Karmann123 schreef:Heb al veel gelezen over zelf importeren en hoor hier horror verhalen en positieve verhalen (zoals met alles).
als ik je een tip mag geven: ik heb ooit eens een auto ingevoerd vanuit DLD naar NL en vorig jaar een auto van NL naar Belgie. zoals eigenlijk voor alles geldt: zorg dat je je vantevoren goed inleest, maak een schema in welke volgorde je zaken moet regelen met daarbij uiterlijke termijnen (dit moet binnen 3 weken na aanschaf, dat moet zoveel dagen na invoer etc) en het komt goed. Vraag info bij meerdere officiele instanties want soms krijg je tegenstrijdige antwoorden. Om de juiste werkwijze boven tafel te krijgen wat nu de juiste procedure is moet je doorvragen en wat belletjes plegen. Het is zeker te doen, het is zelfs wel leuk om met die voorbereiding bezig te zijn. Als je dat als basis hebt dan is het makkelijk en absoluut te doen.
ik zou niet aanraden om eerst een auto te zoeken en dan pas uit te gaan zoeken wat er allemaal bij komt kijken want als je eenmaal in de emotie zit en bepaalde zaken een bepaalde termijn eisen dan kan het je extra geld kosten wat je had kunnen voorkomen. Helaas kan ik je niet helpen als je een auto naar NL haalt omdat dat te lang geleden is en de regels inmiddels veranderd zijn maar mocht je van plan zijn een auto van NL naar Belgie uit te voeren dan heb ik de gehele procedure voor je klaar liggen
succes en veel zoekplezier naar een mooie P!