10 okt 2011 12:06
10 okt 2011 12:17
10 okt 2011 12:20
Olaf schreef:... aangezien het kenteken niet in de RDW database staat - is deze 911 of aangemeld voor de sloop, of geexporteerd
10 okt 2011 12:23
Via Google iets gevonden wat ene Enrico (in 2008) op 'n ander forum schreef:Bij de invoering van de houderschapsbelasting in 1995 is naar ik heb begrepen het kentekenregister gevuld met alle auto's met een "actief" kenteken. Dat wil zeggen, auto's die op dat moment bij de RDW als verzekerd bekend stonden en/of gekeurd waren en/of waarvoor wegenbelasting werd betaald. Er waren echter (heel veel?) auto's waar de RDW al jarenlang niets meer van had vernomen. Er was nog geen schorsingsplicht en de wegenbelasting moest je vroeger zelf aangeven. Stel dat je in 1978 een auto had gekocht en die een paar jaar later in de schuur hebt geduwd, dan was die wellicht nog nooit gekeurd, er was al heel lang geen belasting voor betaald en de verzekering was ook al tijden stopgezet. Het RDW heeft destijds al die "slapende" kentekens in een apart bestand opgenomen (of apart gecodeerd) en dat bestand wil men nu dus gaan schonen. Activeer dus dat kenteken, want anders is het voorgoed waardeloos en krijg je die auto nooit meer op de weg!
10 okt 2011 12:40
10 okt 2011 13:31
Hette schreef: Heb 2 auto's geschorst staan, die komen nog gewoon voor de in de RDW database ..
11 okt 2011 10:50
11 okt 2011 11:01
11 okt 2011 11:21
Cloaca schreef:Ik bedoel eigenlijk wat anders....
Als je een auto uitvoert dan wordt een kenteken uit het bestand gehaald.
Ik ken dus iemand die dat deed met een schuur vol oude Saabs.
Hij betaalde geen schorsingskosten etc. en kon de kentekens later "gewoon" weer actief maken.....
Deze persoon noemde dat slapende kentekens....
11 okt 2011 11:22
12 okt 2011 1:41
12 okt 2011 11:12
12 okt 2011 13:35
13 okt 2011 8:53
Doe ik ook met mijn scirocco, in het verleden ook met andere auto's gedaan, gewoon kenteken aanmelden als export naar B, dan jaren later weer herimporteren, krijg je je kenteken terug.