Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche bezitters die naar Den Haag gaan opgelet!

21 maart 2011 15:29

Beste forumvrienden,

Na mijn laatste post heb ik hier een belangrijke mededeling. Nadat mijn auto afgelopen weekend is bekrast in Den Haag, heb ik aangifte gedaan.
Nu wisten agenten mij te melden, dat er momenteel een groepje vandalen in Den Haag actief is, die het alleen hebben gemund op vooral Porsches.
De politie is er mee bezig. De Porsche wordt geklad met een letter 'P' op de motorkap, waarna er een kras over de linker of rechterzijde wordt gezet met een scherp voorwerp. Het is bij een vriend van mij gebeurd in Den Haag Bezuidenhout, Bij mij afgelopen weekend in Segbroek en nu hoor ik van een kennis die woont in Den Haag bij het Gouden Regelplein dat deze zijn auto ook soortgelijk is bekrast, alleen (gelukkig voor hem de P op de motorkap).

Ik denk deel het jullie mee. Dus mocht je naar Den Haag gaan, houdt je Porsche dan extra goed in de gaten of parkeer hem zeer goed in het zicht.
Het betrof hier een Porsche Boxster, 911 uit '89 en een Cayenne S. Kortom, we zijn nu alle drie gedupeerd en aangezien ik lid ben van dit forum wil ik jullie in ieder geval waarschuwen!

Dat de idioten maar snel opgepakt mogen worden, want je blijft met je poten van andermans spullen af!!!

Re: Porsche bezitters die naar Den Haag gaan opgelet!

21 maart 2011 15:40

Er was een tijdje terug een persoon actief die dure auto's bekraste....
Op een gegeven moment hebben ze de persoon in kwestie te pakken gekregen.
Het bleek een gefrustreerde oude gek te zijn die zelf nooit het geld heeft gehad om een 'dure' auto te kopen.
Hij gunde het daarom andere mensen niet....

21 maart 2011 15:55

ferrari forum chapter den haag? :wink: kl*te actie, zonde geld. Waarborgfonds betaalt alleen als iemand het heeft zien gebeuren, is mijn ervaring.

21 maart 2011 16:38

Vandalismeschade is het met opzet vernielen of beschadigen van eigendommen van anderen. Voorbeelden van vandalismeschade zijn: bekrassen met een scherp voorwerp, leksteken van banden, aftrappen van een spiegel, het lopen over een auto. Eén van de voorwaarden om voor schadevergoeding voor het Waarborgfonds in aanmerking te komen is dat de schade moet zijn toegebracht door een motorvoertuig. :salut:

21 maart 2011 16:40

Is mij jaren geleden ook overkomen met een nieuwe SLK in Den Haag... kras over de hele lengte (ja, vandalisme...), maar alweer 10 jaar geleden...kom regelmatig in Den Haag (woon in Zoetermeer), heb daarna nooit meer iets gehad....ook met de Porsches die ik daarna heb gehad. Parkeer toch regelmatig op straat... maar toch bedankt voor de waarschuwing...toch maar even de parkeergarage opzoeken...
..en op de Denneweg uitkijken met fietsen die op je motorkap vallen...wie dat verzonnen heeft...

21 maart 2011 16:44

Bedankt voor de waarschuwing! :salut:

21 maart 2011 17:03

Pfff... stuur al die debielen lekker naar Cherso of Tirol :bang:

21 maart 2011 18:41

Er zijn tegenwoordig wel erg veel "verwarde" mensen....... :ass:

22 maart 2011 0:00

michaelb schreef:... en nu hoor ik van een kennis die woont in Den Haag bij het Gouden Regelplein dat deze zijn auto ook soortgelijk is bekrast

Goudenregenplein - in Goudenregenstraat

heb er 20 jaar vlakbij gewoond :wink:

22 maart 2011 0:25

Mijn auto heeft de eerste 3,5 jaar van zijn leven op het Louis Couperusplein gestaan in Den Haag. Gelukkig nooit bekrast! :thumleft:

22 maart 2011 15:01

Schade is bij nu bekend. Auto volledig over laten spuiten :bang:
Kosten normaal a 5000 euro inclusief alles, maar gelukkig (omdat ik er iemand ken) schadepost van 1600 euro voor volledig over laten spuiten.
Het is niet anders, maar ik baal er van dat er zulke mensen rondlopen :flush:

22 maart 2011 15:28

Slik.... :(

22 maart 2011 16:24

Ach, zo kunnen de Porsche Forum mensen mij nu wel beter herkennen vandaag en morgen. Dus zie je een zilverkleurige Porsche Boxster met een kras over de rechter zijkant en de P gekrast in de motorkap, dan weten jullie dat ik het ben.

Maar nu ff serieus, blijft hamlappen, maar je gaat ook niet zo rijden met die krassen. Kijk is het nu een oude auto, dan valt niemand het op.
Maar de auto is super strak in de lak (uitgezonderd de krassen) en dus is het gewoonweg hamlappen dat de auto nog steeds veel aandacht trekt.
Dus met de krassen doorrijden is absoluut geen optie.

Op dit moment ben ik dus een zeer treurige porsche bezitter, met liefde voor het merk. En ondanks dat het tegen heeft gezeten met deze auto ben ik alleen maar meer van het merk gaan houden. Ik besef nu pas hoe bijzonder het is om porsche te rijden en geniet elke dag weer van het prachtige geluid en de vormen van de auto. Dus morgen snel naar de auto spuiterij (werkt ook voor de dealers) en dan is die volgende week weer helemaal mooi.

:salut:

22 maart 2011 18:10

Hoi,

wat een rotzakken, ik hoop dat je snel weer in je dan bijna nieuwe porsche kan rijden :thumleft:

22 maart 2011 18:33

hamlappen :oops:

22 maart 2011 18:37

michaelb schreef:Schade is bij nu bekend. Auto volledig over laten spuiten :bang:
Kosten normaal a 5000 euro inclusief alles, maar gelukkig (omdat ik er iemand ken) schadepost van 1600 euro voor volledig over laten spuiten.

Mag ik dan concluderen dat een spuiter 3.400 euro marge heeft op zo'n klus :shock:

22 maart 2011 18:41

michaelb schreef:Kosten normaal a 5000 euro inclusief alles, maar gelukkig (omdat ik er iemand ken) schadepost van 1600 euro voor volledig over laten spuiten.

kreeg voor het spuiten van mijn 964 een offerte voor 8800 euro (niets zelf doen). Als je ook voor 1600 euro een auto goed kan spuiten heb ik wel interesse... :idea:

Overigens, bij een vriend van mij hebben ze ooit een groot hakenkruis in de kofferklep van zijn 964 cabrio gekrast. Kan je beter rondrijden met een grote P... :scratch:

22 maart 2011 22:50

M a r c schreef:
michaelb schreef:Schade is bij nu bekend. Auto volledig over laten spuiten :bang:

Mag ik dan concluderen dat een spuiter 3.400 euro marge heeft op zo'n klus :shock:

Uhm, ja en dat is denk ik nog een kleine marge als je bedenkt dat de kosten voor verf e.d. nog geen 500 bedragen.
De kosten zitten volgens mij voornamelijk in het schuren en demonteren en vervolgens weer monteren.

:salut:

22 maart 2011 22:54

horn schreef:
michaelb schreef:Kosten normaal a 5000 euro inclusief alles, maar gelukkig (omdat ik er iemand ken) schadepost van 1600 euro voor volledig over laten spuiten.

kreeg voor het spuiten van mijn 964 een offerte voor 8800 euro (niets zelf doen). Als je ook voor 1600 euro een auto goed kan spuiten heb ik wel interesse... :idea:

Overigens, bij een vriend van mij hebben ze ooit een groot hakenkruis in de kofferklep van zijn 964 cabrio gekrast. Kan je beter rondrijden met een grote P... :scratch:

5000 is zeg maar de prijs normaal gesproken. Nog steeds een dikke 3800 euro goedkoper dan wat jij hebt betaalt.
Het bedrijf waar die nu heengaat doet o.a. Porsche, Ferrari, Bentley en echte klassiekers. Ofwel, echt topwerk. Ook worden ze regelmatig ingeschakeld door autodealers, dus dat is altijd goed.

Ik ben de auto dan wel 4 dagen kwijt (2 dagen demontage en schuren) en droogkabine ofsow geloof ik ook nog 2 dagen.
Daarna wordt die ook nog volledig gepoetst (Jippie). :salut:

22 maart 2011 22:59

En omzetbelasting ;) (en andere belastingen :cheesy: )

23 maart 2011 0:32

Pascal schreef:En omzetbelasting ;) (en andere belastingen :cheesy: )

Huh? Nee dat zit erbij of begrijp ik je verkeerd?

23 maart 2011 6:27

michaelb schreef:5000 is zeg maar de prijs normaal gesproken. Nog steeds een dikke 3800 euro goedkoper dan wat jij hebt betaalt.

heb dat destijds niet betaald. vond het veel te veel geld en heb hem toen maar laten wrappen :lol:
Plaats een reactie