Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

dat wordt straks schakelen

04 jul 2011 13:31

http://www.autobild.de/bilder/bilder-sc ... 26794.html

Re: dat wordt straks schakelen

04 jul 2011 13:49

Met die zes bakken zit je nu al constant te roeren in de pot.
Dus nu wachten tot de eerst met hand geschakelde 8 bak komt.

Lijkt mij ook leuk als je op top van 7 naar 4 gaat. :mrgreen:
Of gaan ze dan net als farrari met uitgefreesd schakelpatroon werken. :lol:

Re: dat wordt straks schakelen

04 jul 2011 14:31

Je wordt toch gek van die PDK gebeuren :twisted:

Re: dat wordt straks schakelen

04 jul 2011 15:16

Cagiva heeft in de jaren '90 ook eens een zevenbak op een motorfiets geschroefd. Model was de Mito, 125cc tweetakt eencilinder. Was niet zo'n succes en dus snel afgevoerd.

Ik vind het een tamelijk onzinning idee voor een auto

Re: dat wordt straks schakelen

04 jul 2011 17:33

2.2VTEC schreef:Cagiva heeft in de jaren '90 ook eens een zevenbak op een motorfiets geschroefd. Model was de Mito, 125cc tweetakt eencilinder. Was niet zo'n succes en dus snel afgevoerd.

Ik vind het een tamelijk onzinning idee voor een auto

Ben het met je eens dat het voor een auto tamelijk onzinnig is maar over de Cagiva heb ik een hele andere mening. Ik heb jaren zo'n Cagiva gehad. Geweldige motor, licht, snel (voor een 125-je) en met de 7-bak kon je prima in de smalle powerband blijven. Was heel even wennen maar daarna miste je het gewoon op andere 125-jes. Ik kon op Zandvoort goed meekomen met de zwaardere jongens (over Assen zullen we het maar niet hebben haha)
In Nederland inderdaad niet zo'n succes maar in Spanje/Italie is hij goed verkocht. Jammer dat het voor de fabrikanten niet zo aantrekkelijk is maar voor mij is er niets boven een tweetakt. 2-stroke 4 ever!

Re: dat wordt straks schakelen

05 jul 2011 22:23

Als de 7e eigenlijk alleen voor cruisen op de snelweg is lijkt het mij een goed idee....ik zou een 7e op m'n Cayman niet verkeerd vinden aangezien hij dan een stuk zuiniger zou zijn op de lange afstanden... top in de 6e, laag verbruik in 7..ideaal toch?

Re: dat wordt straks schakelen

05 jul 2011 23:13

Subdriver schreef:Ben het met je eens dat het voor een auto tamelijk onzinnig is maar over de Cagiva heb ik een hele andere mening. Ik heb jaren zo'n Cagiva gehad. Geweldige motor, licht, snel (voor een 125-je) en met de 7-bak kon je prima in de smalle powerband blijven. Jammer dat het voor de fabrikanten niet zo aantrekkelijk is maar voor mij is er niets boven een tweetakt. 2-stroke 4 ever!


Ik begrijp wat je bedoelt; ik heb jaren tweetakt moto's gereden en heb nog een Yamaha RD 350 YPVS / Suzuki RG 250 Walter Wolf staan die wachten op restauratie. Dat van die powerband klopt op super-piekerige motoren zoals een tweetakt. Bij moderne motoren is het koppel zeer breed uitgesmeerd. Voor limo's en kilometervreters en à la limite sportwagens begrijp ik dat er voor een automatische versnellingsbak wordt gekozen met veel verhoudingen om het toerental/geluiudsniveau/verbruik/CO2 uitstoot etc. beperkt te houden.
Maar om dat nu te gaan toepassen op een handgeschakelde 911, lijkt mij een brug te ver.

Re: dat wordt straks schakelen

06 jul 2011 0:59

Yamaha RD 350 YPVS / Suzuki RG 250 Walter Wolf
Helemaal goed! Die twee zijn toch wel de iconen op 2-takt gebied.
Zuinig op zijn :res:
Plaats een reactie