Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

3.2 Jubileum: 'Carrera' op de motorkap of niet?

31 jul 2011 23:24

Op mijn zojuist gekochte 3.2 Coupé jubileum uit 1988 staat 'Carrera' op de motorkap. Volgens kenners hoort er op dit model juist geen enkele type aanduiding te staan. Voordat ik de dealer vraag om het eraf te halen, graag jullie wijze raad in deze.

Re: 3.2 Jubileum: 'Carrera' op de motorkap of niet?

31 jul 2011 23:42

Zou zomaar kunnen

Afbeelding

:arrow: http://www.classicargarage.com/nederlan ... 15-det.htm

Denk alleen niet dat het zonder beschadigingen kan worden verwijderd, dus dan moet de motorkap worden gespoten......wil je dat? :scratch:

31 jul 2011 23:48

Origineel zit het bij een Carera 3.2 inderdaad "door en door" vast .. echter kan het naderhand op z'n 3.2 Jubi geplakt zijn en dan is het hoogstens een kwestie van kleurverschil wat evt. uitgepoetst kan worden :idea:

Even met een stukje vislijn er onderdoor snijden - of (toch maar) eerst aan de binnenzijde van de motorkap kijken :wink:

01 aug 2011 11:13

Lekker laten zitten, heb meerdere jubi's gezien die het er op hadden zitten. Als je het er afhaalt, dan wordt het spuiten, blijf je nl altijd zien. Maar ja klep spuiten, grote kans dat die klep dan weer net andere kleur heeft dan de rest van de auto. Dus bezint eer gebegint.

06 aug 2011 13:46

Dank voor jullie feedback! PCL is op mijn verzoek in hun archieven gedoken en kwam tot de conclusie dat er geen logo op de motorkap hoorde op dit Jubileum model. Het bleek geplakt dus het kon er zonder schade af. Bij zonlicht zie je nu wel - zoals jullie al voorspelden - heel heel licht de Carrera letters in de lak. Net een watermerk. Ik vind het wel chic, dus gespoten wordt er niks.
Daarnaast het (dikke) uitlaatsierstuk laten vervangen door een standaardpijpje en het derde remlicht laten verwijderen. Hij ziet er nu weer uit zoals ie uit de fabriek kwam. Goede wijn behoeft geen krans! Zie foto in mijn album.
Plaats een reactie