Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
20 dec 2011 23:09
ik zit serieus te kijken naar een 997 S van een goede vriend van me. Hij heeft de auto in 2008 als 2 jaar oude auto gekocht in de VS toen hij daar woonde en vervolgens meegenomen toen hij weer naar NL verhuisde. Voorzover ik de specificaties kan vergelijken zijn er geen verschillen met het Europese vermogen.
Maar je hebt natuurlijk wel die lelijke bulten op de achterbumper. weet iemand of die er vanaf te halen zijn, of er nog andere belangrijke verschillen zijn en of het inderdaad zo is dat de auto moeilijk te verkopen is?
ben benieuwd.
21 dec 2011 1:03
moeilijker te verkopen. zeker in deze markt. kopersmarkt. gaan ze zeker zeiken over 'dat het wel een US import is'. Bumperrozetten kan je volgens mij niet zomaar eraf halen zonder dat je dat blijft zien. Je vriend is toch wel meer dan een jaar terug? Anders mag hij hem nog niet verkopen
21 dec 2011 10:29
mk 1 of mk 2?
21 dec 2011 11:36
Als je hem voor een goede prijs kan overnemen. 40K oid dan zeg ik doen.... ennuh alles is aan te passen.
21 dec 2011 11:40
Als het de bedoeling is om hem zelf te gaan gebruiken en de prijs is gunstig.....
Bumpers aan laten passen en klaar.
Restwaarde is een zorg voor morgen.
21 dec 2011 12:17
barolo schreef:Als je hem voor een goede prijs kan overnemen. 40K oid dan zeg ik doen.... ennuh alles is aan te passen.
To much ... auto is van 2006
En amerikaans...heb je toch weer ff andere specs.Ik zou persoonlijk ook niet voor een in de US geleverde gaan.
21 dec 2011 13:05
2000 gtv schreef:barolo schreef:Als je hem voor een goede prijs kan overnemen. 40K oid dan zeg ik doen.... ennuh alles is aan te passen.
To much ... auto is van 2006
Inderdaad, denk eerder aan 25K, die auto is 6 jaar oud. De markt is slecht
21 dec 2011 18:29
Ja maar 25K voor een 997 S uit 2006 lijkt me ook weer wat overdreven.
Heb je voorbeelden, ik laat mij graag overtuigen.
21 dec 2011 19:06
25K voor een 997 uit '06? lijkt me niet... nog geen tegengekomen in ieder geval! doe er voor dat geld maar 2
21 dec 2011 19:15
ik zou nooit een auto van een goeie vriend kopen. zeker niet een mk1 boiler.
21 dec 2011 19:18
Hoezo, vertrouw jij die vriend niet?....................
Ik denk dat 40k een mooi bedrag is.
21 dec 2011 19:19
ik heb een hekel aan ontploffende vriendschappen...
21 dec 2011 22:20
Xander, mijn eerste 997 (2005) kwam ook uit de US. Op zich niks mis mee, komt gewoon uit de fabriek in Stuttgart hoor. Ik had wel wat problemen om de navigatie werkend te krijgen (DVD regio verschil) en ook de Bose set deed het niet vlekkeloos. Het PCM systeem vrat Europese updates niet. Dit heb ik tegen vrij hoge kosten laten aanpassen. Check even bij jouw vriend of dat goed werkt, dat scheelt je een jas...
Zijn de (afgestempelde) boekjes, facturen en Carfax bij de auto?
De toekomstige inruilwaarde zal waarschijnlijk lager zijn dan voor een vergelijkbare Europese; calculeer dat in bij het bepalen van de prijs die je jouw vriend zal betalen. Aan de andere kant: een goed gedocumenteerde en nette auto blijft altijd geld waard. Beter een nette amerikaan met boekjes dan een vage duitser zonder, zal ik maar zeggen.
De bumpers zijn makkelijk aan te passen, maar er zal wel wat gespoten moeten worden; je blijft de 'afdrukken' van de blokken zien.
21 dec 2011 22:26
Maat van mij heeft ook 2 Porsche's uit Amerika meegenomen.
Beide wat aangepast en rijden prima in NL.
Pon heeft ze prima geholpen
22 dec 2011 10:08
GTS schreef:De bumpers zijn makkelijk aan te passen, maar er zal wel wat gespoten moeten worden; je blijft de 'afdrukken' van de blokken zien.
De bumper(bekleding) moet vernieuwd worden.
Daar zitten de gaten voor de blokken in; de blokken zitten op de bumperbalk achter de bekleding, die zijn gewoon te verwijderen.
Bekleding nieuw ~ 400 + spuiten 250 + werk...
22 dec 2011 11:35
horn schreef:... Je vriend is toch wel meer dan een jaar terug? Anders mag hij hem nog niet verkopen
Jawel hoor...
22 dec 2011 12:35
regel veranderd Marcel?
22 dec 2011 12:43
Volgens mij niet ... dus verkopen MAG wel ... maar is niet (altijd) verstandig
22 dec 2011 19:07
Wat is het verschil tussen 997 MK1 en MK2
Wil ik graag weten.
Je weet maar nooit wanneer die kennis van pas komt
22 dec 2011 19:47
Olaf schreef:Volgens mij niet ... dus verkopen MAG wel ... maar is niet (altijd) verstandig
Jij snapt em
22 dec 2011 21:26
sarsrich schreef:Wat is het verschil tussen 997 MK1 en MK2
Wil ik graag weten.
Je weet maar nooit wanneer die kennis van pas komt
Richard, bij MKII: lichten overdag voor, zonder dimlicht de felle LED dagrijverlichting
achter de LED units met alle kleine lampjes, wat smaller gesneden dan MKI
de buitenste gaten in de voorspoiler zitten bij de MKII recht onder de kleine lichtunits
bij de MKI verschoven
zie mijn album
o.a. foto met 2 x dagrijverlichting ...
22 dec 2011 21:42
Ah, bedankt Paul
22 dec 2011 21:48
Paul II schreef:Richard, bij MKII: lichten overdag voor, zonder dimlicht de felle LED dagrijverlichting
achter de LED units met alle kleine lampjes, wat smaller gesneden dan MKI
de buitenste gaten in de voorspoiler zitten bij de MKII recht onder de kleine lichtunits
bij de MKI verschoven
zie mijn album
o.a. foto met 2 x dagrijverlichting ...
Volgens mij kwam de vraag op na aanleiding, van de opmerking "ik zou nooit een auto van een goeie vriend kopen. zeker niet een mk1 boiler." indien dit zo is heeft ermee te maken dat in de MKII een betrouwbaardere motor ligt. Of te wel een probleem wat in een MKI zou kunnen voorkomen hebben ze bij de MKII aangepast.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.