Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 apr 2011 8:48
Beste mensen,
Mijn droomauto is altijd een 930 geweest... maar door omstandigheden heb ik een 3.2 gekocht.
waar ik echt zeer tevreden over ben!
Maar moest ik nu overschakelen naar een turbo... aan welke veranderingen mag ik mij dan verwachten?
verbruik? onderhoudt? turbo gemakkelijk kapot? is dit een delicatere auto?
Nu vroeg ik me ook af welke versnellingsbak deze hebben? is daar ook zo een G50 kwestie?
mvg,
Axe
04 apr 2011 9:34
Onderhoud ligt allemaal hoger.
de 5 bak is alleen in 1989 geleverd, en is vrij zeldzaam. Dus ook hoger in aanschaf prijs.
Maar is wel de moeite waard, met een 5 bak is de 930 een hele andere auto om te rijden dan met de 4 bak met lange versnellingen.
verbruik is geheel afhankelijk van je rechtervoet. maar 1 op 6 bij rustig gebruik tot 1 op 3 of 4, bij lekker doorrijden.
04 apr 2011 10:01
mijn specialist vertelde me dat ik als ik een turbo wil rijden, gemiddeld moet rekenen op 1,5 a 2x de onderhoudskosten tov van een 964, zowel een 930 als als 964 turbo
04 apr 2011 10:27
Als ik een P als funauto zou hebben, 5K per jaar of zo, zou een originele 930 heel hoog op mijn lijstje staan.
06 apr 2011 10:15
sommige mensen rond mij vinden dit geen goed idee... in hun ogen is de 930 een levensgevaarlijke auto....
Is die echt zo gevaarlijk? of ligt dat toch vooral aan je eigen voet/rijstijl?
06 apr 2011 10:35
elke auto kan gevaarlijk zijn.
06 apr 2011 11:21
De 930 stond ook wel bekend als de "Mad Man's Car" en die titel krijg je natuurlijk niet zomaar
06 apr 2011 11:40
Kop d'r bij houden, twee handen aan het stuur en je overleeft het wel lijkt me.
Heb hier voor een Maserati Ghibli gereden. Korte wielbasis, 306pk biturbo. Die wilde ook wel eens happen naar de baas. Gewoon goed opletten en je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
Lijkt me gaaf, zo'n turbo!
06 apr 2011 12:08
Delnoy schreef:De 930 stond ook wel bekend als de "Mad Man's Car" en die titel krijg je natuurlijk niet zomaar
Stond de 930 ook niet bekend als de Widow maker??
06 apr 2011 12:09
Dan ben ik 9 jaar lang een Mad Man geweest. En ik ben er nog steeds, en dat met een 930 met 120 pk's extra dan standaard.
Valt allemaal best wel mee, zorg er alleen voor dat je in de bochten niet in ene keer full boost hebt.
06 apr 2011 12:22
Ik zou er vooral ook eerst mee gaan (proef)rijden. Tot +/- 3000-3500 toeren is er niet zo veel verschil met je huidige 3.2. Daarna gaat het allemaal ineens een stuk sneller. En niet zo geleidelijk als bij een 993TT.
06 apr 2011 12:32
marcel964 schreef:Delnoy schreef:De 930 stond ook wel bekend als de "Mad Man's Car" en die titel krijg je natuurlijk niet zomaar
Stond de 930 ook niet bekend als de Widow maker??
Volgens mij is dat de 965.....
06 apr 2011 13:12
'doodskist op wielen' las ik ooit ergens. En dat maakt 'm juist zo uitdagend. Doen, zeg ik.
06 apr 2011 13:18
Zou zelf tevreden zijn met een 3.2. Maar als het jouw droomwagen is moet je ervoor gaan. Heb de impact-Turbo's wel steeds stoere dingen gevonden:
http://www.august-classics.be/turbo-1982-xml-279-1600.html
06 apr 2011 16:39
Cloaca schreef:marcel964 schreef:Delnoy schreef:De 930 stond ook wel bekend als de "Mad Man's Car" en die titel krijg je natuurlijk niet zomaar
Stond de 930 ook niet bekend als de Widow maker??
Volgens mij is dat de 965.....
Ik dacht dat dat de 996 GT2 was
930 is geweldig! En met veel potentieel als je ziet wat bv. sommige Amerikanen daar tegenwoordig nog mee doen ...
Ik denk dat je met een factuur 1,5 of 2 wel in de buurt komt tov. een 3.2, alle onderdelen zijn meestal net iets duurder maar slijtagedelen zoals remmen ed. zullen een pak schelen. (Qua performance trouwens ook maar dat ter zijde)
Daarnaast kan er bij een Turbo weer net iets meer stuk gaan... Maar ik zou het aandurven moest er zich een goed exemplaar aanbieden voor een juiste prijs! Trouwens een superknap exemplaar die hierboven staat .. Ook die Kremers op die site hmmm
06 apr 2011 17:59
Zit toevallig net een verhaal te lezen over de 930 uit '79 van Dirk Dauwens (BE). Mooie bruine 930 3.3 Turbo uit Zwitserland. Staat in de Total 911 van deze maand.
Mooie car
06 apr 2011 18:25
930 was de widow maker, later is deze titel ook gebruikt voor de GT2
06 apr 2011 19:11
Mijn droom is ook een turbo (930 maar ook 965 (vanwege de achterkant))
Ik zou er ook graag een aanschaffen, maar dan moet mijn SC wel blijven. Ik wil nl. niet graag scheiden van mijn liefde.
De prijs van het onderhoud... tja..... liever minder rijden met de Turbo om de kosten te besparen dan hem niet aanschaffen. Lekker gaan voor je relatie..... je moet voor een goede relatie veel inleveren.
06 apr 2011 19:39
Niemand biedt op
deze. Jammer dat de minimumprijs nergens staat.
06 apr 2011 19:42
huh? domeinen is toch geen ebay? gewoon schriftelijk bod achterlaten en de hoogste heeft hem. geen minimumprijs. alleen kunnen ze hem 'niet gunnen' als er geen bod komt dat hoog genoeg is. zal bij deze vast niet gebeuren. ding gaat vast weer voor een vermogen naar een particulier die zich niet realiseert dat er nog een beetje opgeld bij komt...
06 apr 2011 19:48
Ik heb er zelf 2 gehad, maar je moet hem in willen trappen. Voor rustig rijden kun je net zo goed een 3.2 houden.
Wel heel veel power, maar veel werken...geen stuurbekrachtiging. Schakelt (G50 weet ik niet) niet echt soepel. Verbruik bij normaal gebruik ca 1:5 / 1:6.
Met name revisie van de motor en vervanging van de koppeling en turbo zijn aan de prijs.
Positief is natuurlijk de looks en de perfecte zit van de turbostoelen.
Voor de keuze is met name van belang wat voor rijder je bent
06 apr 2011 20:09
Marcel B. schreef:
Positief is natuurlijk de looks en de perfecte zit van de turbostoelen
Meh. Lekkere stoelen
De fun is natuurlijk de schop in je rug op dat klaverblad waardoor je zo maar 15 meter lager eindigt
06 apr 2011 20:13
Klinkt misschien gek, maar mijn huidige standaard Corvette C5 heeft meer koppel dan mijn 930 had
06 apr 2011 20:18
Marcel B. schreef:Positief is natuurlijk de looks en de perfecte zit van de turbostoelen.
Laat ik die laatste nu ook in mijn Cabrio'tje hebben...
06 apr 2011 20:40
Bassen schreef:930 was de widow maker, later is deze titel ook gebruikt voor de GT2
Nog even nagezocht en je hebt gelijk. In een van mijn boeken stond "the 930 is truly a mad man’s car…." maar dat is i.d.d. niet zijn koosnaampje.
Tis i.d.d. the Widow Maker.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.