Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 jun 2011 17:52
ik ga morgen naar een 944 turbo kijken uit 85 (voor een maat van me)
heeft er iemand tips waar op te letten?
ik ben zelf niet zo bekend met dit model...
24 jun 2011 23:47
transaxle.
distributie
turbo
km-stand
wat vaak gebeurt met 44-jes is roesten in de wielkasten.
koppeling.
voor de rest de standaard zaken..
veel succes !
25 jun 2011 20:44
ditributie is heel belangrijk !
zou minstens elke 100.000 km moeten vervangen worden (op 70.000 is beter), samen met spanrollen en best ook de waterpomp (gezien je dan ook makkelijkst bij de pomp kan als je toch al aan de rest bezig bent).
Als hier geen bewijs van kan worden geleverd, zou dat het eerste moeten zijn dat je laat doen zodra je de auto koopt en is dus een minderwaarde voor de auto. Weet niet direct wat het kost voor een 944. Zijn vooral nogal wat werkuren.
26 jun 2011 19:43
Inderdaad bovenstaande zaken, maar let ook op zaken als lekkages (van bijv een stuurbekrachtigingsslang, en belangrijker pakkingen van het blok). Heb zelf ook een turbo gehad en als er goedkoop slangetje vervangen moet worden, moet de helft uit elkaar....het ligt nogal vol in het vooronder. Laat dus op de brug de beschermplaat onder het blok even losmaken om te kijken of er oliesporen te zien zijn aan slangen en/ of pakkingen.
Olieverbruik is ook iets om een indruk van te krijgen of naar te vragen. Veel turbo's zijn volgens mij rond de 250k (en als er lomp mee is gereden al veel eerder) toe aan een revisie van danwel blok, danwel turbo. Koppeling, distributie (incl balansasriemen, als die breken slopen ze je ook je distributie!!!) zijn dure, maar noodzakelijke ingrepen elke 50k of 4-5 jaar (riemen dan, he). Indien niet aantoonbaar vervangen, als eis bij de verkoop bedingen of een heel scherpe prijs bedingen. Mijn turbo was in de basis geen verkeerde auto maar heeft toch zo'n 6000 euro aan onderhoud gekost in 4 jaar tijd. En daar zat geen revisie bij! Wel bovenmgenoemde zaken.
05 jul 2011 9:07
Hi Hermen ,
We hoeven niet meer op pad naar een Turbo...
Het wordt een S2!
Voorlopig rijden we nog wel even rond zoekend naar een geschikte S2
05 jul 2011 22:31
Vanwaar de "switch"?? Ik heb zowel een turbo gehad als een S2. Beide geweldig maar heel andere karakteristiek. Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms toch wel heimwee begin te krijgen naar mijn oude turbootje. Voor een stoplichtsprint moet je hem niet hebben want de tot 3500rpm gebeurt er niet veel, maar die schop in je rug daarna is toch wel verslavend.......
Mijn S2 is nu wel op het niveau waar ik hem wil hebben, maar daar heb ik toch wel e.e.a. aan aangepast voordat ik tevreden was (vermogen naar 240-pk met chip en andere in/ uitlaat, 100 kilo gewicht eruit...). Ik heb hem destijds gekocht vanwege de uitmuntende staat van de auto (mijn turbo begon wat gaar te worden), maar de 944 turbo blijft een uitzonderlijke auto vind ik. En als je ooit nog eens een auto van onder de 15K met 300+pk wil hebben is dat relatief eenvoudig te bereiken. Kortom: voordat ik een 997 aanschaf komt er dit jaar waarschijnlijk ook een 944 turbo bij/ terug
06 jul 2011 17:40
Peer! schreef:Hi Hermen ,
We hoeven niet meer op pad naar een Turbo...
Het wordt een S2!
Voorlopig rijden we nog wel even rond zoekend naar een geschikte S2
http://link.marktplaats.nl/435777821
06 jul 2011 18:23
Dat is iig een hele nette, die heb ik wel eens gezien!
volgens mij ken jij hem ook Ruud
06 jul 2011 18:52
dat is hem.
volgende week komt de 928,doe er misschien niet verstandig aan maar dat zien we dan wel weer.
06 jul 2011 21:19
Doe eens wat foto's in een van je kennismakings of showroomtopics van je nieuwe aanwinst Ruud. Ben benieuwd, Martijn.........
On topic, heerlijke auto's die S2's veel succes met de zoektocht en die link van Ruud is de moeite van het bekijken waard.
07 jul 2011 22:22
Ik heb de advertentie bekeken en gereageerd.
Ik krijg alleen geen gevoel bij de verkoper zeker als het om de motor gaat.
Dan zit ik misschien straks net zo bij als dat ik nu bij zit...
Met een 944 waar de zuigerveren zijn versleten.
Ik zoek verder naar een S2 met een goede Basis
Wordt vervolgd
Laatst bijgewerkt door
Peer! op 09 jul 2011 13:09, in totaal 1 keer bewerkt.
07 jul 2011 23:51
mag het ook een cabrio zijn?
08 jul 2011 12:37
Het liefst een Coupe...Turbo of S2
08 jul 2011 18:42
Peer! schreef:Ik heb de advertentie bekeken en gereageerd.
Ik krijg alleen geen gevoel bij de verkoper zeker als het om de motor gaat.
Dan zit ik straks net zo bij als dat ik nu bij zit...
Met een 944 waar de zuigerveren zijn versleten.
Ik zoek verder naar een S2 met een goede Basis
Wordt vervolgd
de 944S2 is in perfecte staat van onderhoud.verbruikt geen olie en rookt niet.
09 jul 2011 17:37
Zoals belooft kom ik bij je auto kijken
24 jul 2011 15:34
geen interesse meer?
25 jul 2011 22:07
Peer! schreef:Het liefst een Coupe...Turbo of S2
Zojuist besloten dat er een mooie S2 te koop komt. Heb van de week wat meer tijd om een goede advertentie op het forum te maken. Alvast wat globale info:
140.000 km
koppeling bij 106.000 vervangen;
distributie bij 120.000 vervangen in 2007;
glijplaatjes ketting nagezien in 2008;
olieverbruik 1 liter > 15.000 km (tussen de jaarbeurten, 6000km gereden, geen verbruik waarneembaar)
Tal van extra's: RVS uitlaat, verantwoord getuned op rollenbank van 218 (had ie standaard) naar 236pk. originele porsche 17"cup2, etc etc Originele interieur nog beschikbaar ipv race-kuipen. Witte knipperlichten. Strosek splitter en side-skirts twv 1500 euro...
Hij is wel hard toe aan nieuwe achterbanden (255/R17), voorbanden vorig jaar vernieuwd. 6000km mee gereden.
Prijs: 10.750,-
http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51978http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51980http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51979http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51981Zoals gezegd: gaat weg ivm 997 op termijn. Ik wil mijn handen vrij hebben om te zoeken in Duitsland etc. Geen gedoe met inruil enzo..
28 jul 2011 21:31
S2 heeft volgens het boekje (afhankelijk van de geografische bestemming) 208 tot 211 PK.
Rollenbankmetingen gaan uit van een standaard percentage verlies in de aandrijftrein. Met die afwijking in het achterhoofd zit jouw S2 mooi op spec
28 jul 2011 22:23
Niet de geografische bestemming maar het type pk (DIN vs SAE) maakt het verschil. 211 pk dus.
31 aug 2011 21:22
Ik ben dr uit.... tis een S2 geworden en ik hem al 2 weken !
31 aug 2011 22:04
Peer! schreef: tis een S2 geworden en ik hem al 2 weken !
Schiet dan eens op met die foto's
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.