Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

VIN sticker motorkap

20 jul 2011 11:15

Sta op het punt een 993 cabrio te kopen in USA (na AKK). Er is een ding wat me nog wat zorgen baart. Blijkt dat onder de motorkap geen VIN sticker meer aanwezig is.

Is het zo dat alle 993's zo'n sticker moeten hebben of dat er anders toch echt bijv. schade is geweest of in ieder geval de klep is vervangen of overgespoten.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen. Las namelijk ook op rennlist.com dat deze stickers bij aflevering door de dealer worden geplaatst en soms worden vergeten. Volgens andere is er een verschil met USA/Europa leveringen.

Re: VIN sticker motorkap

20 jul 2011 11:23

ach, als de akk positief is.. lekker doen!

20 jul 2011 11:33

Zit hij wel in het boekje? Kan inderdaad betekenen dat klep is gespoten. Ik zou zeggen AKK en je weet alles!

20 jul 2011 11:47

In het boekje zit de VIN sticker wel. AKK was verder positief.

20 jul 2011 11:53

Bij het overspuiten van de klep wordt doorgaans de binnenzijde niet meegenomen - of het moet een complete kleurwisseling zijn :idea:

Zo'n sticker staat wel leuk - maar zou bij het ontbreken er van de Porsche niet laten staan :wink:

20 jul 2011 13:27

+1, zou mij toch meer gaan om de positieve AKK en de algehele staat..

20 jul 2011 18:40

En vergis ook je niet !! Aanwezigheid van een sticker is geen absolute garantie voor een schadevrije auto (frontale kreukel).
De sticker is namelijk met een eenvoudig HTK handigheidje los te maken en zonder enig spoor te transplanteren op een nieuwe frontklep.
Dus zoals de voorgangers reeds gezegd: AKK.

20 jul 2011 18:54

heb je ook toevallig ook fotos van de voorkant
misschien is hier nog iets aan te zien

20 jul 2011 20:59

Bij mijn USA Boxster S zit het VIN nummer onder de ruit aan de bestuurderskant en ook leesbaar als alle kleppen en deuren dicht zijn.
Heeft Porsche dit later zo gedaan?

21 jul 2011 14:49

@TS Ik denk dat je het over de kofferklep hebt? Bij mijn ex USA zit er ook geen sticker op, wel in het boekje. Ook ik heb te horen gekregen dat dit bij ex USA auto`s wel vaker voor komt...

@ soepkip, bij mijn 993 zit het VIN op dezelfde plek als bij jouw Boxster.
Plaats een reactie