Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
06 nov 2011 18:55
Soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan, ben stiekem er over aan het denken mijn belofte (verkoop haar nooit) te gaan breken door mijn 964RS toch te koop aan te bieden. Het is meer en meer een museumstuk (met 44K km op de teller) en ik wil met plezier km's maken.
Omdat ik het altijd fijn vind open te rijden, zit ik wel eens te denken aan een Boxster Spyder, volgend voorjaar via RN naar de OGP van Monaco, een paar flesjes wijn mee op de terugweg, dat soort dingen.
Hier mensen met ervaring met een Spyder? Is het rijden nu echt anders dan een normale Boxster S, of zijn het alleen de mooie looks?
Input graag!
06 nov 2011 22:03
K - A - P - P - E - R - S - A - U - T - O
Niks voor echte mannen
07 nov 2011 9:11
Volgens mij is er niemand hier met een spyder op het forum.
Ik kan me wel herinneren dat captain slow, erg enthousiast was over de auto
ondanks de minimale wijzigingen.
Ik vermoed dat de 964RS qua rouwheid en beleving het zal winnen van de spyder.
Maar dat je met de spyder makkelijker snel rijd, mi zou het roesten hoeveel langzamer of sneller dit op een rondje zandvoort is.
Bedenk waar je het meeste plezier aan denkt te beleven, het bezitten van een museumstuk of het rijden van een lekkere auto.
Of koop een lotuse elise erbij
07 nov 2011 9:26
Ruilen?
Wat denk je van een 964 Cabrio C4 (Nachtblau) Kan je ook heerlijk mee open
naar Monaco!
Wil overigens best wat bijleggen hoor
07 nov 2011 9:31
Ik denk laat ik die flauwe en voorspelbare opmerking van Apolo2 maar negeren, valt het me nu pas op: rijdt hij zelf een spyder
Er zit er dus wel één op het forum, nou apolo2 vertel het eens:
07 nov 2011 10:12
@Denis2 : dat vermoeden had ik al
Ik heb hem al een uitgebreide pm gestuurd. Mbt rauwheid de RS boven de Spyder? Vergis je niet, alhoewel geen RS heb ik een behoorlijk rauwe 964 als ref en geloof me de Spyder is rauwer tenzij je met rauw minder controleerbaar bedoelt.
Ik hoef niemand te overtuigen van de Spyder, ik zelf ben het en dat is het belangrijkste, anderen moeten eerst zelf maar rijden want woorden zeggen zo weinig.
07 nov 2011 11:33
Apolo2 schreef:Ik hoef niemand te overtuigen van de Spyder, ik zelf ben het en dat is het belangrijkste, anderen moeten eerst zelf maar rijden want woorden zeggen zo weinig.
Als je de 964RS (eigenlijk) niet kwijt wilt dan zou ik er een leuk speeltje naast kopen voor de "plezierige km's". Mocht je er wel afscheid van kunnen nemen dan lijkt me de Boxster Spyder een leuk alternatief!
07 nov 2011 13:04
...die Qual der Wahl!
wat een dilemma! Hoewel ik het wel snap. Als die RS meer km had gehad was het een heel ander verhaal geweest.
07 nov 2011 13:05
En o ja, vind zo'n Boxster Spyder wel
Schijnt zelfs super de super te rijden, daar heb ik het dan nog niet eens over gehad!
07 nov 2011 13:09
wat zou die rs opbrengen?
07 nov 2011 17:12
Ach die beloftes van " die gaat nooit meer weg" zijn uiteindelijk ook alleen maar ingegeven door emotie van t moment, vroeg OF laat wordt elke auto weer verkocht
maar kan mij voorstellen dat dit een lastige keuze is.. Denk niet na over restwaarde en afschrijving en dat soort onzin want daarom heb je geen Porsche.. laat de keuze bepalen door de funfactor! succes met je keuze
07 nov 2011 17:43
Mmm, ik zou nooit een Porker gekocht hebben als ik 50% zou afschrijven in een paar jaar.
07 nov 2011 19:24
als je dat niet wil dan kun je nooit een nieuwe of zeer jonge P kopen.
dan moet je altijd voor een 'oldie' gaan
07 nov 2011 19:41
yep. balen.
07 nov 2011 19:43
brian951 schreef:Ach die beloftes van " die gaat nooit meer weg" zijn uiteindelijk ook alleen maar ingegeven door emotie van t moment, vroeg OF laat wordt elke auto weer verkocht
maar kan mij voorstellen dat dit een lastige keuze is.. Denk niet na over restwaarde en afschrijving en dat soort onzin want daarom heb je geen Porsche.. laat de keuze bepalen door de funfactor! succes met je keuze
idd...die beloftes ken ik ook, en telkens na 2 jaar had ik wel weer iets nieuws gezien en nog geen jaar later was het al lang en breed gebeurt
Ik vindt persoonlijk de overgang van een 964 RS naar een Spyder ook opvallend meer omdat de luchtgekoelde Porsches normaliter toch een expliciet ander publiek aanspreken dan de aktuele modellen maar het principe achter de 964 RS komt wel sterk overeen met dat van de Spyder. Ik zou echter alle vooroordelen parkeren en het stuur vastpakken en kijken hoe groot de grijns is, een betere graatmeter is er niet. En mijn grijns hoeft niet die van een ander te zijn. Een 964 RS zou me waarschijnlijk ook gelukkig maken want ook mijn hart klopt voor de luchtkoelers maar mijn voorkeur licht uiteindelijk bij moderne techniek....maar dan wel met zo weinig mogelijk filters tussen de auto en mij.
07 nov 2011 21:15
lijkt me een heerlijke wagen die Spyder, als ik alles wat ik erover lees mag geloven
maar dat dakje, gaat dat wel goed in de praktijk; het komt zo ielig op me over?
07 nov 2011 21:49
Het dakje is beter dan het lijkt, roept geen enkele agressie op en je wordt niet blauw van de kou
07 nov 2011 22:02
Leuke auto zo'n Spyder maar neem geen blauwe, niet vooruit te branden!
07 nov 2011 23:00
Bedankt voor de reacties tot nu toe guys! De beslissing wordt er zeker niet makkelijker op. De RS is en blijft een fantastisch auto (elke keer als ik haar uit de stalling haal, de hoes ervan af haal, ben ik heel erg trots dat ik zo'n auto heb!). Maar ja, had eens in de km-administratie gekeken, met ca. 1200 km per jaar is het niet echt heel veel genieten.......
Dat zou ik wel eens meer willen met de auto, de vraag is of de RS dan de juiste auto is.
De RS moet gelukkig niet weg, dus ik ga mooi genieten van het nadenken en laat mijn gevoel zich verder ontwikkeling (= ook leuk
08 nov 2011 0:37
Ik zou gewoon eens gaan rijden in zo'n Boxster (of anders een cayman R) om te kijken wat voor gevoel dit bij je teweeg brengt.
Het leuke van een 964 RS vind ik het rauwe, je moet de auto echt in z'n nekvel pakken en dan komt ineens dat magische moment waarop alles tot leven komt. Bij overstap naar een GT3 mk1 had ik dit gevoel veel minder, veel sneller in rechte lijn maar ook veel softer in feedback. Bovendien met een bochtsnelheid die zo hoog ligt dat de grenzen eigenlijk niet goed op de openbare weg op te zoeken zijn....
.....vraag me ook af of je met een Boxster het RS gevoel moet willen zoeken, route napoleon is geweldig maar ook behoorlijk pokdalig, zoals trouwens veel secundaire wegen in (zuid) frankrijk. Een Boxster met minder stugge afstelling / hogere banden rijdt overall wellicht prettiger? Open rijden is daar heerlijk, maar soms ook gewoon echt te heet....heerlijk als je dan met een druk op de knop een 'petje' op kunt zetten.
Oftewel ga gewoon eens lekker proefrijden......my 2c; hou de RS en schaf een Boxster met ervaring aan voor je wederhelft;-)
08 nov 2011 11:31
Cayman R is inderdaad ook een hele lekkere optie. Zie artikel in de nieuwe PSL.
Of de RS voor heel mooi bedrag verkopen en een lekkere sportieve enigzins gemodificeerde 3.2 of nog ouder kopen voor de fun (liefst blue plates 3.0 RS replica achtig iets zou mijn voorkeur hebben, stond laatst een hele mooie in limoengroen op ebay usa, ging voor iets van $ 25K weg meen ik
heb ik hier nog gepost, wie o wie kan heb vinden?) voor rond de 20K en een iets oudere boxster voor rond de 25K voor de mooi weer ritjes? Of een 993 cabrio? Wow, wat een lekkere mogelijkheden zijn er toch!
08 nov 2011 18:17
Ik heb vrij vlot na de introductie van de Boxster Spyder met deze auto mogen rijden.
Ik noemde het toen direct een GT3 cabriolet.
DOEN !!!
Geweldige rijdersauto.
Een echte sportwagen.
Zie je de auto als een belegging, dan is de 964 RS waarschijnlijk verstandiger om te houden.
"Leef" je nu dan wist ik het wel.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.