Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 nov 2011 9:23
Geachte dames en heren,
De zoektocht gaat beginnen. Vanwege mijn aanstaande verhuizing naar DE ben ik me aan het orïenteren op de aanschaf ter plekke van een verse P. Mijn huidige 996 cabrio ga ik inruilen/ verkopen en dan ga ik voor een 997. Nu heb ik een vraagje en bestudering van de zoekfunctie hielp me niet direct (maar misschien zoek ik niet goed).
Ik weet dat het blok in de Mk1 997 gelijk is aan dat van de 996 (en er dus mogelijk hoger plofgevaar is). Geldt dit ook voor het blok in de 997 S? ik meen me te herinneren dat dit namelijk een 3.8ltr is en de gewone Carrera een 3.6.
Andere vraag, iemand ervaringen met verzekeringspremies in DE? Ga in Dusseldorf centrum wonen, met parking voor de P
Graag jullie advies/ meningen/ kennis en andere toevoegingen...
gr. Pieter
Laatst bijgewerkt door
Pieter_964 op 23 nov 2011 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.
23 nov 2011 9:25
Wat ik hier meestal lees is dat het vanaf eind 2008 (my2009) een minder samengeknepen billen verhaal is, zeg maar vanaf de introductie van de PDK bak.
23 nov 2011 9:57
Zowel de S als de normale mk1 heeft in opbouw dezelfde motor als de 996. De 2006 mk1 en later hebben een tussenas met een zwaarder achterste lager, in theorie daarom wat minder kans op problemen. De mk11 heeft geen tussenas meer.
23 nov 2011 17:38
oke, daar hoef ik dus niet naar te kijken. ik zit sowieso te overwegen om de auto weer bij de dealer te kopen met de mogelijkheid om een of meerdere jaren garantie bij te kopen... Dit is overigens geen vraag, wil de discussie over het afkopen van je eigen onrust liever niet opstarten.
23 nov 2011 20:54
Indien je de keuze hebt zie ik niet waarom je voor een non-S zou gaan. Zeker als het een gebruikte betreft is het prijsverschil klein(er). De S blijft toch de leukste...gaat net wat harder, net wat betere remmen, etc etc.
Maar goed dat is natuurlijk persoonlijk, heb zelf ook best een tijdje zitten puzzelen voor wel of niet S...geen seconde spijt van de S versie, sterker nog het is een aanrader vind ik.
Uiteindelijk is het een keuze tussen twee geweldige opties, dus wat je ook kiest; mooi en leuk wordt het toch wel
23 nov 2011 21:49
Is hoe dan ook een luxeprobleem.
Heb zelf 9974s van 2006 ; geweldige auto (zeker met sportuitlaat en sportpakket)
23 nov 2011 22:33
ik zou ook altijd voor de S gaan als je de keuze hebt!
23 nov 2011 23:22
zat laatst artikel te lezen dat juist een 997 zonder franje en poespas fantastisch is en dat een S er in essentie niet heel veel aan toevoegt. Zou je het echt merken nl dat ie 0,2 sec sneller is, ik denk het niet. En topsnelheid is al helemaal geen issue, kan je toch nergens echt rijden. Ook niet in dld.
23 nov 2011 23:27
John citeert hier der Walter, en die heeft er tenslotte verstand van;
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8152&start=0
24 nov 2011 23:22
Waarschijnlijk de waarheid, maar je koopt zo'n ding toch vanwege de emotie? Dus het gaat er meer om dat je WEET dat ie net wat sneller is als dat je het ook echt MERKT....
25 nov 2011 10:20
porsche964 schreef:zat laatst artikel te lezen dat juist een 997 zonder franje en poespas fantastisch is en dat een S er in essentie niet heel veel aan toevoegt. Zou je het echt merken nl dat ie 0,2 sec sneller is, ik denk het niet. En topsnelheid is al helemaal geen issue, kan je toch nergens echt rijden. Ook niet in dld.
Dit klopt. Las ik ook ergens in een Porscheblad. Een "gewone" Carrera met handbak en met een sport onderstel en dan niet dat PASM, is ook goed, maar veel duurder. is eigenlijk een insiders-tip, veel value for money en overal more than fast enough.
Maar het blijkt kiezen uit heel leuk en heel leuk! Succes!
26 nov 2011 8:34
Update, ik zit nu te kijken naar de schiefergraue cabrio die bij PZ Regensburg staat. Heeft iemand hier toevallig ook een terracotta interieur want kan op de foto moeilijk zien of het echt bruin of meer rood is
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.