Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

The rebirth of a car

28 feb 2005 22:59

Als het zo blijft doorgaan, denk ik dat we in 2006 wel wat Speedsters gaan te zien krijgen tijdens de meetings.

Vermits ik geen techneut ben, ben ik verplicht om de restauratie van een wagen over te laten aan mensen die er wel verstand van hebben.

In 1988 ben ik mij bewust geworden van het bestaan van de Porsche 356. Voordien was voor mij Porsche, zoals voor velen onder ons 911. Bij het aanschouwen en het eerste ritje met een 356 was mijn hart verloren. Toen ik in 1993 van de voorzitter van de Belgische 356 club een Speedster mocht gebruiken om naar de internationale meeting te rijden in Blois was ik helemaal verloren voor deze wagen.

Nu 12 jaar later heb ik een Speedster kunnen kopen van 1956. In januari is men begonnen met de restauratie. Als alles volgens plan loopt zou ze tegen Maart 2006 in haar volle glorie terug op de weg moeten kunnen verschijnen.

Vanmiddag heb ik enkele foto's gekregen van de vorderingen die reeds gemaakt zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

28 feb 2005 23:09

Goh, heb jij een 356 geleend gekregen van de Walter? Gaaf!!

Groetjes van de Robby trouwens.

Wanneer is trouwens dit jaar de rally voor alle Porsches? Of wordt deze niet meer georganiseerd?
Anders wel een leuk ritje voor de forummers. Organisatie is steeds puik, sfeer steeds geweldig, om over het eten nog maar niks te zeggen.

Geweldig project waar je mee bezig bent, ben benieuwd naar het resultaat.

28 feb 2005 23:15

Yep,

Trouwens mijn 356 Coupé heb ik in 1994 gekocht van Walter voor 356.000Bef. Prijs was aangegeven op de voorruit met slagroom.
De rally voor alle type Porsches, is meestal rond einde Augustus begin September, ik hou jullie wel op de hoogte. Zou inderdaad een goede uitstap voor het PF kunnen zijn.

28 feb 2005 23:17

wow, das wel een heel grondige restauratie,
ik ken daar niet veel van maar das van bijna 0 heropbouwen,
weet je al welk kleurke dat je gaat nemen of is dat nog een geheim ?
wel leuk dat je de foto's post, ge moogt dat nog doen,
zo kunnen we meegenieten van de vorderingen,

cya

28 feb 2005 23:18

Ik ben benieuwd... ik kom wel in maart 2006 terug in dit topic :twisted:

28 feb 2005 23:20

Tsja, een echte :shock: . En ikke al blij zijn met m'n replika die ook ergens in 2006 op de weg verschijnt...

28 feb 2005 23:24

@Fargo,

Dit is eigenlijk de bedoeling, om regelmatig de vordering te posten in dit draadje. Normaal zou dit draadje dus ruim 1 jaar moeten kunnen meedraaien op het PF.
Wat de kleur betreft, deze is inderdaad al beslist, ik hou deze echter voorlopig voor mezelf. Het probleem met de 356 Speedster is dat ze bijna allemaal in dezelfde kleuren zijn. Zilver, rood, zwart of ivory. Ik kan al wel zeggen dat het geen van deze kleuren gaat worden.

28 feb 2005 23:27

michael schreef:Tsja, een echte :shock: . En ikke al blij zijn met m'n replika die ook ergens in 2006 op de weg verschijnt...

Dat is waarom ik schreef dat we dan samen op pad kunnen gaan. De kans dat het merendeel van de mensen het verschil niet zien tussen een replica en een echte is trouwens vrij groot.

28 feb 2005 23:27

Toch wel een origineel kleurtje hoop ik, meisen blue?

28 feb 2005 23:28

:shock: gaaf paul, als ik jou een beetje kan inschatten wordt het een heel bijzondere wagen

28 feb 2005 23:29

Het is een originele kleur, ik ga echter niet antwoorden met ja of nee. Zoveel kleuren zijn er namelijk niet. :wink:

28 feb 2005 23:30

Mag ik een keer komen kijken als die eerder klaar is dan die van mij? Heb nog nooit een originele speedster gezien en het motorgeluid ben ik ook wel benieuwd naar.

28 feb 2005 23:38

Momenteel is de motor (90pk)van de Coupé in revisie. Ik verwacht dat deze binnen 6 weken terug in orde is. Dan kunnen we misschien eens afspreken. Kan je gelijk eens ervaren hoe een 356 met 90pk rijdt.

02 maart 2005 12:52

voel je je niet een beetje verplicht, bij zo'n grondige resto, om de speedster in z'n originele kleur te zetten, zoals hij van de fabriek kwam ?
kwestie van originaliteit ......

02 maart 2005 12:57

September 2006 is het 25e jarig jubileum van de NPC, zou te gek zijn om dan met de 356ers te komen op dat meerdaagse super treffen.

02 maart 2005 13:13

@Kristof356-911; Ik voel mij nooit verplicht als ik iets zelf moet betalen. :twisted: Ik vind het wel belangrijk dat er een originele kleur van die tijd gebruikt word.

@John4s ; Ik wil best met de 356 komen, ik rij daar zeker zo graag mee als met de 996. :D Soms is het wel makkelijker om de 996 te nemen i.p.v. de 356

02 maart 2005 14:12

ppp 356 schreef:@John4s ; Ik wil best met de 356 komen, ik rij daar zeker zo graag mee als met de 996. :D Soms is het wel makkelijker om de 996 te nemen i.p.v. de 356

als je haast hebt zeker :wink:

Meeting

02 maart 2005 20:10

:D Paul, als je wenst dat je dat de 996 er dan ook is, dan zal ik deze zelf wel komen halen en, naar de meeting toe brengen :wink: .

02 maart 2005 21:48

paul, ik heb het verkeerde beroep gekozen... :cry:
k droom er al jaren van om een oudje te strippen en nieuw leven in te blazen...
Maar ja, er zijn teveel "geens"
-geen geld
-geen plaats
-geen tijd
-geen akkoord van t vrouwtje
-geen zonen die de papa steunen op dat gebied (anders was mama
misschien wel te vermurwen)
-geen oude elf (eigenlijk zou ik een oudje willen in racetrim voor op circuit) of 356 dus

02 maart 2005 22:10

Beltarreke,

maar ik ben al akkoord ,dus das al iets

02 maart 2005 22:33

Beltar schreef:paul, ik heb het verkeerde beroep gekozen... :cry:
k droom er al jaren van om een oudje te strippen en nieuw leven in te blazen...
Maar ja, er zijn teveel "geens"
-geen geld
-geen plaats
-geen tijd
-geen akkoord van t vrouwtje
-geen zonen die de papa steunen op dat gebied (anders was mama
misschien wel te vermurwen)
-geen oude elf (eigenlijk zou ik een oudje willen in racetrim voor op circuit) of 356 dus

1. 356 is momenteel beter dan een spaarboekje.
2. Ik zet hem wel weg voor jou.
3. Heb ik ook niet daarvoor laat ik het doen. kan het trouwens ook niet.
4. Niet vragen, gewoon confronteren met de feiten, een goed huwelijk kan tegen een stootje.
5. Ik heb enkel 2 dochters en heb de klus dus ook op mijn eentje moeten klaren.
6. Ik denk dat je meer fun hebt aan een oldtimer op de baan dan op een circuit, ik haal mijn 356 op alle mogelijke momenten uit de garage. Het is echt ontspannen even toeren na een drukke dag. En het vrouwtje kan mee.

02 maart 2005 23:15

Wow Paul, leuk project om te volgen en het bijzondere resultaat van te zien :!:

03 maart 2005 2:18

Je hebt in elk geval "Bon Gou" :wink:

03 maart 2005 7:56

Lou schreef:Je hebt in elk geval "Bon Gou" :wink:

Gij weet meer :wink:

03 maart 2005 14:24

Knap project en zeer knappe wagen. :thumleft:

Ik ben benieuwd als hij af is. :wink:
Plaats een reactie