Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

ombouw handschakeling naar automaat

19 aug 2011 18:29

Heeft iemand ervaring met ombouw van een handgeschakelde versnellingsbak naar een automaat/tiptronic. Heb een 911-964 en eigenlijk wel genoeg geschakeld.

Re: ombouw handschakeling naar automaat

19 aug 2011 18:37

Volgens mij word het meest andersom gedaan.

Verder kan ik je geen technische info geven, het lijkt mij makkelijk te doen.

19 aug 2011 18:39

Ik vraag mij af wat zoiets kost.
Zou het zelf overigens nooit overwegen om te doen.

19 aug 2011 18:49

Ik zie een bak in duitsland voor 2900 euro,
Dus denk als snel 5000

19 aug 2011 19:36

volgens mij is het gemakkelijker en goedkoper om te ruilen met een 964 eigenaar die juist wel wil schakelen

19 aug 2011 20:18

Krijg je misschien nog geld bij. :cheers:

19 aug 2011 20:44

gebruik even zoekfunctie. recentelijk nog iets over voorbij gekomen. beste leek idd schakelbak 911 inruilen en tip zoeken. ik zou wel eerst eens in een 964 tip gaan rijden. is heel wat anders dan een moderne tiptronic.

horn - beide gehad

19 aug 2011 21:47

zou hem ook overwegen in te ruilen/verkopen, zodat je een automaat koop. Ondanks dat
je misschien erg verknocht bent aan jouw auto. Ik weet dat als je een ombouw van een
automaat naar een schakel doet, dat je naast de bak ook een deel van de kabelboom moet aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Justin op 20 aug 2011 1:38, in totaal 1 keer bewerkt.

19 aug 2011 22:05

ik kan me bijna niet voorstellen als het geen lichamelijk probleem is om om te bouwen,
rij de 964 dagelijks als dd en zelfs in de file valt het erg mee.

toen ik de auto kocht was ik wel bang dat er soms wel spijt van zou krijgen maar vind dat zelf niet

19 aug 2011 23:19

Goedkoopste is om de koppeling automatisch te maken - en wel te blijven "roeren".

Als je inderdaad (ook) van het roeren af wilt :arrow: schakelbak-Porsche verkopen en op zoek gaan naar de (vaak) goedkopere Porsche met Tip :idea:

07 okt 2011 10:33

Hoi Evert Jan ,

Ik heb een 964 tip staan als je wilt mag je haar wel eens proberen om te kijken of dit uberhaupt bevalt .Het rijdt super maar is niet te vergelijken met een hedendaagse tiptronic/automaat

Grtz

07 okt 2011 10:50

Ik zou eens contact opnemen met Do (DSP IJsselmuiden).
Als je ergens een schade auto kunt vinden met tip erin, dan heb je alles wat je additioneel nodig hebt in 1 wrak bij elkaar. Zou goed te doen moeten zijn met een goede tip-bak en wat electronica en kabeltjes.

07 okt 2011 11:50

Zicht_op_oneindig schreef:Krijg je misschien nog geld bij. :cheers:

Denk ik ook. Een schakelbak inruilen op een tip kan (mogelijk een beetje) geld in het laatje brengen, terwijl ombouw steeds geld kost...
(langs de andere kant, je weet natuurlijk wel wat je hebt...)

07 okt 2011 13:12

Ik zou ook inruilen. Of zo: De ombouw kost je al gauw 5K. Inruilen met een paar duizend bij betalen! Op een hele mooie perfecte tip. Is de handelaar ook blij mee, die vangt een paar duizend en heeft er een courantere, goedkopere 964 handbak voor terug. Of eerst de handbak particulier verkopen en dan met de cash gaan winkelen.

Ombouw zou ik nooit aan beginnen. my 2 cents, succes!

07 okt 2011 13:18

Een tiptronic is leuk maar ik heb beide gehad en vind de funfactor bij handgeschakeld leuker .Maar als je dagelijks file of stads verkeer rijdt kan ik je overweging wel begrijpen dit was voor mij namelijk ook de reden om een tip aan te schaffen. Maar ombouwen daar komt nog wel wat bij kijken o.a tellerunit middenconsole kabelboom hoe zit het met de remschijven/klauwen dit wil ook nog wel eens afwijken ivm andere belasting bij een automaat koppelomvormer vliegwiel startmotor ?Dus een kwestie van bakje overzetten is het niet alleen .
Ik zou je eigen verkopen en een andere [tip is meestal goedkoper ] voor dit prijsverschil technisch in orde laten maken.Voordeel je houdt de auto origineel en je krijgt bij evt verkoop niet het gezeur dat het een omgebouwd ding is .
Plaats een reactie