Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Welke band op de 996 is de fijnste

31 jul 2011 1:00

Welke band is je het beste bevallen?
ik merk een giga verschil tussen een set conti sport contact en de Michel in pilot sport.
De Michellins zijn eraf gegaan omdat mijn 996 er dus ontzettend nerveus van werd met name bij hoge snelheden.
De auto is natuurlijk goed uitgelijnd en is alles qua wielophanging ook goed dus maar het verschil is echt enorm.
Nu ben ik benieuwd wat jullie als prettige band ervaren.

(heb vanavond hetzelfde stuk autobahn gereden maar dan met de conti's en op dezelfde velgen en kan zoals voorheen het stuur lekker losjes vasthouden bij flink hoge snelheden zonder het gevoel te krijgen dat de auto instabiel is.)

Re: Welke band op de 996 is de fijnste

31 jul 2011 8:09

Helemaal kan ik jouw vraag niet beantwoorden, maar ik heb van de week de conti's laten vervangen door Michelins op mijn BMW 530i. Dat is een wereld van verschil. De wagen is stabieler en stiller.

Een mooi verhaal trouwens. Op verzoek van de leasemaatschappij waren vorige maand de achterbanden vervangen (origineel Michelin) door Conti's. 2 verschillende banden voor een achter. Op de duitse autobahn leek het bij 160km wel of je windkracht 8 op de zijkant uit. Ik vond het ronduit gevaarlijk. Ik had nog nooit eerder meegemaakt dat bandenkeuze zo belangrijk was, maar ik ben nu weer blij met Michelins. Achteraf blijkt ook dat de Conti's niet gehomologeerd waren door BMW.

31 jul 2011 9:11

resto schreef:Welke band is je het beste bevallen?
ik merk een giga verschil tussen een set conti sport contact en de Michel in pilot sport.
De Michelins zijn eraf gegaan omdat mijn 996 er dus ontzettend nerveus van werd met name bij hoge snelheden.

(heb vanavond hetzelfde stuk autobahn gereden maar dan met de conti's en op dezelfde velgen en kan zoals voorheen het stuur lekker losjes vasthouden bij flink hoge snelheden zonder het gevoel te krijgen dat de auto instabiel is.)

Ik merkte dat al bij mijn octavia combi.
Sinds die op michelins staat dribbelt hij veel meer over dwarsliggers zoals bij bruggen of tunnels.
Zo erg dat ik op sommige stukken er zelfs voor inhoud, met mijn conti's nooit last van gehad.

Ik zou je bridgestone adviseren.

31 jul 2011 9:26

Michelin bevalt heel goed op 997, ook op hoge snelheid 8)

De 993 kocht ik met Conti en was blij dat die versleten waren: softe banden waarmee de P. zachtjes deinde op 'golven' in de snelweg :x
Vervolgens altijd Bridgestone S02A, maar de Michelin nu gaan langer mee. Kwaliteit heeft zijn prijs :?: ..

31 jul 2011 9:34

Heb er zo'n 3 maanden Toyo T1R's opzitten. Veel grip, niet nerveus (getest dan 220). Daarnaast zijn ze prettig geprijst.

Gr, Danny

31 jul 2011 11:24

Om het verhaaltje rond te maken, op de 996 ben ik heel tevreden over de Pirelli P-Zero Rosso (met de N4 codering). Heel redelijk geprijsd (825 voor een setje incl montage) en zowel slijtage als koersvastheid prima.

Op de DD (Audi A4 combi met sportonderstel) ben ik daarentegen zeer ONTEVREDEN over de Conti Sportcontact (let op, wel sportcontact 2). Die zijn nu bijna versleten en ik hoop dat er Bridgestone Potenza RE050A's op mogen, die had ik hiervoor op de 320d (E90) en was ik zeer, zeer blij mee.

31 jul 2011 15:09

Ook ik ben heel tevreden over de Pirelli Rosso.

31 jul 2011 16:14

Michelin.

Zeker geen Pirelli... die hebben teveel "rol" (vind ik dan).

31 jul 2011 19:24

Die 'rol' is juist hetgeen wat we niet willen.
Denk dat ik bridgestone eens ga proberen nog niemand gehoord die daar problemen mee heeft gehad.

31 jul 2011 23:02

ik heb vrijdag mijn Conti''s laten vervangen door Michelin's sport pro3 N3

ik ben geen Conti fan maar het eerste gevoel was dat de Conti''s meer plakken maar ook nerveuzer aanvoelen

De Michelin''s zijn zowiezo een stuk stiller en voelen stabieler aan

31 jul 2011 23:08

Ik heb nu de tweede set Continental Sportcontact 2 eronder zitten. Eerste set achterbanden ging 40.000km mee, voorbanden 80.000km. Stabiliteit op hoge snelheid exemplarisch :thumleft:

01 aug 2011 7:52

kilometrages :shock:

:P

01 aug 2011 9:51

Idd netjes, dat haal ik dus ook echt niet.. De 10-15K met de Conti's achter haal ik volgens mij wel, maar dan is het ook echt over.. Waarbij ik overigens alleen maar positief ben over de Conti's..

01 aug 2011 10:03

Met welke bandenmaat rijden jullie?
17, 18 of 19 inch

01 aug 2011 10:15

18 inch..(ik geloof 285..)

01 aug 2011 10:47

mark996 schreef:18 inch..(ik geloof 285..)

Ik heb volgens mij 265/35/18. Maar in de vergelijking van de verschillende banden is dit volgens mij ook wel een belangrijk criterium.

Ik heb nu conti's en ben op zoek naar nieuwe banden. Op zich prima tevreden met deze banden maar ik heb geen vergelijk (dit zijn nog mijn eerste banden na aankoop)

01 aug 2011 14:12

volgens mij moet gewoon weer conti aanschaffen als je auto lekker aanvoelt.
Wy change a winning team?

01 aug 2011 15:09

IK heb bij mij onder de 964 Bridgestones liggen (voor en achter) en ben hier best te vreden... :wink:

Het zijn dan wel 17inch banden

01 aug 2011 20:13

Afgelopen week is bij mij de eerste set Michelin Pilot Sports vervangen door ....
Michelin Pilot Sport. Geen klachten, 50K meegegaan, dus waarom veranderen?

Wat me trouwens verbaasde is, dat ik bij het afhalen niet alleen mondeling meekreeg, "Even oppassen met de nieuwe slofjes, meneer!", maar dat er ook een papieren brief op de passagiersstoel lag met een waarschuwing dat de wegligging de eerste 500-1000 kms heel anders zou zijn dus oppassen geblazen! Een stukje extra service, zullen we maar denken, veiligheid boven alles, maar als ik achterdochtig zou zijn, zou ik denken dat de afdeling Juridische zaken naast me zat.

02 okt 2013 20:43

Ff een oud draadje afstoffen...

Hebben we inmiddels al meer consensus bereikt :?: :scratch:

Moet ook nieuw achter. Hij staat nu op bridgestones semi slicks :lol: en ik heb m te kort om te vertellen of dit wat is...

02 okt 2013 20:45

Oh ja, maatje 285 30 18

02 okt 2013 21:08

Ik heb er Continental SportContact 2 (285-30-18) onder liggen. Ben niet ontevreden. Slijt redelijk snel voor mijn gevoel. Weet niet of dit door de banden komt of door mijn rijstijl. Rij gemiddeld 1:7,2 :mrgreen:

02 okt 2013 23:47

Leesvoer: http://www.sportauto.de/testbericht/sommerreifentest-in-der-porsche-typischen-19-zoll-dimension-1037228.html

Denk dat het de Pirelli's worden. Juist dat beetje onderstuur 'im grenzbereich' bevalt mij wel. Ben nu eenmaal geen Walter...

:drive: :drive: :drive:

02 okt 2013 23:58

Ik heb Michelin voor en achter (285 ook). Toen ik de auto kocht zaten ze er onder. Voor nieuw, achter bijna nieuw. Ik heb vanzelfsprekend geen vergelijk, maar ik vind ze knap lawaaiig. Afrolgeluid is gewoon hard, en het soort asfalt waar ik op rijd bepaald de stand van de volumeknop. Ik weet niet wat als normaal wordt ervaren voor een 996 3.6 maar bij mij komt het bandengeluid ver boven het motorgeluid. Eigenlijk is het gewoon een heel lawaaiige auto daardoor. Over de wegligging en rechtuitstabiliteit geen klachten.

Leonard

03 okt 2013 20:44

@resto,

Ik heb dezelfde ervaringen met de Michelin pilot sport n3 in de 996 gt3.
Onrust op hoge snelheid wat ik mijn conti's niet had.
Daarom nu semi slicks, en ik wil nooit weer anders.

Echt een andere auto geworden, ik kan het iedereen aanraden die alleen met mooi weer rijdt.
Plaats een reactie