Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
18 nov 2011 10:27
Iemand daar wel eens van gehoord? Ik vond dit stukje op Pelicanparts bij een thread van Magnus Walker:
good eye on the impact bumper car....
its the only one i have & is perhapes one of the
rarest cars i own.
its a 76 Euro Carrera.
1 of 113 made with the 2.7 RS MFI 911/83 Motor.
PORSCHE made them at the end of the 3.0 litre run
in june of 76.....
few people know they exist,they are one of the
rarest/least produced carrera cars.
18 nov 2011 12:10
Ja hoor, is de 911 Carrera 1974/1975. Had inderdaad dezelfde 210 pk motor als de RS van 1973. Veel van deze auto's zijn later gebruikt als RS replica basis omdat ze motor, remmen, onderstel gelijk aan RS al hadden. Alleen de aantallen zijn wel een stuk hoger hoor. Misschien dat 113 geldt voor export naar USA en dat ze toen gestopt zijn vanwege emissie eisen of zo? USA had namelijk wel een carrera, maar die had gewoon 165 pk, net als de EU 911S 1974.
Deze Carrera werd afgelost door de Carrera 3.0 voor 1976 en 1977. Carrera 3.0 werd nooit toegelaten in USA vanwege emissie. Daarna kwam de SC.
quote wiki:
2.7- series (1974-1977)Model year 1974 saw three significant changes. First, the engine size was increased to 2687 cc giving an increase in torque. Second, was the introduction of impact bumpers to conform with low-speed protection requirements of US law, these bumpers being so successfully integrated into the design that they remained unchanged for 15 years. Thirdly, the use of K-Jetronic CIS Bosch fuel injection in two of the three models in the line up— the 911 and 911S models, retaining the narrow rear arches of the old 2.4, now had a detuned version of the RS engine producing 150 PS (110 kW; 150 hp) and 175 PS (129 kW; 173 hp), respectively. The Carrera 2.7 retained the same 210 bhp MFI engine, suspension, brakes etc. as the 1973 Carrera RS. It weighed in at 1075 kg, the same as the RS Touring. The US market Carrera only had the 165 bhp CIS engine owing to emission regulations. The 930 Turbo was introduced in 1975 (see below). The Carrera 3.0 was introduced in 1976 with what was essentially the Turbo's 2994 cc engine minus the turbocharger, and with K-Jetronic CIS although now developing 200 PS (150 kW; 200 hp).
Also produced in the 1976 model year for the U.S. market, was the 912E, a 4-cylinder version of the 911 like the 912 that had last been produced in 1969. It used the I-series chassis and the Volkswagen 2.0 engine from the Porsche 914. In all, 2099 units were produced. In 1976 the front-engine Porsche 924 took this car's place for the 1977 model year and beyond.
18 nov 2011 12:14
euhm...lees hier dat het over
1976 zou gaan....en end of 3.0 liter run...., dat is vreemd, want de Carrera 3.o werd tot 1978 gemaakt.... daarna werd de SC ook 3.0... vreemd verhaal. Lijkt wel alsof ze ergens nog 113 2.7 MFI/RS blokken hadden gevonden.... ?
Ken het verhaal niet, ben wel benieuwd. Lijkt dus een soort Carrera 2.7 te zijn, maar dan niet van 1975, maar van 1976. Dus eigenlijk een late Carrera 2.7 terwijl de Carrera 3.o al geintroduceerd was. Denk dat er dan zou moeten staan, at the end of the 2.7 (MFI) run....
18 nov 2011 14:20
Heren experts,
Een maat van mij had in de eind jaren 70 begin 80 een 911 Targa van 1974 met een 2.7 Carrera motor.
Als ik het goed heb stond op de kleppendeksels Carrera, maar kan het mis hebben
De roestduivel had behoorlijk toegeslagen wat je tegenwoordig niet zoveel meer ziet, maar rijden dat dat ding deed ongelooflijk wat brulde die 911
Dorpels, achterschermen enorme roestplekken.
Had zo'n auto nu ook 210 pk gelijk als de RS
18 nov 2011 14:25
...NL bromsnorren uit driebergen...lucky b*stards!
Misschien nog eentje te vinden in den landen voor niet teveel?
The VIN range for the '76 Carrera 2,7 coupe is 9116609001-9116609123. There was also 20 Carrera Targas built that ended up as
dutch police cars.The engine serial # is 6668XXX.
18 nov 2011 14:30
molen934 schreef:Heren experts,
Een maat van mij had in de eind jaren 70 begin 80 een 911 Targa van 1974 met een 2.7 Carrera motor.
Als ik het goed heb stond op de kleppendeksels Carrera, maar kan het mis hebben
De roestduivel had behoorlijk toegeslagen wat je tegenwoordig niet zoveel meer ziet, maar rijden dat dat ding deed ongelooflijk wat brulde die 911
Dorpels, achterschermen enorme roestplekken.
Had zo'n auto nu ook 210 pk gelijk als de RS
yes sir, zelfde motor, onderstel en remmen als rs, zie mijn eerdere posting boven. Alleen de zwaardere G-koets. Hoewel dat ook wel weer meeviel, want wel stuk lichter (minder dan 1100 kgs, mijn carrera 3.o is 1060 kg) dan een 3.2 en zelfs lichter dan de 3.2 clubsport...Alleen carrera op de klep klopt ook, de C3.o kreeg "Carrera 3.o" op de klep. Goede carrera 2.7 is nu rond de 50-60K waard.
18 nov 2011 14:33
Later in de thread staat dat het om de belgische politie gaat en dat er nog maar 2 van de 20 over zijn, waarvan 1 helemaal perfect gerestaureerd is. Dus nu niet ineens allemaal op zoek gaan naar Nederlandse politie targa's uit 1976!
18 nov 2011 14:38
Zo ver ben ik niet doorgegaan met lezen. Thx!
18 nov 2011 17:27
Jeroen C3.0 schreef:mijn carrera 3.o is 1060 kg) dan een 3.2 en zelfs lichter dan de 3.2 clubsport...
Kheb 8 jaar de 2.7 van 1976 bereden, en vooral dat lichte was erruuug prettig
Geen toeters of bellen, echt een pure auto
18 nov 2011 17:54
molen934 schreef:Jeroen C3.0 schreef:mijn carrera 3.o is 1060 kg) dan een 3.2 en zelfs lichter dan de 3.2 clubsport...
Kheb 8 jaar de 2.7 van 1976 bereden, en vooral dat lichte was erruuug prettig
Geen toeters of bellen, echt een pure auto
Klopt, volgens mij was het plaatwerk ook lichter dan van SC/3.2?
18 nov 2011 19:16
Die van Maarten is toch ook van 76?
18 nov 2011 19:47
mijn kleurtje
schoonmoeder achterin gepropt?
18 nov 2011 19:50
heb er 2 in de garage staan 1060 kg rij je menig moderne 911 nog het snot
mee achter de ogen ,leuke belegging trouwens
19 nov 2011 10:54
Zou trouwens gaan om 123 exemplaren. (wat ook volgt uit de nummers van het chassis)
19 nov 2011 12:24
André heeft ook een MY 1976. Dat is volgens mijn zelfs een hele vroege C3.o.
19 nov 2011 12:26
...lijkt wel of er 911 SC achterop het klepje staat? Of staat er 911S? Leuke foto's! Mooie kleur.
19 nov 2011 13:24
Goede oogjes
, zo kocht ik hem met SC erop
Maar hij was zooo mooi en je zou het alleen maar beschadigen bij het demonteren
19 nov 2011 14:04
Jeroen C3.0 schreef:Klopt, volgens mij was het plaatwerk ook lichter dan van SC/3.2?
Nee, is het zelfde.
Heerlijke auto zo'n Carrera. En het maakt voor het rijden nauwelijks uit of het een 72-er of een 75-er is.
Ze
allemaal even fijn en lichtvoetig.
Daarna werd het steeds minder sportief.
19 nov 2011 14:23
Heb met de 2.7 heel wat slaloms gereden en wat circuitdagen gehad via Pon en de NPC.
Reed zo verschrikkelijk makkelijk en de SC ging ook nog wel maar met name de 964 vond ik log en zwaar aanvoelen
19 nov 2011 19:59
beaker schreef:Zou trouwens gaan om 123 exemplaren. (wat ook volgt uit de nummers van het chassis)
Blijkbaar zijn het er 113 omdat de eerste 10 serienummers traditioneel niet gebruikt worden....vraag me af waarom.