Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 jun 2011 20:22
lampen blijven uitgeklapt terwijl contact uit is?
of gaat het om de peuk?
Laatst bijgewerkt door
ruud janssen op 26 jun 2011 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.
26 jun 2011 20:23
Je kan je aansteker niet vinden?..............
roken terwijl je tankt...?
Ideale combinatie: tanken en roken.
26 jun 2011 20:24
Lekker sigaartje roken tijdens het tanken
26 jun 2011 20:25
De kerk staat midden op de straat
26 jun 2011 20:25
Tankt 98 in plaats van 95
26 jun 2011 20:40
Heeft slippers aan, en in België mag je niet met slippers rijden.
26 jun 2011 21:11
Lekker sigaartje roken tijdens het tanken
gewonnen !
Was nogal bizar. Vorige week in Clastres naar de 964RS meeting geweest. Enige tankstation (en enig café ook denk ik) in heel het dorp is bij die tabac bar, man komt vrolijk buiten met sigaar in de mond. Frankrijk .........
26 jun 2011 21:37
Kan geen kwaad hoor, vroeger eens mijn peuk in een bezinetank gepleurt( lees:zeer jong, onervaren en een glaasje teveel op, overkomt de beste
) Niets aan het handje, alleen een knal voor mijn kop van de eigenaar, dat gaf wel wat vonken en sterretjes moet ik zeggen
26 jun 2011 21:52
Zeer onverstandig.
Ik heb vandaag nog een punk ogende Franse jongedame bij een pomp weg moeten trekken die tijdens het tanken aan het roken was op een groot snelwegstation met 200.000 liter brandstof onder de grond.
Trust me. Geen goed idee en een serieuze aangelegenheid. Er gaan elk jaar ergens in de wereld mensen dood door ontploffingen op tankstations
26 jun 2011 22:03
Tja ..
From Hitchcock's The Birds to The Usual Suspects, it has been one of the staple cliches of Hollywood: the cigarette butt tumbling in slow motion into a pool of petrol unleashing a conflagration.
But if you find yourself tied up and doused in petrol don't worry if all your assailant has is a lighted cigarette: scientists have proved you won't end up as a human fireball.
"On the face of it it's a pretty simple problem," said Richard Tontarski, an expert in forensic fire at the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms research laboratory in Beltsville, Maryland. Cigarettes burn at around 700C (1,292F) and the ignition temperature of petrol is 246C. "But it just isn't that simple," he said.
He began looking into the problem because arson suspects frequently claim a petrol fire was started by accident. "The person claims, 'I accidentally threw gasoline on my girlfriend, she was smoking and she burst into flames'," he said.
To find out whether this was possible, he and colleagues experimented. They dropped burning cigarettes into trays of petrol. They sprayed a fine mist of petrol at a lighted cigarette. They even used a vacuum device to produce the higher temperature (900-950C) of a cigarette being sucked. In more than 2,000 attempts the petrol did not ignite.
Dr Tontarski can only speculate why. The layer of ash on the tobacco, perhaps, or the petrol vapour convected away from the hottest part of the cigarette.
... 't aansteken van een sigaret/sigaar daarintegen
26 jun 2011 22:16
Heel verstandig om hier twijfel over te zaaien. Ik vind het niet grappig. Hier kunnen mensen aan dood gaan. Het enige dat er voor nodig is, is een of andere gek die denkt dat het risico dus wel meevalt met potentieel zeer ernstige gevolgen. Er zijn zo veel ernstige ongevallen geweest omdat een of ander licht staat te roken. Bij het laatste mij bekende incident vorig jaar is een moeder met 2 kinderen omgekomen.
Niet leuk en zeer ongepast.
26 jun 2011 22:22
weetje wel hoeveel mensen er bellen tijdens het tanken das 100 x gevaarlijker dan peukie hoor
27 jun 2011 9:04
Weet je het zeker Mike, hoe vaak heb je al vonken om je heen gezien terwijl je aan het bellen was haha (kon het niet laten)....
Maar serieus, ik heb geloof ik ooit een onderzoek of iets gezien/gelezen waarin stond dat dat helemaal niet gevaarlijk was. Idd, iedereen doet het. Maargoed, als je niet belt worden er nog steeds GSM-signalen uitgewisseld.... en wat te denken van al die e-mail, internet, gps, sms, dataverkeer dus etc?
27 jun 2011 9:22
MellyPorsche schreef:Weet je het zeker Mike, hoe vaak heb je al vonken om je heen gezien terwijl je aan het bellen was haha (kon het niet laten)....
.. gaat MI om statische elektriciteit
dus veelvuldig in en uit stappen bij een tankstation met de verkeerde kleding aan is ook niet verstandig -
Er zijn overigens nog veel meer "triggers" zoals bijvoorbeeld de koelkast van een caravan of camper die overschakelt op gas als de motor van het (trekkende) voertuig uitgezet wordt
27 jun 2011 10:02
Die man bedient z'n klanten waarschijnlijk al meer dan 40 jaar met de sigaar in de aanslag.....ok kan kan altijd mis gaan, da's waar.
27 jun 2011 10:16
Tijdje terug was ik 's avonds aan het tanken, komt de eigenaar van het tankstation aangereden en begint een praatje tegen mij te slaan terwijl hij aan het roken was. Voelde me ook niet geheel comfortabel...
27 jun 2011 10:50
terug naar de vraag:
zoek de fout
Roze
verf gebruikt op de gevel