Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Boxster herkent deur niet als gesloten

05 apr 2011 20:06

Beste allemaal,

Na een versnellingsbakrevisie, vandalismeschade laten herstellen is de auto van buiten weer helemaal top.
Echter is in de spuiterij de accu er enige tijd afgehaald en nu heb ik het volgende probleem:

Als ik de auto met de afstandsbediening op slot wil doen klinkt er een toet, wat aangeeft dat er iets niet dicht is. Ook blijft het raam aan de bestuurderszijde +/- 1CM lager staan. Zeg maar wanneer je normaal de deur dicht doet gaat het raam een tikje naar beneden, alleen nu gaat die niet meer omhoog.
Als ik vervolgens de deur vergrendel met de sleutel komt het raam wel omhoog.

De interieurverlichting blijft ook continue branden (uitgezonderd wanneer ik de deuren met de hand vergrendel).
Als ik de deuren met de afstandsbediening wil openen werkt dit weer wel.

Als ik wegrijdt hoort de auto altijd op de automatisch-lock te schieten (het knopje met het sleuteltje op het dashbord ging dan altijd branden).
Nu werkt dit niet en ik kan het ook niet handmatig.

Het lijkt erop alsof de bestuurdersdeur niet wordt herkent als die sluit.
Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de accu +/- 12 minuten ontkoppelt voor een reset. Toen ineens kwam het raam na sluiten van de rechterdeur omhoog (zoals het hoort) maar schoot gelijk weer terug een stukje naar beneden.

Iemand enig idee?

Groetjes,

Michael

Re: Boxster herkent deur niet als gesloten

05 apr 2011 20:08

bekend en HELAAS lastig gevalletje.....

suc6 ermee..

Heb erook meerdere malen mee liggen te klooien... :scratch:

05 apr 2011 20:12

H: om het forum overzichtelijk te houden, quote van volledig bovenstaand bericht verwijderd

Hoe heb je het dan opgelost? Of is er geen oplossing voor, wat was het bij jouw overigens?

05 apr 2011 22:56

Het correct sluiten van de ramen moet je even 'inleren'.
Met portieren dicht handmatig sluiten/vasthouden schakelaar of zo.
Staat in handleiding bij accu verwisselen.
Plaats een reactie