Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 maart 2011 14:16
Ongetwijfeld al vaker een discussiepunt geweest.
Overweeg een Cayenne aan te schaffen. Gebruikt zit er niet zoveel verschil in aanschafprijs tussen de verschillende uitvoeringen.
Wel allerlei (mogelijke indianenverhalen) gehoord over het gebruik van porsche's slagschip. Nu ben ik wel iets gewend met een bmw 8 cylinder, maar de cijfers die ik recent hoorde over de cayenne zouden echt gaan vervelen.
Graag de mening van ervarings deskundigen. (ook mbt overige buitensporige "mankementen")
28 maart 2011 14:24
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar zal zeker fors verbruiken en zeker veel meer dan een BMW 8 cil. vanwege hoger gewicht, veel grotere luchtweerstand en 4x4 aandrijflijn.
28 maart 2011 14:40
12 ervaringen vind je hier :
http://www.spritmonitor.de
28 maart 2011 14:50
één op Shell in de tank ...uit ervaring
28 maart 2011 14:55
Een vriendje van mij reed een Cayenne S uit 2004 in de VS toen ik daar ook woonde. Beetje hetzelfde verhaal als met mijn 997 Carrera S. In de bebouwde kom was het echt heftig, maar op de snelweg deed ie ongeveer 1 op 10 zei hij.
Probleem met al die wagens is gewoon groter als je een zware rechtervoet hebt...
28 maart 2011 15:01
Reken zeker maar op 1 op 6 msschien 1 op 7.
Er moet gewoon veel gewicht verplaatst worden.
28 maart 2011 15:09
heb dire maanden in een S gereden. afhankelijk van snelweg / bebouwde kom tussen 1:6 en 1:9
28 maart 2011 15:50
één op Shell in de tank
een op BP in dit geval, Shell heeft geen 98 (in nl dan) daarom boycot ik Shell en enkele andere (zal indruk maken)
Bp heeft gelukkig de ultimate
28 maart 2011 15:51
Vandaar dat het aandeel zakkende is ....komt door jou
28 maart 2011 18:32
Wij rijden gemm. 18.3 ltr/ 100 km stad en snelweg. (turbo).
Maar rijdt geweldig!
28 maart 2011 20:45
Laat ik het zo zeggen....het kost wat maar je krijgt er een hoop voor terug
29 maart 2011 8:59
Ik geloof dat ppp356 eventjes een cayenne heeft gehad maar weer weggedaan omdat hij te vaak aan de pomp stond.
Niet omdat hij teveel gebruikte
29 maart 2011 9:40
Het makt natuurlijk nog we wat uit of je voor een turbo of non-turbo wil gaan... Met de 6 zal het allemaal nog wel meevallen (relatief). Rij je echter met een turbo voornamelijk binnen de BB, dan zal 1 op 4 ook niet vreemd zijn...
29 maart 2011 11:56
marino schreef:Het makt natuurlijk nog we wat uit of je voor een turbo of non-turbo wil gaan... Met de 6 zal het allemaal nog wel meevallen (relatief). Rij je echter met een turbo voornamelijk binnen de BB, dan zal 1 op 4 ook niet vreemd zijn...
Per saldo moet een Cayenne 6 cilinder harder werken als een 8 cilinder....dus
29 maart 2011 19:55
Als mijn vrouw naar haar werk gaat (4km) verderop, is het verbruik volgens mij 1op1.
Laatst ging zij naar Disneyland, waarbij ze rustig aan rijdt gemm. 120-130 km/u, toen was het verbruik 1 op 10.
Alles is afhankelijk van je rijstijl.
29 maart 2011 20:12
Ik heb zo'n 60.000 km met mijn Cayenne S gereden. Woon/werk, vakantie, lange en korte ritten. Lekker doorrijden, maar met redelijkheid.
Verbruik over die gehele afstand; 1 op 5,6 !
Ik vond dat inderdaad niet leuk meer, en rij nu heerlijk in een 335D Touring......
29 maart 2011 21:24
als je een dikke V8 rijdt ga je toch niet zitten zeuren over een litertje benzine meer of minder.
Kies dan voor een elektro wheelchair van Toyota of Honda. FORUM TIP
29 maart 2011 21:38
Valt wel mee....ligt echt aan jezelf.....gewoon lekker rustig rijden...
29 maart 2011 21:47
Als je moet vragen hoeveel hij kost, kan je hem hoogstwaarschijnlijk niet betalen.
30 maart 2011 9:17
Mijn ervaring met de 6 en 8 cilinder van de cayenne is dat 1:6 een aardig gemiddelde is als je af en toe wat gas geeft, maar ook nog aardig wat snelweg doet.
Brandstofkosten zijn dus niet laag, maar als je daar van schrikt... dan is Porsche rijden sowieso niet leuk denk ik.
De turbo schijnt wel weer een slok meer te lusten.
30 maart 2011 12:05
Brandstofkosten zijn één, om de 3 dagen aan de pomp staan nog iets anders... Ik kan mij voorstellen dat dat ook "vervelend" begint te worden, ongeacht of je het kan betalen!
30 maart 2011 23:55
Ik ga binnenkort eerst maar eens proefrijden in een V6 en de gewone V8 (turbo maar niet maakt de keuze mogelijk alleen maar nog lastiger. Dan weten we ik beter waarover wij het hebben. De opmerkingen als je het wilt weten kan je het niet betalen boeien mij niet erg. Het gaat er mij om dat het in mijn ogen acceptabel blijft (en inderdaad niet iedere 2 dgn moet tanken). Bij de speelauto als de GT3 interesseert het mij niet, maar een familieauto toch wel. Het is ook een beetje een sommetje maken, als de nu relatief weinig populaire zuipschuit relatief goedkoop is tov een zuiniger model kan je dat prijsverschil lekker in de tank gooien, heb je er nog lol van ook.
Overigens staat het 2e model X5 en Range Rover ook op de nominatie en niet schrikken, wordt er ook nagedacht over die uber prius, een Fisker Karma. Ach en kom ik er niet uit dan blijft ik lekker nog even in de 540 rijden.
01 apr 2011 17:02
John schreef:Valt wel mee....ligt echt aan jezelf.....gewoon lekker rustig rijden...
In een Porsche met lekkere V8 motor...

Schiet dat niet een beetje het doel voorbij?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.