Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 9:33

viewtopic.php?f=10&t=31293

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4oyop3svfqh

En daar is die dan. Afgelopen maandag verkocht - en nu al weer op de markt. Dit bedrag zou ik er natuurlijk nooit voor gekregen hebben maar is wel goede handel zeg - 3.2's. Ze gingen er nog wel een paar dingen aan doen- maar ik sta toch versteld van de prijs.

Laat het een aanmoediging zijn voor ons allen om van elkaar te kopen waar dat past natuurlijk.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 10:39

JorisLoet schreef:Laat het een aanmoediging zijn voor ons allen om van elkaar te kopen waar dat past natuurlijk.

Als de porsche occassion dik in orde is helemaal mee eens.
Maar de handelaren zitten ook met een "marge" want de schoorsteen moet wel blijven roken! :idea:


H; quote volledig gemaakt :salut:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 11:00

Duitsers weten goede auto's kennelijk wel op waarde te schatten.
En betalen er dan graag (te-)veel voor. :roll:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 11:29

Dat is geen misselijke prijs idd!!
Dan moet hij wel in een heéle goede staat zijn!

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 11:46

Je krijgt er in elk geval genoeg papier bij :D

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 11:54

ach. vraag en aanbod. vele mensen die liever bij een porschespecialist of desnoods een handelaar kopen dan bij een particulier. en zolang hij nog net zoveel km's erop heeft staan als toen hij bij jou weg ging, who cares. heb op mijn speurtocht naar een 964 cabrio ook een donkerblauwe 964 met beige kap van marktplaats bekeken. Vr pr 19K. vond het een slordige auto. Heeft 3 maanden op MP gestaan. Week nadat ik er geweest was stond hij ineens voor 27,5K bij Wolbert. En was een week later weg. Was alleen goed gepoetst... :shock: Maar ja, voor hetzelfde geld blijft Wolbert er een half jaar mee zitten en dan kost het ook weer. Zijn risico.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 12:02

Zo is het.

Km stand bij mij was inmiddels 182.000 - maar daar is zeker niet aan gedraaid. Verder gingen ze linksvoor spuiten (had steenslag) en een bubbel onder het raam wegwerken en ze wilden het dashboard opnieuw met leer gaan bekleden. En ze moeten in Duitsland 2 jaar garantie geven vertelden ze me.

Maar dan dus wel helemaal in orde - en het is de handelaar gegund. In elk illustratief voor ons allen dat een auto kopen bij een particulier ook prima kan zijn. Volgende keer geef ik hem denk ik in consignatie bij een specialist - en dan delen we de meeropbrengst :mrgreen:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 18:35

Joris,
Was je tevreden met de verkoopprijs, ja ?? niet ?? dan had je hem niet aan hem moeten verkopen.
Zelf zou ik niet moeilijk doen over wat nu de verkoopprijs bij de handelaar is.
Hij moet er ook tijd en moeite voor doen, bij aankoop en nu weer bij de verkoop.

Wat verkoop aan een andere partikulier betreft, ze hebben toch de kans gehad en niet "gegrepen"
Ga lekker op zoek naar een opvolger, lijkt me veel leuker dan me druk maken wat de handelaar nu gaat verdienen.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 18:47

Beste Blijco,

Ik was tevreden met mijn verkoopprijs en maak me helemaal niet druk om wat een handelaar gaat verdienen en ga heel fijn een nieuw exemplaar uitzoeken. Heb het voorbeeld meer ter illustratie op het forum gezet.

Geen frustratie, geen spijt - happy camper :D :D :D :D :D :D :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 18:55

:thumleft:

Ik neem maar eens contact met hem op, misschien wil die wel een hoop knaken voor mijn 3.2 geven 8)

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 18:59

Ter illustratie van wat dan? :scratch:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 19:18

Ter illustratie van het feit dat de particuliere auto en de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dure specialisten auto voor een groot gedeelte ook in de perceptie zit. Vind het een mooi en interessant fenomeen. De psyche van het kopen, de perceptie van veiligheid - dat soort zaken.

Als je het zo bekijkt dan kan elke gerenommeerde specialist goede zaken doen. Vanwege de simpele reden van het feit dat een auto daar staat wordt deze al meer waard. Interessant toch!?

Prijzen in Duitsland gaan trouwens de belachelijke kant op - maar met de Duitsers die de Nederlandse markt afschuimen naar goede exemplaren zal het dus ook wel niet heel lang meer duren voordat we in Nederland dezelfde prijzen kunnen verwachten.

Klopt in elk geval wel met mijn theorie over de klassieke auto markt. Je neemt het kleine jongetje - en de Porsche 911 (of andere aspirationele auto) die rond reed toen hij klein was - dan wacht je tot het jongetje geld heeft - en die auto's worden dan veel waard :D En dat is natuurlijk de eerst golf kopers - dertigers zoals ik (pre mid life crisis :wink: ). Dat verklaart de 3.2 boom. Wacht je nog 20 jaar totdat het jongetje 50 is (post mid life crisis :wink: ) dan zijn er en minder goede exemplaren te verkrijgen en heeft het jongetje nog meer geld over voor de auto. En dat verklaart de pre impact bumper 911 boom.

Heel interessant toch!?

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 19:22

Hij is nog niet verkocht toch? Het is een vraagprijs dus dat wil niet zeggen dat hij hem voor dat bedrag kwijt raakt :popcorn:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 19:52

Lekker dat hij ook je volledige adres publiceert.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 19:53

Op mobile.de staan 198 3.2 te koop waarvan 10 onder de 20k...... :wink:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 20:02

Rivierenbuurt! Da's ook toevallig. Zal volgende keer toeteren als ik door de straat rijd! :cheers:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 20:07

JorisLoet schreef:Vanwege de simpele reden van het feit dat een auto daar staat wordt deze al meer waard. Interessant toch!?

niet alleen omdat hij bij een specialist/garage staat. vaak wordt er een (bovag) garantieperiode bij verkoop meegegeven, krijgt de auto nog een beurtje, worden kleine dingen gerepareerd/vervangen. Plus dat niet iedere handelaar hoge prijzen kan vragen. Heeft ook een beetje met zijn reputatie te maken. En die komt te voet en gaat te paard. Waar een particulier weer niks mee te maken heeft. Plus, zoals gezegd, handelaar/specialist/garage neemt ook een risico.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

07 mei 2011 22:54

Er zit zo'n 6K verschil tussen. Vind ik niet schokkend. Het is een vraagprijs en voorlopig geen verkoopprijs, de handelaar investeert met het risico dat hij er na langere tijd niet vanaf komt, de handelaar moet garantie of coulance verlenen en nog eens een mankementje ná de verkoop op gaan lossen, de handelaar moet de auto goed afleveren en wat onderhoud uitvoeren vóór de verkoop, en tot slot moet de handelaar ook nog eens wat verdienen om te kunnen leven. Ik vind het allemaal heel normaal.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

08 mei 2011 8:05

Carrera80 schreef:Rivierenbuurt! Da's ook toevallig. Zal volgende keer toeteren als ik door de straat rijd! :cheers:

Ben ik ook dagelijks ,ook vaak met de p , en zie er elke dag meerdere langs komen :drive:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

08 mei 2011 8:40

@Joris Loet
Vergeet niet dat echt goede (oudere) Porsches zeldzaam worden. Mijn ervaring is dat de zogenaamde "koopjes" veelal gebakjes zijn die je beter kunt laten staan.... Als een auto goed is betaal je daar gewoon (meer) voor.

De specialist gaat volgens jou nog
- linksvoor spuiten
- bubbel (roest?) onder het raam wegwerken
- en last but not least 2 jaar garantie geven (!)

Eerlijk gezegd vind ik de marge dan wel meevallen, met name vanwege de 2 jaar garantie.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

08 mei 2011 9:14

JorisLoet schreef:En ze moeten in Duitsland 2 jaar garantie geven vertelden ze me.


Moeten of mogen?

Heb nog nooit gehoord dat garantie geven in Duitsland verplicht zou zijn, heeft iemand daar meer info over wellicht?

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

08 mei 2011 9:52

Volgens de koper van mijn auto - moeten.

Bedrijf aan particulier is 2 jaar garantie - op carroserie, techniek etc. Bedrijf aan bedrijf niet. Dit zou het ondanks het prijsniveau in de Duitse markt en de relatieve krapte als je daar als koper waarde aan hecht heel aantrekkelijk kunnen maken een auto in Duitsland te kopen.

Maar als reputable bedrijf moet je natuurlijk zowieso kwaliteit leveren. Kreeg er wel een goede indruk van hoe ze naar mijn auto keken -ze wilden zelfs het dashboard opnieuw met leer gaan betrekken (zaten een paar krasjes/ spikkeltjes op maar niet heel nadrukkelijk aanwezig). Dus als je dan de hoofdprijs betaalt koop je daar tenminste wel een strakke auto die ze helemaal nagekeken hebben in elk geval 2 jaar zonder al te veel zorgen.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

08 mei 2011 11:09

Ach, beter voor veel meer geld - dan met veel minder kilometers te koop zien staan :wink:

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

08 mei 2011 11:26

In Duitsland kun je onderscheid maken tussen Gewährleistung/Sachmängelhaftung en Garantie.
Gewährleistung laat zich een beetje moeizaam in het NL vertalen, mn. voor mij als juridische leek :wink:.
Lijkt mij in het geval van occasionkoop te vergelijken met "verborgen gebreken" in NL.
Als je motor na 6 maanden/10000 km in de poeier draait vermoed ik dat je zult moeten betalen of iig. moet bewijzen dat het defect al aanwezig was bij aanschaf.
Een autobedrijf is in Duitsland NIET verplicht 2 jaar Garantie te geven maar wel 2 jaar Gewährleistung.

Wiki geeft als vertaling: vrijwaring.

Vrijwaring is in het Nederlands recht geen eenduidig begrip. In het overeenkomstenrecht is het één van de verplichtingen die een verkoper heeft bij een koopovereenkomst. Als onderdeel van een overeenkomst heeft het veelal de betekenis van instaan voor een bepaalde prestatie of voor een zeker feit. In het Frans gebruikt men het woord garantie; in het Nederlands worden onder garantie soms alleen maar de bijkomende clausules verstaan, die gegeven worden bovenop de vrijwaringsplicht die de wet voorziet, ook indien er niets zou zijn afgesproken.

Deze verplichting om het verkochte goed te vrijwaren heeft een dubbel doel

In de eerste plaats moet de verkoper het ongestoorde bezit van het goed verzekeren. Tenzij anders afgesproken is, moet de verkoper de zaak onbeschadigd leveren. Verkochte goederen die nog niet geleverd zijn moeten onderhouden worden, dieren moeten verzorgd en gevoederd worden, ook al zijn ze verkocht (maar nog niet geleverd). De koper moet bovendien gevrijwaard worden van uitwinning. Dat betekent dat de verkoper moet kunnen verzekeren dat er niemand anders opduikt die één of ander recht op de zaak opeist, eigendom, bezit, hypotheek of wat dan ook.
In de tweede plaats moet de verkoper de koper vrijwaren voor verborgen of koopvernietigende gebreken. Het moet wel gaan om gebreken die de koper niet zelf had kunnen waarnemen. Meestal is het zo dat de koper de gebreken binnen een bepaalde termijn moet melden. De overeenkomst kan inhouden dat deze garantie uitgebreid wordt, zowel wat de voorwaarden als wat de termijn betreft. Wetgeving op de consumentenbescherming voorziet vaak extra bescherming voor aankopen door particuliere consumenten bij professionele verkopers.
Een verkoper die niet meteen aan deze vrijwaringsplicht voldoet, kan daartoe worden aangesproken. Eventueel zal hij kunnen verplicht worden om de ontvangen prijs terug te betalen, evenals door de koper gemaakte kosten en geleden schade.



http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwaring

Algemener verhaal over zekerheden bij gebruikte auto in D. uit AMS.:

Gebrauchtwagen-Garantie:
Diese Tipps sollten Sie beachten Motorschaden kurz nach dem Gebrauchtwagenkauf?
Eine teure Angelegenheit, wenn nicht eine Garantie die Kosten trägt. Doch das ist nicht immer der Fall. Wir sagen, worauf Sie achten müssen.

Ganz risikofrei ist der Kauf eines Gebrauchten nie, schließlich kann man nicht auf Anhieb erkennen, wie gut das Auto in Schuss ist. Eine Gebrauchtwagen-Garantie hält zwar die finanziellen Risiken im Zaum, doch ein Blick ins Kleingedruckte muss sein.

Ist denn eine Gebrauchtwagen-Garantie nicht inzwischen vorgeschrieben?

Nein. Nur die Sachmängelhaftung – auch Gewährleistung genannt – schreibt der Gesetzgeber vor. Sie besagt, dass der Verkäufer zwei Jahre dafür geradesteht, dass ein Produkt mängelfrei ist. In den ersten sechs Monaten gilt die Umkehr der Beweispflicht: Der Verkäufer muss also beweisen, dass der Fehler beim Verkauf noch nicht bestanden hat. Nach Ablauf der Frist muss es der Käufer nachweisen. Bei gebrauchten Dingen kann die Dauer der Sachmängelhaftung auf ein Jahr verkürzt werden. Private Verkäufer können sie ganz ausschließen. Versäumen sie dies, haften sie die vollen zwei Jahre. Eine Garantie ist hingegen ein freiwillige Zusage.

Was bringt eine Gebrauchtwagen-Garantie?

Da in den Bedingungen festgelegt ist, wie viel in welchem Schadensfall gezahlt wird, bringt sie vor allem Klarheit. Außerdem werden die Kosten in der Regel von einer Versicherung übernommen. Bei der Sachmängelhaftung muss der Verkäufer zahlen. Entsprechend hartnäckig verweigern manche daher die Anerkennung des Schadens.

Ist man mit einer Garantie also immer fein raus?

Das hängt von den Bedingungen ab. Die Bandbreite reicht von großzügigen Verträgen, bei denen auch Verschleißteile wie Reifen oder Bremsen mit eingeschlossen sind, bis hin zu umfangreichen Ausschlüssen. Beliebt sind abhängig von Alter oder Laufleistung gestaffelte Einschränkungen. Da kann es dann schon einmal passieren, dass bei mehr als 100 000 Kilometern auf dem Tacho nur noch 40 Prozent der Reparaturkosten übernommen werden und diese obendrein auch noch bei 2.000 Euro gedeckelt sind. Wenn man bedenkt, dass bei einem Motorschaden schnell 5.000 Euro Reparaturkosten entstehen, ist das also nur ein Tropfen auf den heißen Stein.


Wer bietet die Garantien für Gebrauchtwagen an?

Zum einen die Vertriebsorganisationen der Hersteller, um den Gebrauchtwagenkauf beim Vertragshändler trotz höherer Preise attraktiv zu machen. Auch hier gilt jedoch: Die Bedingungen sind mitunter sehr unterschiedlich. Ob ein echter Mehrwert hinter der Gebrauchtwagen-Garantie steckt, verrät nur das Studium der Vertragsbedingungen. Freie Händler offerieren – zum Teil gegen Aufpreis – Garantieversicherungen von spezialisierten Assekuranzen. Prüfen Sie aber unbedingt vor dem Abschluss, ob im Schadensfall wirklich ausreichend geholfen wird.

Was passiert, wenn die Versicherung nicht einspringt?

Da die Garantie zusätzlich zur gesetzlichen Sachmängelhaftung angeboten wird, sollte man klären, ob nicht doch Ansprüche aus Letzterer bestehen. Denn Einschränkungen sind laut Gesetz nicht zulässig. Beispiel: Während eine Garantie beim Defekt des Radios Ansprüche ausschließen kann, ist das bei der Sachmängelhaftung nicht erlaubt.

Wie kann man sich beim Privatkauf absichern?

Wer von Privatpersonen kauft, geht ein höheres Risiko ein, daher sind die Preise hier meist auch niedriger. Ausgenommen sind verschwiegene Mängel. Gebrauchtwagen-Garantien für Privatverkäufer sind weitgehend vom Markt verschwunden.


http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 77355.html

NB. Zie op de site van Elferhus nergens een opmerking over (aanvullende-)garantie staan.

Re: Mijn 3.2 - maar dan voor veel meer geld

08 mei 2011 11:32

bully schreef:Op mobile.de staan 198 3.2 te koop waarvan 10 onder de 20k...... :wink:

En 81 SC tjes waarvan 20 onder de 20k klik worden er steeds minder....
Plaats een reactie