Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 sep 2011 11:45
Beste Allemaal,
Ik rijdt vrij regelmatig, maar meestal van Den Haag naar Amsterdam en weer terug, met een vlotte (maar normale) snelheid a 120 / 140 kmph.
Gisteren had ik een langere rit van (in totaal) 320 KM, zowel heen als terug. Op de heenweg eigenlijk alleen maar files (het is en blijft nederland) en op de terugweg (ver in de nacht) kon ik flink doorrijden.
Vanochtend lagen er ineens een 5-tal druppeltjes olie onder de auto (geen plas!!!). Het viel me op, heb mijn parkeervak weer schoongemaakt en ben gaan rijden a 50 KM in totaal. Nu staat de auto inmiddels weer 2 uur op zijn eigen plekje in de garage. Echter nu liggen er geen druppeltjes olie meer onder de auto. Ik heb het net nog nagekeken voor de zekerheid, maar nu dus helemaal niks.
Echter vroeg ik mij toch af hoe het kan dat er gister (na een vrij intensieve rit met flink doorrijden) wel die druppeltjes waren.
Heeft iemand enig idee?
Alvast dank!
21 sep 2011 12:05
Olie van een andere auto misschien?
21 sep 2011 12:10
Franz schreef:Olie van een andere auto misschien?
Nope, is de garage onder het huis. Zijn prive parkeerplaatsen
21 sep 2011 12:18
Al eens aan je vrouw gevraagd?
21 sep 2011 12:19
Tilt! schreef:Al eens aan je vrouw gevraagd?
zal het eens checken
21 sep 2011 12:29
Indien je nog druppeltjes hebt : waarschijnlijk de keerring tussen motor en versnellingsbak.
No biggie en redelijk "normaal" op een Boxster.
Vervangen als de motor er om één of andere reden eens uit moet en tot dan gewoon afblijven.
21 sep 2011 13:05
Tilt! schreef:Indien je nog druppeltjes hebt : waarschijnlijk de keerring tussen motor en versnellingsbak.
No biggie en redelijk "normaal" op een Boxster.
Vervangen als de motor er om één of andere reden eens uit moet en tot dan gewoon afblijven.
De tiptronic is in januari
volledig gereviseerd. Ik heb daarop tot januari 2012 garantie. Omdat je het hebt over een versnelingsbak is het dan misschien handig om het revisiebedrijf eens te raadplegen? Of heeft de keerring niets te maken met een versnellingsbakrevisie?
Alvast dank voor de feedback.
21 sep 2011 14:46
Het druppen heeft in se niet echt te maken met de revisie van de bak.
In praktijk echter is de bak van de motor geweest om hem te reviseren.
Waardoor komt het druppen nu : keerring versleten of slecht teruggeplaatst... kan nog een leuke discussie worden.
Echter : zijn er nog druppels of niet?
Indien wel : is het wel op die plaats dat hij drupt? Kan ook ergens/iets anders zijn natuurlijk en dat kan van hieruit niet gezien worden.
21 sep 2011 22:06
Ok, hier een kleine update. Vanmiddag naar rotterdam gereden (droog weer) en bij terugkomst dus kurkdroog onder de auto.
Ik had vanmiddag ook nog een rit naar Gent en ben via Antwerpen terug gereden. Op de terugweg lichte regen. Vanavond lagen er weer 6 druppels. Echter ditmaal waren twee druppels troebel regenwater met wat olie en de andere druppeltjes waren olie.
Het lijkt er dus op dat als ik in de regen rijdt de auto olie lekt (druppeltjes). Ik heb dus eens gekeken en het komt (volgens mij) rechtsachter de bestuurder bij het achterwiel (onder de luchtinlaat van de zijkant).
Kan het zo zijn dat er vuil zit (olie ergens) en dat er met regenachtig weer water bijkomt wat lijkt op lekken vervolgens?
Voornamelijk omdat het onregelmatig is en alleen bij nat weer?
Iemand?
Alvast dank.
21 sep 2011 22:43
welke kleur is de olie?
dit kan ook schelen in het probleem.
22 sep 2011 8:26
Lijkt me handig als je hem even bij iemand op een brug kan zetten en de bodemplaat (of platen) kan verwijderen. dan is de kans groter dat je kan zien waar het echt vandaan komt. Blijft nu toch maar gissen
22 sep 2011 16:41
-bassie- schreef:welke kleur is de olie?
dit kan ook schelen in het probleem.
Donker zwart. Zeg maar flink vuil.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.