Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 mei 2011 0:19
Rond een uur of 21:00 hoorde ik allerlei sirenes loeien hier in de buurt. Een paar minuten later werd ik gebeld door mijn broer die opgelucht klonk toen ik de telefoon opnam. Er was namelijk een Porsche gecrasht en mijn broer was in de veronderstelling dat het om mij ging. Ben toch maar een kijkje gaan nemen omdat ik de meeste Porsches hier in de buurt wel ken. Daar aangekomen was de traumahelicopter net geland en was de boel volledig afgeschermd. Zover ik het kon zien ging het om een zwarte 964 Turbo. Zeker een uur zijn ze bezig geweest om de inzittenden te bevrijden die vervolgens afgevoerd zijn.
De bestuurder moet ergens voor geremd hebben want er stond een remspoor van zeker 50 à 60 meter voordat hij uitbrak en tegen een boom tot stilstand kwam. De Porsche kwam mij niet bekend voor maar het moeten volgens de Politie inwoners zijn uit Heusden. Bekenden van hier toevallig?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9717 ... buitenlandBen inmiddels al acht keer gebeld omdat het verhaal ten ronde zou gaan dat het om mij zou gaan.
Laatst bijgewerkt door
Franz op 07 mei 2011 0:42, in totaal 1 keer bewerkt.
07 mei 2011 0:27
Ziet er niet fraai uit, hoop dat het goed komt met de inzittenden.
07 mei 2011 1:25
Zwarte 964 met Cup I velgen.
Laten we maar hopen dat 't met de inzittenden goed afloopt
07 mei 2011 1:41
Volgens mij was het een turbo aan de vleugel, dikke schermen en de dubbele uitlaat links en rechts te zien. Alleen die cupvelgen begrijp ik niet. Er zullen toch geen winterbanden onder gezeten hebben?
07 mei 2011 2:13
Heftige inslag geweest pffff.
07 mei 2011 3:29
Franz schreef: Alleen die cupvelgen begrijp ik niet.
want? waren toch ook standaard op de 965?
07 mei 2011 5:17
horn schreef:Franz schreef: Alleen die cupvelgen begrijp ik niet.
want? waren toch ook standaard op de 965?
Alleen op de 3.3 uitvoering meen ik me te herinneren. De 3.6 had volgens mij standaard 18" Speedline's eronder. Ik ging er gemakshalve vanuit dat het om een 3.6L ging omdat ik van een omstander hoorde, die het kenteken had nagetrokken via rdw.nl, dat de auto uit '93 kwam. Vandaar die twijfel.
07 mei 2011 7:39
SOOO
das idd een flinke geweest....
kan alleen Do nog iets mee
07 mei 2011 8:55
Niet normaal zeg..... Daar schrik je van. Hoop dat mensen hier heel uitkomen. Onvoorstelbaar hoe weinig ervan over is.
07 mei 2011 9:01
Mensen denken dat auto's sterk zijn, maar dat is niks vergeleken met dikke bomen
07 mei 2011 10:33
Zonde van deze P. , hopelijk valt lichamelijke schade mee. Wrak ziet er heftig uit, dat hoop je nooit mee te maken zeg
07 mei 2011 10:42
Hier nog wat meer foto's. Een wonder dat daar nog iemand levend uitgekomen is al blijft de vraag hoe de toestand op dit moment van de inzittenden is.
07 mei 2011 10:50
Als je in een dergelijke "turbo" rijdt dan moet overmoed je vreemd zijn anders gaat ie met jou aan de haal!
Inzittenden zijn ernstig gewond afgevoerd en aan het wrak te zien lijkt me dat niet zo verwonderlijk.
07 mei 2011 11:53
Waardeloos. Het wrak zal ook wel door de brandweer zijn toegetakeld om de inzittende eruit te krijgen. Zo'n hydrolische knipper doet ook niet veel goeds voor/aan je auto.
Hopelijk geen blijvend letsel o.i.d. !
Laatst bijgewerkt door
Jan A. (997 4S) op 07 mei 2011 12:07, in totaal 1 keer bewerkt.
07 mei 2011 12:06
Een wonder dat ze er levend uit zijn gekomen als je het wrak zo ziet.
Moet je die dorpel zien...
07 mei 2011 12:28
Ik hoop in de eerste plaats dat ze geen andere slachtoffers hebben gemaakt.
Aannemende dat ze de klapper geheel en alleen zichzelf hebben aan te rekenen... want met een remspoor van 60 meter en dan deze klapper zat de vaart er aardig in lijkt me ...
07 mei 2011 15:54
lindemans schreef:Ik hoop in de eerste plaats dat ze geen andere slachtoffers hebben gemaakt.
Aannemende dat ze de klapper geheel en alleen zichzelf hebben aan te rekenen... want met een remspoor van 60 meter en dan deze klapper zat de vaart er aardig in lijkt me ...
Ik ben daar normaal gesproken wel terughoudend in maar in dit geval mag je wel concluderen dat de maximumsnelheid van 80 km p/u flink overschreden is. Ongeluk was eenzijdig dus geen andere betrokkenen erbij. Het is één lange rechte weg zonder scherpe bochten ( het is eigenlijk een verlengde van de weg waar het Crematorium in Vlijmen aan gelegen is waar een aantal van jullie twee weken terug afscheid hebben genomen van Roger That) maar ze moeten ergens voor geremd hebben.
Een auto met ABS mag eigenlijk niet zulke remsporen veroorzaken bij een rechte remweg dus ik vermoed dat de auto is gaan schuiven en de remsporen veroorzaakt zijn door de achterbanden.
07 mei 2011 18:53
Zo.... da's ernstig. Hopelijk loopt het voor de inzittenden goed af.
En laten we nu niet allemaal voorbarige conclusies trekken over het hoe en waarom....
07 mei 2011 21:34
Zonder een goede sporenanalyse lijkt het mij niet mogelijk iets te schrijven over de snelheid. Als het aangetroffen spoor een slip-/wringspoor is ipv een remspoor, komt er plots een heel andere snelheid uit.
De impact geeft wel aan dat er veel kinetische energie in het voertuig zat toen deze de boom raakte. Maar ik weet niet of het chassis al eens was geknakt/gelast o.i.d. dus ook daarom geen snelheidsindicaties adhv enkele foto's.
Uit ervaring weet ik dat er vaak eerst in de berm wordt gereden en dan teveel wordt teruggestuurd/gecorrigeerd en dat dan een boom aan de andere kant van de weg de ellende veroorzaakt
Hopelijk houden de inzittenden er niets (blijvends) aan over
07 mei 2011 22:15
BOXTUR schreef:De impact geeft wel aan dat er veel kinetische energie in het voertuig zat toen deze de boom raakte.
Ik hoop dat het voor de inzittende allemaal mee valt ..
en heb vandaag het voorbeeld gezien van dat dat mogelijk is ... tijdens het voor-rijden van de chateaux-rallye plotseling moeten stoppen omdat er 'n motorblok op de weg lag .. de eigenaar stond er (op beide benen) naast te telefoneren, terwijl de restanten van z'n auto even verderop om 'n boom gefrommeld zaten
08 mei 2011 10:09
Elferhenkie schreef:Jan A. (993 4S) schreef:Waardeloos. Het wrak zal ook wel door de brandweer zijn toegetakeld om de inzittende eruit te krijgen. Zo'n hydrolische knipper doet ook niet veel goeds voor/aan je auto.
Zeg Jan A. Denk je nou echt dat de brandweer daar nu nog wat aan kan verprutsen?? Er zijn wel wat belangrijkere zaken dan een stukkie blik met P logo na zo'n ongeval. Het laatst waar ik me zorgen om zou maken in ieder geval.
Ik denk dat Jan dat ook bedoelt, dat een wrak er "normaal" al erg uit ziet, maar als de brandweer (terecht!) gaat knippen om iemand eruit te halen, dat je dan niet meer kunt zien, wat de originele schade was!
08 mei 2011 10:12
+
Je wilt ook niet weten hoe ze zo'n "wrak" verplaatsen na 'n ongeval ... ze doen echt geen moeite (meer) om 'n sleepoog te bevestigen
08 mei 2011 10:42
ach, moet je eens zien wat de brandweer doet met helemaal goede auto's die in de weg staan als ze erdoor moeten. In Amsterdam vaker gezien, zetten gewoon de bumper ertegen en duwen de (vaak verkeerd geparkeerde) auto zo een meter of 40 vooruit of het plantsoen in...
08 mei 2011 11:16
Na ff weer op het forum te hebben gekeken kom ik dit soort nare berichten tegen........ik ben niet gaan zitten denken hoe en waarom dit is gebeurd, maar ben gaan zoeken of deze mensen bekenden van ons zijn...
Persoonlijk ken ik 2 zwarte 964 turbo rijders..... Beide komen niet uit Heusden, maar wie het ook is....man dit is wel heel erg......
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.