Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche Panamera Diesel!!

03 mei 2011 20:44

Las dit deze middag in de krant:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... RO_NB_8890

Re: Porsche Panamera Diesel!!

04 mei 2011 17:50

Is niet echt groot nieuws, iedereen zag dit aankomen.

04 mei 2011 18:38

Tja. Het is alsof Gerard Joling ineens hetero is geworden maar dan andersom...

04 mei 2011 19:39

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Laat maar komen die diesel

04 mei 2011 19:57

Panamera ook al in diesel.... het zal allemaal wel gebeuren. Het zou verboden moeten worden. Heeft allemaal weinig meer met Porsche te maken zoals een hoop (oude) liefhebbers het willen horen. We gaan allemaal mee met de tijd maar je gaat toch wel een verschil krijgen in echte Porsche liefhebbers of in tegenwoordigetijd-liefhebbers. De overname door VW heeft er geen goed aan gedaan. Wie dat wel vind is geen oer-Porsche liefhebber. Dat zou een liefhebber zijn van een Ferrari-diesel.

04 mei 2011 20:14

Tja, de Cayenne was er al met diesel voordat VW Porsche over nam. Ik vermoed dat Porsche mee moet met de klantvraag. Ze komen toch ook met elektromotoren. Dat maakt het nog geen Prius :mrgreen:

04 mei 2011 20:18

Vraag mij wel eens af of ik nog wel tot de doelgroep behoor van Porsche , maken limted op limited , diesel en straks 4 pitters . Behoor wel tot de doelgroep van luchthuilers.... en ik denk straks ook tot de La piovra sportscars ...die zullen never een dieselaar maken...

Zou me niets verbazen als Porsche straks 2 lijnen gaar voeren ..:

1) Comfort line
2) Sports line

Dit ook als zodanig gaan marketeren ..

04 mei 2011 20:20

3) Eco Line

04 mei 2011 20:32

917 schreef:Panamera ook al in diesel.... het zal allemaal wel gebeuren. Het zou verboden moeten worden. Heeft allemaal weinig meer met Porsche te maken zoals een hoop (oude) liefhebbers het willen horen. We gaan allemaal mee met de tijd maar je gaat toch wel een verschil krijgen in echte Porsche liefhebbers of in tegenwoordigetijd-liefhebbers. De overname door VW heeft er geen goed aan gedaan. Wie dat wel vind is geen oer-Porsche liefhebber. Dat zou een liefhebber zijn van een Ferrari-diesel.

Hoor ik toch net dat ik geen Porsche liefhebber ben.
Zonder VW overname helemaal geen Porsche overigens.

04 mei 2011 20:50

Ik hoop dat Porsche er lekker veel van verkoopt en er een boel centjes mee verdient. Hebben ze genoeg budget voor het ontwikkelen en op de markt brengen van een paar mooie image-builders waar P relatief minder aan overhoudt. :idea:

04 mei 2011 21:12

Tsja..., ik vind het zo vreemd nog niet hoor. Zo'n diesel is natuurlijk al perfect voor een KJN, want 1:5 met een beetje km per jaar is natuurlijk niet grappig. Zelfde geldt voor een sportieve zaken sedan. Ik rij nu een BMW 5 serie diesel. Tuurlijk is een 550i of nog beter, M5 erg leuk, maar economisch niet te doen op benzine (helaas). Hoewel ik zeker niet de klagen heb, de diesel loopt prachtig, stil en zeer snel. Panamera zou erg leuk zijn, maar is dan ook helaas geen optie. Echter, een Jahreswagen Panamera diesel ipv de 5, mwah...toch best interessant!

04 mei 2011 21:15

Ik kan me er wel bij aansluiten:ik zie liever zo'n geinige Panamera dan de zoveelste A8, S-Klasse of 7-Serie...

04 mei 2011 21:25

Juist. En dan heb je het alleen nog maar over het exterieur. Van binnen vind ik zo'n Panamera echt prachtig, veel sportiever en aparter dan een Merc of Beemer. Vervolgens schijnt (heb er zelf helaas nog nooit mee gereden) het ook nog eens super te rijden. Dus een volbloed sportwagen? Nee. Een heerlijke GT waarbij de economy ook nog redelijk kan kloppen? Ja. Vraag en markt. Ja. Doen? If I had to run the Porsche business, sure! Denk niet dat er veel potentiële 911 kopers afhaken omdat er in de showroom een Panamera diesel staat. Dus alleen maar additioneel volume. Prima. Natuurlijk niet zo goed voor het exclusieve imago, maar dat weegt denk ik niet op tegen de financïele voordelen.

04 mei 2011 22:37

Ik deel de emoties, maar ik denk ook dat de groep "echte Porsche liefhebbers" zoals die hier wordt bestempeld, en waar ik me ook toe aangetrokken voel, ovoldoende groot is om een merk op te laten drijven.

Wat dat betreft doen ze het zakelijk wel goed ...
Ik heb er verder ook niks mee; maar ik zal ook nooit in de markt zijn voor een nieuwe Porsche, ook al maakten ze de 993 nog nieuw.

04 mei 2011 23:58

Logische stap die ongetwijfeld goed gaat verkopen. De diesels van nu zijn dan ook totaal niet te vergelijken met de ouderwetse diesels ; het geluid blijft ruk, maar ze rijden als een dikke V8.
In de 911 zie ik 't niet gaan gebeuren, maar de Cayenne en Panamera lijken me ideaal voor sterke diesels.

05 mei 2011 0:02

Jurgen schreef:Cayenne en Panamera lijken me ideaal voor sterke diesels.

Helemaal mee eens!

05 mei 2011 7:50

Voelt voor mij hetgeen Porsche aan het doen is als Michael Schumacher die besluit prof wielrenner te gaan worden ...

05 mei 2011 10:03

Die vergelijking gaat mank. Vergeet niet dat ze nog steeds sportauto's maken. Het zou meer zijn dat Schumacher nog steeds succesvol F1 rijdt, daarnaast ook als prof wielrenner aan de bak gaat en vervolgens de één na de andere tour wint... :wink:

Denk dat we niet willen weten hoe de resultaten rekening van Porsche eruit zou zien als ze alleen maar elfjes zouden maken...

05 mei 2011 10:14

Was te verwachten natuurlijk, zal veel vraag naar zijn..
(denk zelfs dat meeste in diesels verkocht gaat worden)

05 mei 2011 10:40

Dat denk ik ook, althans in EU. EEC, US, Asia, Middle-east is weer een heel ander verhaal.

05 mei 2011 11:33

het gros van wat wij hier 'Porsche liefhebbers' plachten te noemen blijven (terecht) lekker in hun oude gebakkies rondtoeren. Het gevoel van de jongensdroom. Een enkeling koopt er als DD een 997 of Boxster naast, maar daar kan een merk echt niet van leven. Dus lekker doen zo'n diesel wat mij betreft.

05 mei 2011 13:04

Nog meer mooie auto's in het straatbeeld.
Kan hier alleen maar gelukkiger van worden :).
Zo vergroot de kans ook alleen maar, dat er in mijn kenniskring ook iemand een panamera koopt (waar ik dan wel eens mee mag rijden :^: ).
De meeste rijken hebben wel een sportwagen als 2e/3e auto, die willen dan ook geen DD die jou verplicht om continu tankbezoekjes te maken waar je een fortuin mag spenderen elke keer. Deze panamera is dan een ideale oplossing hiervoor.
Lekker uniek, want het is een sportwagen merk. BMW-Audi-Mercedes liggen een klasse lager, maar het enigste alternatief voor deze is Jaguar, en deze heeft nu spuuglelijke lancia achterlichten.

05 mei 2011 13:31

Hoe goed de marketingboys hun best doen en hoe snel zo'n dikke diesel aan de 100 zit, je blijft het belangrijkste ingrediënt missen en dat is Emotie. Voor de rest kan ik me er niet druk om maken en zou ik 'm misschien zelfs wel overwegen als ik zakelijk in die positie zou zitten.

05 mei 2011 13:44

ik begrijp wat je bedoelt. voor een funauto. een panamera vind ik persoonlijk nou niet het type funauto. en in mijn leaser met 45-50.000 km/jr vind ik de emotie weer een stuk minder belangrijk... :idea:

05 mei 2011 13:59

Inderdaad.

Laten we het eens omdraaien. Je rijdt jaarlijks zo'n 30-40.000 km en je zoekt (naast misschien een oude, al dan niet luchtkoeler 911 als hobby auto) een lekkere vierdeurs diesel. Budget riant. Wat gaat het worden?

:^:
Plaats een reactie