/image van de auto een beetje voorbij schieten (bandjes lijken me ook niet geschikt voor off-road of sneeuw) Maar goed, dat wist je al en op die mening zat je niet te wachten! :lol:

Succes.

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 16:57

michel-pct schreef:als de cayenne boven de 200 wel naar de laagste stand gaat


Lees nog even terug :wink:

--- EEN NA LAAGSTE STAND ---

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 21:05

michel-pct schreef:kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag:
ik wil graag rijden met de vering op de laagste of lagere stand.....maar als ik de autovering lager zet, dan gaat deze weer naar omhoog zodra je gaat rijden.

michel-pct, die vervolgens schreef:allereerst ik vroeg om hulp en niet om meningen

je vroeg helemaal niks. je schreef dat je antwoord wilde op een vraag die je vervolgens helemaal niet hebt gesteld. Tja, dan krijg je er dus gratis meningen bij... :idea: :wink:

Re: cayenne luchtvering vraag

10 maart 2011 21:16

Ik zou idd. Niet mijn luchtvering aan laten passen..hij is gewoon helemaal zoals ie moet zijn...Verder is het een forum....en dat blinkt uit vanwege de verschillende meningen, gaaf toch.

Re: cayenne luchtvering vraag

11 maart 2011 11:27

:bang: haha jullie hebben gelijk, meningen horen in een forum.......

bedankt voor alle reacties :thumleft:

ik ga me verdiepen in de verlagings modules .

Re: cayenne luchtvering vraag

16 maart 2011 15:56

Hoi,

Via de boordcomputer verlagen is mogelijk. Je kan per stand de hoogte laten calibreren van het voertuig. Ik heb dit vaker gedaan bij Range Rovers. die hebben op de assen gewoon 4 potmeters zitten die de hoogte doorgeven aan de borodcomputer.

"Quick and dirty" method, is gewoon de stangetjes verlengen, zodat je de auto zelf in alle standen lager hebt. nettere methode is de vering gewoon opnieuw laten inprogrammeren.

Hou er alleen wel rekening mee dat het luchtvering is. Dat wil zeggen dat verlagen niet automatisch betere wegligging betekent. De balgen zijn minder gevuld op een lagere druk en de auto zal dus niet strakker afgeveerd zijn.

Voor Range Rover bestaan er andere luchtbalgen die je dan kan wisselen, weet niet zeker of die voor een Cayenne ook bestaat.

Groeten, Ruud
Plaats een reactie