Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 maart 2011 21:13
Zoals al gezegd in voorstel topic woon ik in USA en kom in de zomer 2012 terug naar NL.
Ik kan dus een auto als huisraad meenemen (ik ben op de hoogte van de regelgeving half jaar hier in bezit en na 1 jaar in NL pas van eigenaar wisselen).
Nu kan ik hier een 2006 Porsche 911 Carrera 2D Coupe voor omgerekend 35K Euro kopen (35K miles).
Als ik NL sites bekijk is verkoopwaarde van een 2006 60K+ en 2005 50K+
Heeft iemand ervaring met verkoop/inruil import, scheelt de inruil/verkoop waarde veel als er in import of NL wordt verkocht/ingeruild ??
Ik heb veel gelezen dmv de zoekfunctie maar hierover weining/geen berichten gevonden.
Alvast bedankt voor reacties.
Martin
22 maart 2011 21:21
Als ik NL sites bekijk is verkoopwaarde van een 2006 60K+ en 2005 50K+
Verkoopprijs is geen inkoopprijs
Als je ergens snel vanaf wil kan dat allemaal wel eens tegen vallen.....
22 maart 2011 21:38
Als jij graag een Porsche wilt en voor 35K een 997 kan meenemen, dan zou ik dat altijd doen. Volgens mij kun jij je daar financieel niet echt een buil aan vallen.
22 maart 2011 21:40
Nee, dat lijkt me ook niet. Je rijd er een paar jaar in, en verkoopt hem vervolgens voor hetzelfde geld, ideaal toch? lijkt wel een luchtkoeler
22 maart 2011 21:51
Deze ken je waarschijnlijk ook wel;
"If it sounds too good to be true, it probably is too good to be true."
22 maart 2011 21:54
martinm schreef:Nu gaat mijn voorkeur uit naar een 911 maar weet niet hoelang ik deze kan blijven rijden in NL door hoge benzine, verzekering, onderhoud en wegenbelasting kosten (ik moet de auto minimaal 1 jaar bezitten voordat ik deze mag verkopen). Misschien dat ik dit ga doen als investering maar is het zo dat USA import porsche's minder waard zijn dan NL modellen ???
Tevens zal ik mij eens verdiepen in modellen die hier in NL gewild zijn dus eventueel makkelijk te verkopen.
22 maart 2011 22:03
zoef zegt: een 997 voor die prijs, doen!
22 maart 2011 22:06
Als je twijfelt of je in NL de 997 kunt blijven rijden, zou ik er gewoon niet aan beginnen, althans zou ik 'm niet naar NL meenemen als huisraad. Want dan zou je het alleen doen omdat je er een winst uit denkt te halen. Dat is niet echt de goede insteek voor het kopen van een Porsche (als je geen handelaar bent).
22 maart 2011 22:42
mwah. de markt is soft. 10k eraf als ie aankomt. en ex usa. neuh.
22 maart 2011 23:10
Meenemen als huisraad
.. mag je 'm 't eerste jaar in NL niet verkopen
22 maart 2011 23:13
martinm schreef:Ik kan dus een auto als huisraad meenemen (ik ben op de hoogte van de regelgeving half jaar hier in bezit en na 1 jaar in NL pas van eigenaar wisselen).
22 maart 2011 23:17
martinm schreef:Ik kan dus een auto als huisraad meenemen (ik ben op de hoogte van de regelgeving half jaar hier in bezit en na 1 jaar in NL pas van eigenaar wisselen).
Dat was al bekend Olaf
Los daarvan is de vraag stellen hem beantwoorden: als het in jou ogen handel zou zijn vraag je het niet en doe je het gewoon. Waarom eigenlijk geen mustang meenemen? Het lijkt alsof je daar iets mee hebt en dan wordt het gewoon een heel ander verhaal: je koopt hem voor jezelf en de rest is mooi meegenomen. Cognitieve dissonantie ligt anders op de loer!
22 maart 2011 23:18
MMMH is een 996 dan toch sneller dan een 964??
22 maart 2011 23:23
usa import wat mij betreft niets mis mee.
Gewoon zorgen dat hij zover mogelijk gelijk is aan row-versie (indien er minieme verschillen onderhuids zijn,
zou ik daar geen buil over vallen).
Houdt wel rekening met een mogelijk lagere verkoopprijs doordat hij ex-usa auto is.
kostenposten en veranderingen om hem richting row-versie te maken zijn herhaaldelijk voorbij
gekomen. even 'zoekfunctie' gebruiken.
belangrijkste kosten die ik vooraf zou berekenen:
1.vervoer naar NL.
2. europese importtax (10% over aankoop + vervoerprijs)
3. btw: 19% over aankoop+vervoer+europese importtax
4. bpm (even googlen op 'bpm berekenen' autoweek-site heeft hier een nauwkeurige calculator voor).
5. fysieke aanpassingen auto (indien onderdelen nieuw bij porsche kopen, kan significante post zijn)
6. resterende kleine kostenposten (keuringskosten, benzine, blabla)
NB. de title heb je hier nodig (denk ook bij huisraad, maar weet niet zeker) bij keuring rdw en douane.
bij douane worden bedragen doorgaans contant betaald.
succes! nog een porsche erbij in NL!
22 maart 2011 23:29
donkey schreef:martinm schreef:Ik kan dus een auto als huisraad meenemen (ik ben op de hoogte van de regelgeving half jaar hier in bezit en na 1 jaar in NL pas van eigenaar wisselen).
Dat was al bekend Olaf
Los daarvan is de vraag stellen hem beantwoorden: als het in jou ogen handel zou zijn vraag je het niet en doe je het gewoon. Waarom eigenlijk geen mustang meenemen? Het lijkt alsof je daar iets mee hebt en dan wordt het gewoon een heel ander verhaal: je koopt hem voor jezelf en de rest is mooi meegenomen. Cognitieve dissonantie ligt anders op de loer!
Mustang gaat al mee (Avatar is mijn Mustang). Er zal zeker een tweede auto meegaan en zal deze dan na 1 jaar verkopen (of inruilen). Nu is het elke (denk ik) jongens droom om een 911 te bezitten en dus ook de mijne. Ik heb nu als tweede auto een MB R350 en moet voor het eind van het jaar beslissen welke als 2de auto meegaat. Ik weet dat ik de Mustang en 911 niet jaren zal gaan rijden (tenzij mijn vrouw een goede baan krijgt) maar een jaar een 911 rijden en dan met winst verkopen is nu zeker een optie (vooral omdat de Dollar/Euro koers weer erg gunstig wordt).
Men zegt wel een durf te investeren en die gok heb ik nooit genomen (en regelmatig achteraf had ik dat maar gedaan) heb gelukkig tot het eind van het jaar om hierover na te denken.
In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties.
22 maart 2011 23:31
Justin schreef:usa import wat mij betreft niets mis mee.
belangrijkste kosten die ik vooraf zou berekenen:
1.vervoer naar NL.
2. europese importtax (10% over aankoop + vervoerprijs)
3. btw: 19% over aankoop+vervoer+europese importtax
4. bpm (even googlen op 'bpm berekenen' autoweek-site heeft hier een nauwkeurige calculator voor).
5. fysieke aanpassingen auto (indien onderdelen nieuw bij porsche kopen, kan significante post zijn)
6. resterende kleine kostenposten (keuringskosten, benzine, blabla)
succes! nog een porsche erbij in NL!
Nummer 2,3 en 4 hoef ik niet te betalen. Kan de auto's belastingvrij invoeren.
Laatst bijgewerkt door
martinm op 22 maart 2011 23:33, in totaal 1 keer bewerkt.
22 maart 2011 23:31
Mustang raak je hier aan de straatstenen niet meer kwijt.
22 maart 2011 23:37
H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige quote van volledige direct bovenstaand bericht verwijderd.
Dat zien we dan wel weer die dollars die ik daar aan heb gespendeerd krijg ik in Euro's wel weer terug. Zonde om die nu in te ruilen en die uitvoering die ik heb GT cabrio met 320 PK zal vast wel een liefhebber voor zijn.......
22 maart 2011 23:50
Dat denk ik ook wel, bij de juiste prijs moet dat zeker lukken.
23 maart 2011 6:30
maar of je er dan winst op gaat maken? ach, lol heb je er dan iig wel van gehad! de kleur maakt hem ook niet de meest courante. wel apart. wellicht kan je hem aan een wegenwachter verkopen
23 maart 2011 9:27
Als je financieel niet al teveel risico wilt lopen zou ik eerder de Mustang daar verkopen (veel grotere markt in de US) en een 911 en de MB meenemen naar NL
23 maart 2011 10:08
Max. 2 sparks dan...Ga je ook niet veel aan verdienen
23 maart 2011 13:23
Ik heb zelf net een 997 meegenomen uit de US. Volgens mij ga je er nooit echt dik aan verdienen als je alles goed doorrekent, maar je kunt wel relatief voor een prikkie zo'n auto rijden.
Mbt verkoopbaarheid/prijs op de NL markt, denk ik dat je met name goed op moet letten wat voor uitvoering en uitrusting je koopt. Amerikanen bestellen vaak minder uitgebreid uitgeruste Porsches dan wat we in Europa / NL gewend zijn. Volleder mist bijvoorbeeld vaak. Ook hebben met name de auto's van een paar jaar oud meestal geen navigatie en/of telefoon.
23 maart 2011 14:49
Grappig, zoals eenieder hier zijn eigen wensen heeft wat betreft zijn auto.
Of mijn Porsche een navigatiesysteem of een telefoon aan boord heeft zal mij persoonlijk jeuken.
90 % vd tijd ligt de radio ook werkloos te zijn in het dasboardkastje.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.