Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 apr 2011 10:38
Bevestiging windscherm ontworpen door een kleuter ?
Beste mensen , ik heb me nog ingehouden... Ik had eigenlijk een ander woord in gedachte ipv "kleuter" (een uit de kroeg gerolde waterbuffel was ook bij me op gekomen)
Misschien ben ik ook wel de enige die er zo over denkt .. maar volgens mij is de bevestiging tbv het windscherm een onnodig slecht ontwerp.
Het is erg fragiel en kan voor gevaarlijke situaties zorgen voor achter rijdende auto's met de daarbij behorende bestuurder. of voor de lak van je achterklep als je niet hard genoeg rijd.
Wat ik het aller ergste vind is dat het niet nodig is.
Het grootste probleem is dat het windscherm van achter in de bevestiging moet worden geklikt, bij het kleinste defect aan de bevestiging vliegt het windscherm er dus zo vandoor.
Waarom niet andersom ..... dan drukt de wind het scherm in de bevestiging ipv van eruit.....
Gelukkig had ik een tip gelezen om dit te checken, en jawel een bevestiging was afgebroken.
Dit wilde ik toch even kwijt na dat ik mijn windscherm bevestiging heb moeten fixen.
Dus voor iedereen met een windscherm de volgende tip.
" Check regelmatig de bevestiging " je zult het maar met 180kmh tegen je "vreet" aankrijgen.
Met de vriendelijke groeten,
Snikh@@s
19 apr 2011 11:04
Volgens mij wordt hij van achteren bevestigd, omdat, hoe vreemd ook, de grootste druk op het windscherm van achteren komt. Rijd maar eens zonder en kijk dan wat de luchtstromen in de 'cockpit' doen.
19 apr 2011 11:31
Ik hoop dat je gelijk hebt ..... Ik zou het erg vinden als er iemand schade heeft door mijn rondvliegende windvanger..
19 apr 2011 11:53
Heb misschien een beetje heftig gereageerd ,, maar het ziet er ook zo fragiel ui t,, en het was ook al gebroken....
Ik zeg maar zo ,, liever een keertje extra checken als achteraf het scherm verliezen..
" en voor wie zijn eieren nog geverft wilt hebben ,,, DE PAASHAAS HEEFT NOG TIJD
19 apr 2011 12:15
Deels heb je wel gelijk snikhaas. Je moet hem even goed checken als je bijv. je hardtop eraf haalt en hem weer cabrio klaar maakt. Net als die gaas-schermpjes in je hoodsteunen. Niet dat ze eruit kunnen vliegen maar kunnen wel een beetje ruimte hebben.
19 apr 2011 13:15
Een kleuter snapt toch dat je geen 250 moet gaan rijden met dat scherm erin.
19 apr 2011 14:20
het scherm en de hoofdsteun roosters waaien netjes naar binnen als je een vrachtwagen tegen komt!!!!
is bij mij al 2x gebeurd en het windscherm ligt dan netjes op de bijrijders stoel
het rooster van de hoofdsteun(rolbeugel) is er door mijn bijrijder de eerste rit (terug van rdw) uitgedrukt en kwam ook weer mooi in de auto vliegen.......
er zit toch iemand bij porsche die er heeeeeeeeel goed over heeft nagedacht
19 apr 2011 14:53
gewoon en nieuw setje bevestigings clips kopen, heb ik ook gedaan, 6 euro geloof
ik, zit nu weer perfect.
19 apr 2011 14:59
barolo schreef:Een kleuter snapt toch dat je geen 250 moet gaan rijden met dat scherm erin.
Die van mij redde dat niet eens met de kap open...
19 apr 2011 17:38
Correct, bij een 911 is open rijden met 250 geen enkel probleem. Scherm blijft dan ook keurig staan.
19 apr 2011 17:41
Alleen je kapsel niet..
19 apr 2011 18:06
Een kniesoor die daar op let.
19 apr 2011 18:59
Kan ik dan concluderen dat het mogelijk is dat je het raampje er inderdaad uit drukt als de luchtdruk (van voor of van achter, is me om het even) boven de 200 km/u toeneemt? Ik heb ook zo'n plastic ruitje en vertrouw dit nu niet echt meer. Was ook al aangesproken bij de Pangermanica-rit dat dit kon gebeuren.
Heb toen de kap maar effies dichtgedaan. Ruitje bleef toen wel zitten
en ik reed echt boven de 250 km/u ...
19 apr 2011 19:55
Ik ben benieuwd hoe hard de 911 rijders open gereden hebben.
Bij het autobahn rasen ben ik er nog geen één tegengekomen.
19 apr 2011 20:01
barolo schreef:Ik ben benieuwd hoe hard de 911 rijders open gereden hebben.
Bij het autobahn rasen ben ik er nog geen één tegengekomen.
Met de 964 cabrio 287 op de teller het dak eraf. Met de mini 243 op de teller met het dak eraf. Eitje.
Carrera80 schreef:Alleen je kapsel niet..
En dat kan een Boxster rijder dan weer zelf fixen
Maar even alle gekheid op een stokje: je kan toch gewoon open 250 rijden met een Boxster zonder dat dat stukkie plexiglas eruit vliegt?
Heb hier nog nooit problemen over gelezen nl, zover ik me kan heugen.
19 apr 2011 20:02
Carrera80 schreef:Alleen je kapsel niet..
Ik heb geen kapsel meer , mijn haar heeft me verlaten
@Horn
Ik denk dat als de bevestiging van het ruitje in orde is er niet veel mis kan gaan.
Echter wil het dus voorkomen dat de klip breekt of zoals bijmij het geval een stukje van het gedeelte wat aan de rolbeugel zit is afgebroken.
Viel me op doordat het ruitje trillend geluid maakte met de kap dicht ... met de kap open hoor je alleen maar ausspuffffff
Toen ik het trillen wilde gaan verhelpen zag ik dat aan de bijrijderskant de vergrendeling was afgebroken, kon het ruitje aan een kant zo eruit duwen.
19 apr 2011 22:12
barolo schreef:Ik ben benieuwd hoe hard de 911 rijders open gereden hebben.
Bij het autobahn rasen ben ik er nog geen één tegengekomen.
270 (op teller) maar dat wel zonder scherm
Die ligt nu ergens in de berm.
(geintje)
19 apr 2011 22:27
Gaat best met schermpje in en kap naar beneden, meermaals lange stukken zo gereden op weg naar de Azurenkust, en dikwijls boven de 250 geweest...
19 apr 2011 22:42
barolo schreef:Een kleuter snapt toch dat je geen 250 moet gaan rijden met dat scherm erin.
hmmm,ik heb wel eens anders gedaan...
19 apr 2011 22:44
barolo schreef:Ik ben benieuwd hoe hard de 911 rijders open gereden hebben.
275 met kap open....mijn haar zat wel door de war....
20 apr 2011 9:45
hmmm, ik zie wel dat ik het watje ben met (volgens mij) max 261 op de teller met de kap open. Maar ik reed dan ook niet in Duitsland... Wat me is bijgebleven van die snelheid en het dak open is vooral de t*fusherrie van het windgebulder...
24 apr 2011 12:06
Kijk dat bedoel ik met de zin / onzin van heel hard open rijden.
24 apr 2011 16:19
heel hard rijden is relaxter en minder inspannend met het dak dicht. maar een keer 250+ rijden met het dak open is (vooral 's nachts) absoluut een lekkere ervaring.
24 apr 2011 16:33
horn schreef: 250+ rijden met het dak open is (vooral 's nachts) absoluut een lekkere ervaring.
+1
... malle pietje gaat maar weer 'ns op zoek naar 'n cabrio
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.