Jij hebt 4 6X15 velgen en dan moet er ook voor en achter dezelfde banden maat op gemonteerd worden.
De combinatie van 185 voor en 195 breed achter is zeer onwaarschijnlijk omdat er geen banden hoogtes te vinden zijn die bij deze maten de zelfde afrolomtrek geven.
De bandenmaat die origineel op deze velgen werd gemonteerd was 185/70X15 met VR als snelheidsindex.
Alleen is deze bandenmaat al jaren uit productie.
Porsche adviseerd sinds vele jaren daarom ook als goed alternatief de speciaal voor de 911 ontworpen Pirelli P6000 195/65X15 WR N1 te nemen.
Fijne band en aangepast aan de rijeigenschappen van een Porsche en door de kleinere oplage ook wat duurder. (vanaf 480,- voor een set)
Jammer van dat lelijke profiel voor een gedateerde 911.
Op
http://www.autobandenmarkt.nl zijn veel verschillende banden te vinden in deze maat, zoek op VR. Er zitten wel meer geschikte banden tussen voor 15".
Ook veel bagger voor weinig centen.
In de originele maat is er tegenwoordig aan VR banden wel weer de Michelin WXW te krijgen. Hele mooie band voor een vroeg 70-er 911 en als de eigenaar een beetje geld er voor over heeft. ( eigenlijk beetje veel)
Helaas niet verkrijgbaar in 215/60-15 zodat er geen mooie 2.7 RS combinatie te maken is.
Wil je een klassiek uiterlijk, kun je ook de veel goedkopere Vredestein Sprint Classic nemen. Goede band, mooi gedateerd uiterlijk over een modernere basis, maar alleen in HR te koop. ( tot 210km/h, dus kan voor een 911T)
Ik heb ze zelf ook alweer drie jaar onder mijn VW1302S zitten, verwacht dan ook geen scherp sturende eigenschappen.
Ik zie dat ik jou weer een beetje verder heb geholpen met informatie, maar na mijn vraag aan jou bleef je angsvallig stil