Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

904-6 replica

16 aug 2011 14:07

Nederland is een 904 replica rijker, de eerste Thunderranch (in EU) 904-6.
Met correcte maten, dit in tegenstelling tot de meeste replica bouwers.
Uitgevoerd in 100% correcte 904/6 uitvoering, dus met 6 cilinder op carbs, ander front, grotere luchthappers etc.
We gaan rijden, testen etc. de komende tijd (en nee, geen kenteken nog) op diverse evenementen en track days.
Hij is erg mooi geworden.
Crayestein.

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 14:10

gefeliciteerd!

Afbeelding

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 14:11

foto plaatsen even op oranje klikken, succes....

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 14:14

Laat Andre dit maar niet zien. En inderdaad: FOTO'S!!!!!!!!!!!!!!

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 14:59

Welkom.

En om de tijd op te vullen tot je (eindelijk :wink: ) foto's hebt geplaatst..
Afbeelding Afbeelding

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 15:07

Welkom, ennuh... ik ben benieuwd.

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 15:08

nice! we wachten op de foto's..

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 15:20

Maarten schreef:Laat Andre dit maar niet zien. En inderdaad: FOTO'S!!!!!!!!!!!!!!


Me too, love, love, love the 904! 8) 8) 8)

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 15:53

Erg benieuwd :ba:

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 16:16

Welkom aan boord VRIEND 8)

En Veuuul foto's graag.

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 17:26

crayestein die op 25 Mei van dit jaar in een ander topic schreef:Ik heb zo'n 904 besteld bij Thunderranch, 20 maanden geleden.........
Maar nu is hij bijna klaar met 3.2 6-cil op carb's.
Hij rijdt dus dit najaar bij de Harc en Vijverberg op Zandvoort.
Het is geen kitcar maar een serieus gebouwde auto, en snel met laag gewicht en middenmotor.


... dat vraagt, naast de foto's, natuurlijk om veel meer info over deze 904 :wink:

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 17:35

Gave auto!

Weer een fantastisch mooie replica erbij... :thumleft:

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 21:01

één van de moosite porsches ooit ! :thumleft:

Ik heb er in hetmuseum minstens 10 keer rondegelopen en van geen enkele andere P daar zoveel fotos genomen als van de 904.

Waar blijven die fotos nou :?:

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 21:35

Zag er (zoals op de foto te zien :twisted: ) 6 jaar geleden eentje op de Trabrennbahn in Dinslaken en vond 'm érg gaaf.

Afbeelding

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 22:53

8)

Maar dat is volgens mij geen 904.....908?

Re: 904-6 replica

16 aug 2011 23:55

Afbeelding

Het zou best een 910 kunnen zijn ...ben daar niet goed in thuis. Vind 'm zelfs nóg mooier dan de 904.

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 0:01

volgens mij ook een 910 (gezien het uitneembare dakje en de 6 cil. luchtfilters)

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 0:34

crayestein schreef:Ik heb zo'n 904 besteld bij Thunderranch, 20 maanden geleden .....Het is geen kitcar maar een serieus gebouwde auto, en snel met laag gewicht en middenmotor.


crayestein schreef:Nederland is een 904 replica rijker, de eerste Thunderranch (in EU) 904-6.
Met correcte maten, dit in tegenstelling tot de meeste replica bouwers.
Uitgevoerd in 100% correcte 904/6 uitvoering, dus met 6 cilinder op carbs, ander front, grotere luchthappers etc.
Crayestein.


Van harte gefeliciteerd en ook ik ben uiteraard naar de foto's en je voorstelrondje. Heb zojuist eens zitten googlen, maar wat is nu in alle vrede het verschil tussen een kit car en een replica. Wat ik er van meen te hebben begrepen cq. gelezen heb is dat, wanneer er "meer en meer" originele onderdelen worden worden gebruikt, een kit car steeds meer als replica wordt benoemd. Heb op de site van Thunder Ranch wel op de pics gezien dat er sprake is van een buizenframe. Ligt hier dan het verschil tussen een kit car en een replica, omdat simpelweg dit chassis nooit "af fabrieksband" in fatsoenlijke aantallen is geleverd ?

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 8:38

In principe is een 'kit car' een auto die 'als kant-en-klare (bouw)kit' wordt aangeboden en in 9 van de 10 gevallen níet lijkt op een bestaande auto. Denk bijvoorbeeld aan een Burton, een Lomax, of een Dutton, maar ook een aantal 'afgeleiden' van de Lotus Super 7 -die er wel in de verte op lijken, maar toch wezenlijk anders zijn- zijn aanvankelijk als kit gestart: je krijgt dan gewoon een zooi dozen binnen waar echt alles inzit en een bouwhandleiding en dan kun je in een x-aantal uur zo'n auto helemaal zelf in elkaar schroeven. Het is eigenlijke een size 1:1 bouwpakket.

Kits zijn vaak Engelse pakketten die je in diverse stadia van bouw kunt kopen: je kunt alle onderdelen los bestellen en dan vaak zelf voor een chassis en motor zorgen (maar zelfs die kunnen ze desgewenst leveren) en vervolgens kun je diverse pakketten kopen waarin bijvoorbeeld de body-parts zitten, de sierdelen (vaak een verzameling van divers pluimage), het complete interieur enzovoorts, enzoverder...

Een replica verschilt van een kitcar dat een replica zo gebouwd wordt om zoveel mogelijk op een bestaande (vaak legendarische) auto te lijken, zoals bijvoorbeeld een Cobra, een Porsche Speedster, een 550 Spyder, een MGA, een Ford GT40, of een Porsche 904.

Vaak worden (bijna alleen maar) originele onderdelen gebruikt om de replica mee op te bouwen, of fabrieks-onderdelen. Er wordt zelfs geregeld gespeurd naar zeldzame merk- en modeltypische onderdelen om op de replica te schroeven, waardoor de replica steeds meer op het origineel gaat lijken.
Ik weet zelfs van een geval waarbij iemand een originele 356A had die als gevolg van een ongeval zo ernstig beschadigd was dat deze niet meer solvabel was en toen is een replica (ingekort kever-chassis met daarop een polyester carrosserie van een A-coupé) opgebouwd met alle onderdelen (zelfs de originele deuren zijn 'hergebruikt') van die total loss-auto...

Er zijn zelfs 'fabrieken' die professioneel bepaalde replica's bouwen, zoals bijvoorbeeld Intermeccanica (zie bijvoorbeeld http://www.intermeccanica.com/history.html), Thunder Ranch, Vintage Speedsters, etcetera. Speedsters, Cobra's en 904's worden dan professioneel gebouwd.

In Engeland worden replica's beschouwd als 'the ultimate flattery' en staan replica's over het algemeen best hoog in aanzien (mits goed gebouwd en uiteraard niet zo hoog als het origineel), terwijl hier in Nederland er nog wel eens over replica's wordt geschamperd.
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 19 aug 2011 8:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 13:14

Ben ik nou per ongeluk ingelogd op het Porsche Replica forum?
:wink:

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 13:22

Ja, hoezo? Jij bent toch hopelijk niet zo'n patser met een echte hoop ik? :wink:

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 13:48

Replica of niet het is een apart ding, gefeliciteerd!

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 14:29

Ik vind de 904 een geweldig ding en zou er graag een hebben maar als ik de Thunderranch Signature series zie voor $94.000,= dan schrik ik wel even!
Een hoop geld voor een mooie replica. Je moet dan een echte liefhebber zijn want volgens mij is de kans dat je hem voor een redelijk bedrag kunt doorverkopen erg klein.
Ik begrijp eerlijk gezegd de prijs ook niet als ik die vergelijk met een 550 e.d. Moet de 904 (met of zonder buizenframe) nu echt 2 tot 3 keer zo duur zijn of houdt men de prijs kunstmatig hoog om exclusiever te zijn? Is hij echt zo veel beter gemaakt dan een 550?
Hij is zo duur zeggen ze dan want hier worden er veel minder van gemaakt. Dank je de koekkoek, natuurlijk met zulke prijzen. Als hij goedkoper was verkocht je er waarschijnlijk ook meer. Beetje kip en het ei verhaal vind ik dat.
Ik weet het niet hoor. Een mooie auto maar een berg geld.

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 15:14

Jeroen914 schreef:volgens mij ook een 910 (gezien het uitneembare dakje en de 6 cil. luchtfilters)


Is inderdaad een 910 (replica en mits het 1 setje is. Eigenaar kan natuurlijk ook wat bijeen hebben geraapt) Een 908 is 8 cylinder en 906 heeft een doorzichtige achterkap. Blijft toch mooi die oude race series. 908 gesloten is het mooist wat mij betreft na een 917 natuurlijk.

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 15:31

is zoiets op kenteken te krijgen?
Plaats een reactie