Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 jul 2011 11:30
Hoi!!
Vraagje: wat doet de waarde van 'n originele nederlandse 997 carrera met 'n kompleet nieuwe/ruil motor.
Dit weet ik helaas nog niet
Deze is NIET ingebouwd door 'n porsche dealer of specialist maar wel door 'n goed aangeschreven garage.
En welke gevolgen heeft dit voor later verkoop van de porsche
Alvast weer bedankt voor de reacties!!
grtjs MIkey
27 jul 2011 11:49
denk zo`n 80k...
27 jul 2011 11:50
Met welke opties en accescoires?
27 jul 2011 12:24
het type is 'n 997 carrera ( 2 ) met 'n 3.6 coupe automatic Grijs met.
Lederen stoelen, maar geen lederen dashboard.
Schuifdak en navigatie
ik dacht dat 't bouwjaar eind 2005, begin 2006
27 jul 2011 13:07
Een 997 Carrera uit 2005 <100k km en met "matching numbers" zou zo'n 55k opbrengen, eentje met ruilmotor (niet door dealer of specialist ingebouwd en zonder Porsche Garantie) tussen 50 en 55k?
27 jul 2011 14:53
CRB schreef:Een 997 Carrera uit 2005 <100k km en met "matching numbers" zou zo'n 55k opbrengen, eentje met ruilmotor (niet door dealer of specialist ingebouwd en zonder Porsche Garantie) tussen 50 en 55k?
Een S voor minder....
klik...
27 jul 2011 14:55
CRB schreef:Een 997 Carrera uit 2005 <100k km en met "matching numbers" zou zo'n 55k opbrengen, eentje met ruilmotor (niet door dealer of specialist ingebouwd en zonder Porsche Garantie) tussen 50 en 55k?
Nou: als ik het goed lees dan is er een
nieuwe motor in gegaan. Ik denk dat die eerder meer waard zou moeten zijn. Matching lijkt me in geval van een 997 niet al te boeiend. Dat gaat misschien over 30 jaar weer eens een rol spelen.
27 jul 2011 15:53
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=190941555In België kan je tegenwoordig al een 997 3.6 voor 40.000 euro vinden, en dit zonder motorwissel. Tel daar nog wat BPM bij en je hebt een maximumgrens wat eentje met vervangmotor mag kosten...
27 jul 2011 21:27
Zou iets meer dan een half jaartje wachten...
Dan komt de 991 - binnen een maand of 3 zijn er flink wat meer 997's ingeruild en dan heb je een grotere keuze en een lagere prijs - versus wanneer je hem nu koopt heb je meer afschrijving indien je van plan bent om de auto bijvoorbeeld maar een jaar of 2 te rijden.
Ter overweging
27 jul 2011 22:57
JorisLoet schreef:Zou iets meer dan een half jaartje wachten...
Dan komt de 991 - binnen een maand of 3 zijn er flink wat meer 997's ingeruild en dan heb je een grotere keuze en een lagere prijs
Denk dat dat wel zal meevallen, voor een jonge 911 zal je toch de prijs moeten betalen
Misschien dat de keus wat groter zal zijn (nog groter
)
27 jul 2011 23:53
Max. 49950 en dan is hij dik betaald.
28 jul 2011 21:56
allemaal al dank voor jullie reacties.
nee, het is niet die van uit eindhoven.
opzoek naar 'n automaat.
maakt dit nog uit voor de prijs?
en de bedoeling is er om 'n tijd lang mee te gaan rijden, dus meer dan 2 jaar
alvast weer bedankt.
Grt Mikey
28 jul 2011 22:28
mikey schreef:Vraagje: wat doet de waarde van 'n originele nederlandse 997 carrera met 'n kompleet nieuwe/ruil motor.
Dit weet ik helaas nog niet
Deze is NIET ingebouwd door 'n porsche dealer of specialist maar wel door 'n goed aangeschreven garage.
Wat vragen ze ervoor?...........Hoeveel km?.........
28 jul 2011 22:31
Ik zou voor die nieuwe motor gaan! Als die nieuw is tenminste...Ik begrijp ook niet waarom matching numbers zo belangrijk zijn. Nieuwe motor lijkt me altijd beter dan een motor met een ton op de teller.... ???
29 jul 2011 15:20
Matching numbers an sich is op dit moment voor een 997 denk ik ook niet heel belangrijk.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat een auto met gereviseerd/ruil blok voor degene (mn een particulier) die de auto verkoopt gevoelsmatig meer waard is, maar voor de koper minder origineel (vooral als niet door dealer gedaan en gedocumenteerd) en daardoor minder waard. Daarnaast rijst de vraag, waarom nu al een andere motor? Slecht product, slecht met auto omgegaan? Indien niet aantoonbaar het eerste ga je automatisch van het laatste uit, en dan heeft misschien de rest van de auto ook geleden. Probeer bovendien maar eens een auto in te ruilen met een revisie/ruil motor in het reguliere (lees dealer) circuit. Overigens gebaseerd op ervaring (n=1), niet wetenschap.
Just my 2 cents, maar ik kan het ook fout hebben, dan "my bad
"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.