Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 aug 2011 21:06
Vanavond lag er een brief van de CJIB. Ruim 20km te hard!! Echter ik had de betreffende dag de auto naar de garage gebracht. Ik kan me voorstellen dat de garage hier niet moeilijk over doet, maar wil de overtreding ook niet op mijn naam/auto hebben staan. Wat raden jullie aan?
24 aug 2011 21:14
20 km is toch wet mulder. Dus niet zo erg lijkt me. En de overtreding is met jouw auto gemaakt dus daar blijft de bekeuring op staan. (Tenzij de auto gestolen was o.i.d).
24 aug 2011 22:01
Niet echt een compliment voor de test-piloot!
24 aug 2011 22:07
overtreding zal wel op jouw naam blijven staan. Garage zal niet moeilijk doen over het betalen , zij kunnen zo zien dat zij de auto in bezit hadden dus daar kan geen misverstand over zijn lijkt me
24 aug 2011 22:28
gewoon naar garage toe en die betalen hem dan wel.
inderdaad niet netjes maar zoiets kan altijd gebeuren he.
zijn meestal genoodzaakt op sommige wegen harder te rijden om wat te testen en jah dan kan je ze is over het hoofd zien
heb het zelf gelukkig nog nooit gehad met klanten auto wij mogen hem gewoon zelf betalen
tot 30 is mulder daarna word het genoteerd geen nood.
24 aug 2011 22:37
hoe hoog is de boete? was het op de snelweg?
gr anton964
25 aug 2011 7:29
ik las deze topic met het idee dat je te snel had gereden door een parkeergarage en was al begonnen met het schrijven van een juridisch epistel.
moeten jullie in NL niet aangeven wie het voertuig bestuurde op het moment van de overtreding? werken jullie al met strafpunten op je rijbewijs zoals in de UK?
stel het gezin heeft één auto en 4 bestuurders, het kan toch niet zijn dat de tenaamstelling bepaalt op wiens naam de boete komt?!
25 aug 2011 9:20
Boete is op provinciale weg, 21 km te hard. In totaal (incl adm kstn) toch € 140. Volgens de CJIB kan ik idd dit het beste onderling regelen. Schijnbaar worden bekeuringen Wet Mulder na betaling niet vastgelegd.
25 aug 2011 9:51
-bassie- schreef:inderdaad niet netjes maar zoiets kan altijd gebeuren he.
zijn meestal genoodzaakt op sommige wegen harder te rijden om wat te testen en jah dan kan je ze is over het hoofd zien
Dikke onzin, het is gewoon een slechte zaak van dit bedrijf. Als je zonodig even moet gaan testen dan kan dat prima op de snelweg zonder de toegestane maximale snelheid te overtreden.
25 aug 2011 10:13
Kan gebeuren toch, heb dit ook eens meegemaakt met de mannen van Hoogenboom (VW) die destijds mijn Golf V5 even hadden uitgelaten op de A20 (155 geloof iik.....) deden zij niet moeilijk over (en ik ook niet)
25 aug 2011 10:24
Als de garage betaalt is er dus geen probleem, overtreding wordt toch niet vastgelegd.
25 aug 2011 10:43
Pieter_996 schreef:Kan gebeuren toch, heb dit ook eens meegemaakt met de mannen van Hoogenboom (VW) die destijds mijn Golf V5 even hadden uitgelaten op de A20 (155 geloof iik.....) deden zij niet moeilijk over (en ik ook niet)
Ik ben van mening dat het niet mag gebeuren en daarbij kun je je afvragen of het nodig was om 155 te rijden. Maar zoals je zelf al stelt hadden ze daar geen moeite mee.
25 aug 2011 10:48
Het is natuurlijk ook niet nodig om 200+ in een 911 te rijden, maar ja.......
25 aug 2011 10:51
Tussen willen en moeten zit een wereld van verschil.
25 aug 2011 12:47
De garage belde net. Het klopt inderdaad dat het een monteur is geweest. Duizend maal excuses. De monteur betaalt de bekeuring rechtstreeks aan het CJIB. Ik krijg een kopie van de betaling. Weet niet of ik dat wel wil. Betaal geloof ik toch liever zelf, dan heb ik toch alles zelf in de hand. En dat ik het bedrag van Porsche Rotterdam terug krijg.
25 aug 2011 12:51
Hoezo, is toch alleen maar extra rompslomp. Laat PCR het regelen en betalingsbewijsje opsturen zou ik zeggen.
No worries
25 aug 2011 12:57
Post hierboven +1
25 aug 2011 13:02
Wel mooi dat ze het zo meteen netjes incl excuses oplossen. Kreeg mijn mini een keer terug met een gerepareerde ster in mijn voorruit?
Monteur had proefrit gemaakt en op de snelweg was er een opspattende steen op de ruit geklapt. Ster ter grootte van een euro.
"Die hadden ze kostenloos voor me gerepareerd..." En toen ik aangaf dat ik toch wel verwachtte dat ze er kostenloos een nieuwe voorruit in zouden zetten, vonden ze dat wel erg overdreven. Dat gingen ze eerst maar eens aan de algemeen directeur voorleggen... Die begreep het wel en liet de ruit alsnog vervangen, nadat ik een week op het antwoord had moeten wachten.
25 aug 2011 13:10
horn schreef:Wel mooi dat ze het zo meteen netjes incl excuses oplossen.
Lijk me de normaalste zaak van de wereld toch?
25 aug 2011 13:59
mij ook. heb helaas - niet met bekeuring - ook andere ervaringen. Auto teruggekregen met (blik)schade van de garage. Toen ik ze ermee confronteerde was het enige antwoord:
bewijs dat maar... (betrof een Golf Cabrio die ik 6 weken eerder nieuw door hen geleverd had gekregen...) Ben er nooit meer terug geweest...
25 aug 2011 15:35
Ach, wat dat betreft ken ik helaas ook nog wel een paar voorbeelden. Een Alfa Romeo 2.5 GTV uit '81 van een vriend van me, waar één van de monteurs van een plaatselijke garage een burn-out mee aan het maken was terwijl mijn vriend doodleuk met zijn fiets langs kwam rijden. 'Sja, daar zijn ze tenslotte voor gemaakt' was zijn antwoord.
25 aug 2011 17:43
ik heb ooit een ANWB-aankoopkeuring laten doen voor mn auto... ik had ervoor gezorgd dat de auto er natuurlijk piekfijn gewassen bij stond. Men moest natuurlijk ook ff een proefrit maken voor de keuring en toen ie er mee terugkwam was ie donkergrijs (het was een witte auto) en zelfs het dak zat helemaal onder de modder! Er was gewoon mee geracet! daarna nooit meer zo'n keuring laten doen
25 aug 2011 18:14
AKK? Daar doe ik niet an
On topic, zoals al beschreven is het een Wetje Mulder. Gedragingen dus, verantwoordelijkheid in dit geval niet bij de bestuurder maar bij de kentekenhouder van het voertuig. Tot 30km/u geen probleem (op snelweg zelfs tot 40 km/u).
25 aug 2011 18:56
wetje Mulder ? nog nooit van gehoord? wat houdt dat in ?
25 aug 2011 19:02
Ken je klassiekers, of gebruik Google/wiki.
De Nederlandse Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, door juristen de lex Mulder gedoopt (Mulderwet) is een wet die een aantal verkeersovertredingen van het strafrecht naar het bestuursrecht overhevelde. De wet is genoemd naar mr.dr. Albert Mulder (1916-1995), secretaris-generaal van het Ministerie van Justitie en lid van de Raad van State.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.