Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
30 jul 2011 20:20
Heren, dames, ik heb een vraagje:
Vanavond ontdekte ik een vreemd, tikkend, klapperend geluid achter. Ik rij een 993 C4. Het is net of er iets los hangt achter en dat tegen de achterkant aantikt. Tot 150 niets te horen, daar boven ineens wel. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Er is namelijk niets te zien...
Alvast dank voor evt reacties
30 jul 2011 20:25
Misschien je afdek(lek)plaat onder je motor??? gaat wel eens los zitten en kan gaan klepperen.
30 jul 2011 20:35
Zet de spoiler eens omhoog en check dan de plaat welke onder de omhoogstaande spoiler uitvouwt en een dicht vlak vormt die de lucht richting motor leidt.
Deze plaat scheurt nogal eens op de vouwrand.
30 jul 2011 21:09
thanks voor de mogelijke oorzaken. Ik ontdekte overigens zojuist dat links achter het binnenscherm losser zit dan rechtsachter. Het lijkt wel alsof er ergens een schroef o.i.d. los is geraakt. Ik denk dat dit de oorzaak wel eens zou kunnen zijn.
31 jul 2011 18:04
de metalen steunen waarmee de achterbumper vastzit plegen al eens door te roesten.
het uiteinde zit met één parkerschroef vast vlak achter het wiel en houdt de inwendige spatkap ook vast aan de bumper.
als er veel beweging zit in je bumper als je hem inwaarts duwt, zijn de steunen aan vervanging toe.