Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 jun 2011 10:52
Hoeveel zou een Boxster uiteindelijk kunnen lopen zonder al te veel problemen?
21 jun 2011 11:10
Denk het probleem niet zo zeer ligt aan de motor. Onze vorige ging iets over de 100.000 km de deur uit maar meer vanwege de te verwachten onderhoudskosten rond de leeftijd van 10 jaar zoals b.v. het vervangen van de kap. Met de stijgende kosten in het achterhoofd was het aantrekkelijk om te kiezen voor een 5 jaar jonger model. De staat van onderhoud zegt meer dan de kilometerstand of leeftijd m.i. De eerste boxster waarin we een proefrit maakten had anderhalve ton op de teller en schakelde slecht...dan is er (zeker tegenwoordig) genoeg aanbod om even verder te zoeken. Nogmaals de km-stand op zich lijkt me geen enkel probleem
21 jun 2011 11:11
Sterk afhankelijk van verschillende factoren: hoe is er met de auto gereden, heeft de auto goed onderhoud gehad, ....
Normaal gesproken denk ik mits hij goed onderhouden is dat 150dkm geen probleem is voor zo`n auto.
21 jun 2011 11:26
eens ! Of het verstandig is, ligt ook aan je intentie: als je een goed onderhouden exemplaar met 150 dkm vindt en je gaat er 5-10k per jaar mee rijden, kan dat prima. Plan je echter veel KMs, dan zou ik er 1 met minder KMs zoeken. Die zijn er ook nog genoeg.
21 jun 2011 15:09
Grappig, ik heb juist vaker auto's gekocht die rond de 150.000 km stonden, ook mn daily drivers toen ik nog geen lease auto had. Die staan inderdaad vaak aan de vooravond van nieuwe remmen, schokbrekers, wiellagers en soms koppeling; daarom vaak ook scherp geprijsd.
Als je dan wat manuren en spullen investeert dan heb je al die slijtdelen weer nieuw en kun je weer anderhalve ton rijden. Enige voorwaarde: motortje moet goed zijn.
Je moet relatief veel meer betalen voor een auto die 30-40.000 km minder op de teller heeft staan, maar dan ben je over een jaar of anderhalf jaar voor precies hetzelfde rijtje aan de beurt !
Cabrio dak is meer een kwestie van leeftijd, niet de kilometers...
21 jun 2011 15:12
Dat is ook een manier om het te doen inderdaad. Maar die manuren zou ik mijn geval dan uitbesteden /(zelf niet handig genoeg) en als je dan het rijtje optelt, kom je weer in de buurt vlg mij van een auto die nog niet die KMs heeft.
21 jun 2011 15:35
.. je kunt er ook een gaan zoeken waarbij die slijtage delen recentelijk zijn vervangen
't is eigenlijk (steeds weer) de balans op maken - lagere Km stand schrijft meer af als je er zelf veel mee gaat rijden - en is geen garantie t.a.v. onderhouds (of pech) kosten
MI heeft een Boxster met 150 Dkm op de klok zichzelf wel bewezen - en als er goed en terdege onderhoud aan is gepleegd, zou ik zo'n Boxster wss eerder aanschaffen dan eentje met een Km stand van ruim onder de ton ...
21 jun 2011 16:30
km's maken volgens mij niet zo veel uit, als de auto goed onderhouden is of nog redelijk jong is een oudere auto met heel weinig km's is technisch ( motorisch e.d.) meestal wel goed, maar dan kom je andere dingen tegen
bij de mijne een '97 Boxster met 99.000km gekocht laatste beurt gehad in 2008 bij 88.000 kom ik uitdroging verschijnselen tegen, ik was aan het begin druk in de weer met WD40, siliconen spray en injectie cleaner verder mechanisch oke, de mijne heeft nu in 2 maanden meer gereden dan in de afgelopen 3 jaar, dat is de andere kant
21 jun 2011 16:36
off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?
on topic: zo is er altijd wat. Maar de vraag was hoeveel km kan ie lopen en ze zijn nog (rijdend) te vinden met 200K km plus...
21 jun 2011 16:48
off-topic antwoord ik gebruik/koop die van Valvoline altijd, is het goedkoopste en ja het werkt als het aan je injectie systeem ligt
21 jun 2011 16:49
Frits77 schreef: Maar de vraag was hoeveel km kan ie lopen en ze zijn nog (rijdend) te vinden met 200K km plus...
Dat varieert met het bouwjaar - pre mid. 1999 of later
21 jun 2011 16:57
Frits77 schreef:off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?
zéér de vraag of cleaner helpt - zou wel lekker snelle oplossing zijn natuurlijk
- maar aannemelijker zijn luchtmassameter, bobine(s), dat werk
21 jun 2011 17:19
Tis toch wat met die porsches, een paar jaar oud, net over een ton gelopen, krap over de 200pk en de technische problemen dienen zich aan terwijl talloze willekeurig jan modaal autos gemakkelijk probleemloos een paar ton lopen en vaak nog meer peekaas hebben, zeker de diesels......geeft me af en toe toch twijfels....
21 jun 2011 17:22
Paul II schreef:Frits77 schreef:off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?
zéér de vraag of cleaner helpt - zou wel lekker snelle oplossing zijn natuurlijk
- maar aannemelijker zijn luchtmassameter, bobine(s), dat werk
die zijn net nieuw. Het is misschien ook gewoon het karakter van de boxer motor. Het is ook niet heel nadrukkelijk aanwezig, maar soms merk ik dat ie beetje schokkerig loopt. Zal 'm eens alten uitlezen, helpt misschien. Waar ie tot nu toe in onderhoud was, was geen uitleesmogelijkheid.
21 jun 2011 17:34
Marcel schreef:Tis toch wat met die porsches, een paar jaar oud, net over een ton gelopen, krap over de 200pk en de technische problemen dienen zich aan terwijl talloze willekeurig jan modaal autos gemakkelijk probleemloos een paar ton lopen en vaak nog meer peekaas hebben, zeker de diesels......geeft me af en toe toch twijfels....
Je trekt wel een hele rare conclusie uit dit topic. Onderdelen vervangen die aan slijtage onderhevig zijn is heel iets anders dan technische problemen, over die laatste categorie hoor ik nog niemand in dit topic en ook in andere topics lees ik er weinig over...
21 jun 2011 18:16
roenkie schreef:Je trekt wel een hele rare conclusie uit dit topic. Onderdelen vervangen die aan slijtage onderhevig zijn is heel iets anders dan technische problemen, over die laatste categorie hoor ik nog niemand in dit topic en ook in andere topics lees ik er weinig over...
Normale slijtage is tot daar aan toe, maar kennelijk is ELKE Porsche 911 bij 180.000km toe aan een preventieve revisie, aldus de expert. Volgens mij geldt dat niet voor Audi's met 300+, 400+ of 500+ pk's...
Renntech schreef:Als je het technisch bekijkt is ELKE 911 motor rond de 180.000 km echt aan een preventieve revisie toe.
Dat kan ik opmaken aan de diverse metingen die ik bij een revisie doe aan pistonpenbussen, drijfstangoog maatvoering, klepsteeldiameters ect.
Daarnaast kom je bij ELKE motor wel iets tegen dat de preventieve revisie nog meer rechtvaardigt. Zoals bij EriC4C bijvoorbeeld één defecte cilinderkop en twee gebroken klepveren. En bij Olaf zijn motor een bijna uitgelopen drijfstanglager terwijl de motor alleen uit elkaar moest vanwege uitgedroogde cilindervoet o-ringen.
21 jun 2011 18:32
... d(i)e twee geschetste voorbeelden zijn beide van een 964 motor, zowel het eerste als het tweede type
MI kunnen er hogere KM-standen gehaald worden, maar moet er voor die tijd iets los, dan is er inderdaad vaak veel meer (noodzakelijk) te vervangen ..
Mijn Audi 2.5 TDI had overigens bij 175 Dkm al nieuwe nokkenassen nodig - en dat terwijl deze op het zogeheten "long-life" programma loopt ..
Net over de 2 ton kon er een nieuwe brandstof-injectie-pomp en computer in ...
totale kosten toch al een heel eind richting het reviseren van een 964 blok
21 jun 2011 19:30
Shameless plug... ; Ik heb een zeer mooie, scherp geprijsde 986 S te koop staan met < 150k op de teller...
21 jun 2011 20:11
Paul II schreef:Frits77 schreef:off topic: welke injectiecleaner en helpt dat tegen schokken bij lage snelheden en weinig gas?
zéér de vraag of cleaner helpt - zou wel lekker snelle oplossing zijn natuurlijk
- maar aannemelijker zijn luchtmassameter, bobine(s), dat werk
off-topic daarom zei ik ook als het aan je injectie systeem ligt wel maar een flesje kost 8 a 10 euro het kunnen ook uit gelubberde injectoren zijn dat die niet meer goed verstuifd
Bij mij dat dacht ik in eerste instantie ook Bobines e.d. !!! Heb Riemer toen ik de Boxster net had de bougies bobines Lambdasondes laten vervangen gaf die fouten op bij het uitlezen maar het schommelen/ schokken hield pas op na 2 flesjes cleaner bij mij owja en een schoongemaakte luchtfilter zat vol met blad
21 jun 2011 21:01
Tja, als zelfs schoongemaakte luchtfilters vol met blad zitten ...
21 jun 2011 21:13
Ik zou dit gebruiken
http://www.forte-nwe.com/NL/Home.html ipv valvoline produkten
Heb er goede ervaringen mee als monteur.
Tja 150k is eigenlijk helemaal niet veel, maar afhankelijk van onderhoud en gebruik van de vorige eigenaar. onder de ton kom ik ook genoeg gebakjes tegen
22 jun 2011 11:41
off topic: waar koop ik dat forté?
on topic: heeft de TS genoeg informatie?
22 jun 2011 20:19
Alleen bij garage bedrijven te koop, mischien ook bij de porsche specialist.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.