Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

USA import wel/niet

16 maart 2011 18:07

Hallo iedereen,

Nadat ik, nu alweer, 2 jaar geleden mijn 996TT heb verkocht, voel ik de koorts weer opkomen. Ben voorzichtig aan het rondkijken voor mijn 2e porsche uit nederland, duitsland of de USA. Wanneer ik kijk op US sites kijk zie ik dat er toch best verschillen kunnen zijn. Helemaal wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar een 993TT waar (bijna) geen BPM meer bijkomt? Dan zie ik toch verschillen in prijs met bijv. nederland, duitsland van euro 10.000/15.000. transport, invoerrechten, BTW keuring meegerekend.

Ik struin dit forum (en internet) al een tijdje af naar USA import en zie dat er vaak neerbuigend en/of afwijzend wordt getypt over USA import maar kom er niet achter waarom.

Mijn vraag is dan ook: wat is er mis met een Porsche uit de USA? Onderstel en achterbumper daargelaten want dat is zo veranderd

Groeten,
Peter

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 18:17

is hlml niks mis mee , is enkel psychisch hier voor sommige pf,ers!

je mist enkelt je pinkers in het voorscherm je voor en achterbumpoers zijn iets anders maar is als je je er aan stoort , zo te veranderen hoor.

en natuurlijk mijlen tellers, maae ook die zijn te veranderen mocht je dat willen !

succes metje keuze

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 18:19

Een 993 uit de US verschilt op meer punten van een origineel Europees geleverde auto. Ik geloof zelfs qua vermogen/motorisch als gevolg van strengere emissie-eisen in de US. Er zijn ontelbare forumers die je hier meer over kunnen vertellen dan ik.

Mijn 997 verschilt alleen qua achterbumper en staat 2 cm hoger. Onderstel is verder niet harder of anders. Hij heeft natuurlijk wel miles en graden fahrenheit op het dashboard. Volgens mij was dit voor de 996 net zo.

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 18:23

bij 997 is dat met laptop zo aan te passen miles en fahrenheit toestanden !

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 18:27

Ik doel met miles en fahrenheit op de analoge klokjes, digitaal is alles idd zo aan te passen. Zelfs via PCM, is geen laptop voor nodig.

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 18:30

nog betahhh petahhhh

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 21:49

kondat kreng liegen he :shock: :mrgreen: :wink:

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 21:52

Nadelen zijn er niet direct.
Blijft natuurlijk een gokje als je niet gaat kijken of geen contacten hebt.
Heb er inmiddels 2 uit de USA gehaald tot volle tevredenheid.
Heb vliegangst dus blijft een gokje.

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 22:10

usa import geen probleem als je weet waaraan je begint en je bijv. een beetje handig bent.

Zijpinkers: zo in te bouwen.
Sidemarkers die meebrengen en ontbreken stadslicht(geloof ik, moet je even terugzoeken eerdere berichten). Ook zo opgelost(zelf te doen als je handig bent of europese stekkers voor voorlichten bij onderdelenboer)
schaal op snelheidsmeter in mijlen(en km's per uur): nieuw sticker/geheel plaatje kopen voor deze klok. rand losmaken en stciker/plaathe erin.
Hoogte: kortere veren en eventueel nieuwe dempers indien deze aan vervanging toe zijn.
En af en toe met klussen vindt je een US dollarmuntje terug.

Vervoer: goed regelen
Invoerrechten en BTW moest ik bij douane contant aftikken.
RDW keuring: zie ander topic wat op dit moment loopt(geloof subforum' Even Voorstellen')

In Usa Akk laten doen, rapport laten doorfaxxen.

Verder mag voorzich spreken: hoe warmer de staat/staten waarin hij heeft rondgereden, hoe kleiner de kans op (onderhuis) roest.

Ander motorvermogen 993 tt. geen idee hoe dit zit, kan mij voorstellen dat dit via chip is gedaan. Is dus ook zo europese chip(of op maat gemaakte chip) in te plaatsen.

Kostenposten: keuring usa(wellicht bedrag terug bij aankoop), verschepen, verzekering verschepen, titel auto verzekerd verzenden, invoerrechten belasting, btw, bpm(indien van toepassing), rdw keuring, apk, benzine in NL.

Let op! Amerikanen rijden op mineraal olie(in ieder geval veel 964). Gooi je er hier de reguliere synthetische olie in, dan kunnen pakkingen (extra) gaan zweten.

Succes!

Re: USA import wel/niet

16 maart 2011 22:25

Van een bekende uit het P. wereldje kreeg ik volgende zinvolle informatie voor allen die geïnteresseerd zijn in dit USA-traject:

Porsche Boxter uit de USA, heb heb ik laten checken in de USA via CARFAX , en bleek Total los te zijn geweest, je kan namelijk als je het VIN nr. op geeft de totale “verhicle history” opvragen. Er is een Europees adres en een USA adres:
http://www.carfax.eu en http://www.carfax.com (USA)




Toevoeging van mij, dus persoonlijk: ben niet negatief over dit traject maar staar je niet blind op het interessante financiële voordeel alleen!
Verwijderen van de dikke bumperblokken betekent vervanging van de complete bumperbekleding en dat gaat niet over 100 Euro.
Auto's zijn hoger - comfortabeler.. of dweiliger.. - afgesteld en ook die aanpassing kost meer dan enkele honderden.
Vermogen is meestal lager, versnellingsbak verhouding soms langer en daardoor nog trager.
Dus: informeer je zo goed mogelijk over het totaalplaatje, voor jou interesse!

Re: USA import wel/niet

17 maart 2011 10:46

Nuttige reacties en tips, dank u dank u!

Ja, Carfax is belangrijk en weet ik inmiddels ook. Deze carfax is een plusplunt waar dit in Nederland niet gedocumenteerd is zoals schade en servicebeurten. Niet zaligmakend, ik weet het, en natuurlijk zal dit ook wel niet waterdicht zijn.

Ik kan mij er nu een beeld bij vormen van de aversie (van sommige) bij een USA Porsche. Wanneer je alle zaken ombouwt ( bumpers, onderstel, klokken etc) is er toch een beetje gerommeld aan de auto. Kan me nu voorstellen dat wanneer je een Porsche koopt dat dit toch allemaal gewoon origineel dient te zijn en niet naderhand allemaal erop of eraf gehaald is. Voor mij maakt het niet veel uit. Echter, zal ik de auto natuurlijk ook weer een keer verkopen/inruilen, dus dat verdient aandacht.

Het enige wat me nu nog een beetje zorgen baart is die opmerking over de versnellingsbak verhoudingen. Dit verander je niet 1-2-3, of? Met het motorvermogen lijkt mij ook een simpele aanpassing van het motormanagement.

Enfin, bedankt voor de reacties.

Wanneer het ervan komt, hou ik jullie wel op de hoogte hier van het traject. Lijkt me leuk.

Mvg,
Peter

Re: USA import wel/niet

17 maart 2011 10:58

porsche GT1 schreef:Het enige wat me nu nog een beetje zorgen baart is die opmerking over de versnellingsbak verhoudingen. Dit verander je niet 1-2-3, of?

Over de bak :wink:

Re: USA import wel/niet

17 maart 2011 11:08

Hans Bos heeft me eens verteld dat er ook fysiek verschillen zijn onder de motorkap bij een 993. Weet iemand of dat zo is?

Re: USA import wel/niet

17 maart 2011 11:27

Ik heb destijds toen ik een 993 zocht ook altijd begrepen (van verschillende "specialisten") dat er weldegelijk fysieke/motorische verschillen zijn tussen USA en ROW modellen en dan ook daarom en vanwege hetgeen hierboven reeds aangegeven afgezien van een USA auto. Wat de exacte verschillen zijn weet ik niet meer maar ik heb eens een heel dik boek specifiek over alle ooit geprocuceerde 993 varianten hier op nageslagen en daar stond het wel in.

Re: USA import wel/niet

17 maart 2011 11:41

Vaak waren er extra voorzieningen voor schonere uitlaatgassen, een extra luchtpomp bijv.
Werd dan in NL ook vaak verwijderd maar of daarmee het EU-vermogen van de motor werd gehaald?..

Re: USA import wel/niet

17 maart 2011 11:52

Er is geen verschil in vermogen tussen een USA en ROW uitvoering. De USA 993 heeft geen luchtpomp oid, wél heeft de USA uitvoering een extra voeler om de uitlaatgasemissie te meten.

Het enige verschil is dat de USA 993 non varioram de versnellingsbak met lange verhoudingen heeft, dezelfde die op alle varioram 993's zit. Acceleratie is dus iets trager maar hij rijdt een stuk zuiniger. Ik haalde met mijn ex USA 993 ruim 1:13 heen en weer naar Spanje en met mijn volgende EU 993 op hetzelfde traject en met dezelfde rijstijl 1:11.

Persoonlijk zou ik een USA 993 als ie goed en naar je zin is niet laten staan.

Re: USA import wel/niet

29 maart 2011 5:09

Mag ik dit topic nog even aanzwengelen?
Weet iemand goede transporteurs die onze auto's kan verschepen vanuit San Francisco naar Rotterdam? Liefst ophalen in US en voor de deur afleveren in NL. Auto's gaan mee als inboedel, dus we hoeven gaan BPM af te tikken, wel keuring uiteraard.

Indien iemand goede ervaringen heeft met een transporteur, ik hoor het graag!

Groetjes,
Koert

Re: USA import wel/niet

29 maart 2011 7:38

je kan misschien beter naar de slechte ervaringen vragen....

Re: USA import wel/niet

30 maart 2011 7:38

drknauf schreef:bij 997 is dat met laptop zo aan te passen miles en fahrenheit toestanden !

De mijlen zijn digitaal zo aangepast maar fahrenheid kregen ze bij 996 niet omgezet in celcius.

Re: USA import wel/niet

30 maart 2011 7:46

porsche GT1 schreef:Hallo iedereen,

Nadat ik, nu alweer, 2 jaar geleden mijn 996TT heb verkocht, voel ik de koorts weer opkomen. Ben voorzichtig aan het rondkijken voor mijn 2e porsche uit nederland, duitsland of de USA. Wanneer ik kijk op US sites kijk zie ik dat er toch best verschillen kunnen zijn. Helemaal wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar een 993TT waar (bijna) geen BPM meer bijkomt? Dan zie ik toch verschillen in prijs met bijv. nederland, duitsland van euro 10.000/15.000. transport, invoerrechten, BTW keuring meegerekend.

Ik struin dit forum (en internet) al een tijdje af naar USA import en zie dat er vaak neerbuigend en/of afwijzend wordt getypt over USA import maar kom er niet achter waarom.

Mijn vraag is dan ook: wat is er mis met een Porsche uit de USA? Onderstel en achterbumper daargelaten want dat is zo veranderd

Groeten,
Peter


Dag Peter,

Er zijn een paar zaken die het op dit moment wat gunstiger maken m.n. de koers van de Us Dollar.
Maar je moet wel een aantal aanpassingen laten doen die best wel in de papieren kunnen lopen zoals het alarm systeem.
Mijn geimporteerde 996 cabrio vanuit de US moet voldoen volgens de verzekering aan alarm klasse 3 (scm) deze moet opnieuw ingebouwd worden daar de Amerikaanse alarm systemen op een andere freqentie zitten als de Europesche,,,,,kosten....en slordige 2300.- euro.
Tja, en koop je in Nederland kan je nog altijd verhaal halen als er iets mis is met de wagen, in Amerika wordt dat een stuk moeilijker.
Maar mocht je het toch doen wens ik je veel succes met de aankoop.

Groeten
Jack

Re: USA import wel/niet

30 maart 2011 7:52

koert schreef:Mag ik dit topic nog even aanzwengelen?
Weet iemand goede transporteurs die onze auto's kan verschepen vanuit San Francisco naar Rotterdam? Liefst ophalen in US en voor de deur afleveren in NL. Auto's gaan mee als inboedel, dus we hoeven gaan BPM af te tikken, wel keuring uiteraard.

Indien iemand goede ervaringen heeft met een transporteur, ik hoor het graag!

Groetjes,
Koert


Voor zover mij bekend; Container Terminal Gadering in R.dam (Pernis) tel.010-2161946.
Succes ermee

Re: USA import wel/niet

30 maart 2011 7:58

2300 euro voor het inbouwen van een alarmklasse 3??? waar heb je dat laten doen?

Re: USA import wel/niet

30 maart 2011 8:43

Marcel schreef:2300 euro voor het inbouwen van een alarmklasse 3??? waar heb je dat laten doen?


Laat me raden bij de P dealer.

Re: USA import wel/niet

30 maart 2011 10:04

MY00 schreef:Laat me raden bij de P dealer.


Het klasse 3 alarm kostte mij bij Porsche Centrum Gelderland maar iets van 750 Euro incl certificaat..... (er zat al wel een Duits alarm in dat omgebouwd is naar NL standaard). Aftermarket kost ongeveer hetzelfde maar dan krijg je een extra afstandbediening

Re: USA import wel/niet

30 maart 2011 11:47

je vraagt je toch af, ze halen een Porsche uit US met alle beslommeringen en struinen het hele internet af om een paar Euries te verdienen en dan geven ze 2300 euro uit aan een klasse 3 alarm ........
Plaats een reactie