Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

911 997.2 Cabrio Stallen!

21 sep 2011 13:29

Hallo,

Ik wil de 911 gaan stallen, ivm herfst/winter, en nu lees ik met name over
de oudere types het eea. Graag zou ik van jullie p kenners enkele tips willen
ontvangen. Waar moet ik op letten, ondanks dat het een jonger model is,
accu druppel lader, banden vierkant worden, wel of geen bescherm hoes.
De auto staat in een garage, redelijk geventileerd, geen verwarming.
Alle info is welkom, ben een liefhebber, helaas nog geen kenner.

Gr Edd

Re: 911 997.2 Cabrio Stallen!

22 sep 2011 9:48

tips voor winterstalling :arrow: over dit onderwerp is hier, hier en hier ook al geschreven. Wellicht ook daar wat handige tips :idea: ..... :salut:

22 sep 2011 9:52

zonde. rijden als het kan. maar wie betaalt bepaalt.

23 sep 2011 19:44

Dit onderwerp komt zo vaak voorbij, en meestal wordt winterstalling "afgeraden", onder het motto: rijden met dat ding, had ie maar geen auto moeten worden. Op zich ben ik het daarmee eens, maar we moeten nou ook weer niet overdrijven. Ik woon in Zwitserland en heb al 9 jaar een 3.2 Targa. Ik rijd hem niet in de winter, maar zet hem weg. Ik doe niets bijzonders: gewoon wassen, aftankenb, banden oppompen, aan de druppellader en onder de deken in een goede garage (geventileerd, verwarmd) wegzetten. That's all. November erin, maart/april (afhankelijk van het weer en pekel) er weer uit. Al negen jaar, geen enkel probleem. Het niet blootstellen aan pekel houdt hem netjes, het wegzetten doet hem geen enkel (zichtbaar) kwaad.

Mijn twee Rappen.

23 sep 2011 21:09

Waarom idd niet gewoon eruit halen op een stralende winterdag....er ligt niet elke dag sneeuw (al lijkt dat de laatste jaren wel zo). Een dag met strenge vorst en stralend weer is toch ook heerlijk om te cruisen!

Stil staan is nooit goed voor een auto. Al worden je banden niet vierkant, is je accu niet leeg etc etc een airco die niet af en toe loopt krijgt ook last van droge pakkingen sluitringen (of hoe je ze noemen wilt) en noem zo maar op.
Plaats een reactie