Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
01 jan 2012 12:55
[img][img][img][/img][/img][/img]Graag wat meningen.
Ik kan een 996 Carrera4 3.6 cabriolet kopen uit 2003 met +/- 45000km (+/- 72000km.)
Vaste Carrera spoiler achterop, X51 pakket (345pk), Navi, Carrera 18" velgen. Polar Silver.
Alu handrem-schakelpook. Blauwe veiligheidsriemen.
De auto heeft rechts stuur. (Daar zit ik niet mee, ga vaak naar Engeland.) 1 jaar garantie op alles en eerstkomende servicebeurt gratis.
Omgerekend naar euro's wordt er € 31000.- gevraagd.
Auto ziet er als nieuw uit. Ga 09 januari proefrit doen.
Léon
http://uploads.cycleapp.com/paragocuyzh ... 80_fit.jpg
Laatst bijgewerkt door
dodootje op 01 jan 2012 13:21, in totaal 3 keer bewerkt.
01 jan 2012 13:01
als hij goed is, doen. als je geen probleem hebt met een rechts stuur (is natuurlijk niet ideaal) moet je er alleen rekening mee houden dat je hem tzt moeilijk(er) kan verkopen (in NL dan).
Veel succes!
01 jan 2012 13:13
My two cents.
Niet doen.
Je zal waarschijnlijk meer rijden in Europa en dan gaat dat toch storen.
En verkopen wordt echt een probleem.
01 jan 2012 13:53
Sarsrich +1
01 jan 2012 14:12
Bij versies met een rechts stuur is de verkoopprijs aanzienlijk lager.
Indien het U echt niet stoort, zoals U aanvankelijk voorop stelt, zou ik niettemin toch verder kijken naar de eventuele voor- en nadelen.
Bij inhalen duurt het, bvb iets langer voor U een duidelijk zicht heeft op de situatie.
Een kennis van me heeft zo eens pech gehad met een rechtsturende Nissan Skyline GT34R.
Hou zeker rekening met de laatste opmerking van Sarsrich, er kan U namelijk een heuse afschrijving staan te wachten.
De toekomstige potentiële kopers van zulk voertuig, moest U later een andere droom willen verwezenlijken, zijn in aantallen veel lager.
Bij een eventuele overname bij een dealer, zou het immers kunnen dat die zelfs niet geïnteresseerd is of toch wil kopen aan een zeer lage prijs voor onderdelen.
Voor een beetje extra(nu) heeft U na heel wat zoekwerk, een mooie (met de nodige extra's) met een links stuur.
Verschillende voordelen zijn legio:
- Later zal U een mooier overnamebod aangeboden worden
- Die Porsche zal U netto veel minder gekost hebben
- Meer rijplezier op de Europese wegen.
Als U echter geen aftand kan doen van de gedachte en deze Porsche toch wil kopen zou ik serieus onderhandelen, alsof het de gewenst afschrijving zou mogen zijn over 3 jaar(of minder).
Ter verduidelijking: Hou er best rekening mee dat U van deze wagen niet meer af raakt en er niets voor terug krijgt, de verkoopsprijs is dus de afschrijvingsprijs. Een mooi standpunt om de onderhandeling te kunnen starten, de verkoper weet dit immers ook.
Bedenk hierbij dat het enkel afschrijving is op de aankoopprijs, mechanische, een dure onderhoudskosten of andere pech heb zijn bij beide versies mogelijk.
Veel succes,
01 jan 2012 18:58
Misschien moet ik nog even melden, dat ik met +/- 6 jaar waarschijnlijk in Engeland ga wonen.
Ik heb in Nederland dan niets meer te zoeken.
(pensioen, geen familie, mijn vrouw is Engelse).
01 jan 2012 18:59
NAB ! (niet aan beginnen!)
01 jan 2012 19:05
dodootje schreef:Misschien moet ik nog even melden, dat ik met +/- 6 jaar waarschijnlijk in Engeland ga wonen..
.. dan zou ik tegen die tijd eens naar 'n RHD gaan kijken - maar nu nog niet
01 jan 2012 19:11
Olaf +1
01 jan 2012 19:12
Niets mis mee, gewoon doen wanneer je het wat lijkt. Zeker gezien de toekomstige plannen. Stuur rechts of links, het rijdt beiden als een Porsche...
Succes en geniet er van!
01 jan 2012 23:51
Beter een Porsche met het stuur rechts dan geen!
Veel plezier met proefrijden!
02 jan 2012 0:09
Cuprohr schreef:Niets mis mee, gewoon doen wanneer je het wat lijkt. Zeker gezien de toekomstige plannen. Stuur rechts of links, het rijdt beiden als een Porsche...
Succes en geniet er van!
+2......gewoon doen als ie door de akk komt
02 jan 2012 8:56
Kijk eens op Autotrader.co.uk ter vergelijking. Alles is VEEL goedkoper in de UK, zeker met RHD. Als je verwacht er over zes jaar te gaan wonen zou ik zoals Olaf al schrijft even wachten totdat het moment daar is. RHD en parkeergarages buiten de UK is nu eenmaal een drama...
02 jan 2012 11:51
Als je tzt naar de UK gaat: prima auto voor jouw situatie dus.
Hier in EU erg lastig verkoopbaar; markt is zowiezo al niet zo goed. Dus de situatie benutten om m echt heel voordelig te scoren.
Anders in de UK een zoeken ...
02 jan 2012 12:29
RHD is nu goedkoper en zal bij verkoop minder opleveren...lood om oudijzer dus...iets meer afstand houden zodat je wat meer overzicht kunt houden bij eventueel inhalen, maar verder... dus gaan met die
Live the dream...
02 jan 2012 13:20
Rechtsgestuurd geeft in de praktijk veel ongemakken in linksgestuurd Europa. Naast het al genoemde inhalen krijg je problemen bij het in- en uitrijden van parkeergarages (kaartje pakken of insteken) en betalen van tol op bijv. de Franse snelwegen. Je zit namelijk aan de verkeerde kant.
Succes met je keuze!
02 jan 2012 23:25
Ik rij met een RHD Boxster al meer dan twee jaar, no problem at all to drive in LHD Europe! It's just between the oren.
Alhoewel verkopen wordt moeilijk maar ik heb haar/hem gekocht (UK) om het uit te proberen (aantrekkelijke prijs)!
Groetjes Frans.
02 jan 2012 23:38
Als je niet motoriek gestoord bent, je scheiding rechts zit en je nog haar hebt dan gaat het best wel. wel snel uit en instappen dan he.
Zo'n auto heeft werkelijk alles tegen maar op het circuit schijnt het 0,2 seconde per rondje te schelen.
Dat is dan het koop argument op verjaardagen en tegenover je vrienden.
03 jan 2012 0:02
@ Snarf. Frans
Goed om te horen dat iemand al met een rhd rijdt en ervaring deelt.
Ik haal de auto (als de test drive a.s. maandag goed verloopt) ook uit Engeland.
Ik heb hier én in Duitsland geen vergelijkbare auto's gevonden tegen zulke gunstige prijzen.
In Nederland betaal ik voor iets wat in de richting komt tussen de 5000 tot 10.000 euro méér.
Dan ga je een rechts stuur wat minder irritant vinden.
Het zal inderdaad lastiger zijn bij bestellingen bij Mc.Drives, maar daar kom ik niet, want ik wil die baklucht en vettigheid niet in m'n auto('s).
Bij de payage/tolwegen in Frankrijk..... dan is mijn vrouw per definitie mee, kan zij het kaartje regelen en zie ik het als een pitstop en kan ik proberen steeds een snellere tijd te zetten
@ roondejong
Uitstappen in Nederland aan de stoepkant..... is toch ook altijd veiliger? Ik begin steeds meer voordelen te zien en minder nadelen. Nou is mijn glas ook meestal halfvol en nooit halfleeg.
Die insteek zal ook wel helpen. Die 0.2 seconde staan me ook wel aan!!!
Thanks voor de reacties! Keep them coming.
Léon
03 jan 2012 0:11
camera in de linkerspiegel monteren en schermpje bij het stuur,kan je zo vooruit kijken.
03 jan 2012 0:18
dodootje schreef:In Nederland betaal ik voor iets wat in de richting komt tussen de 5000 tot 10.000 euro méér.
En bij inruil van je rechtsgestuurde 996 krijg je vervolgens 15.000 minder terug...
Maar als je 'm minimaal 6 jaar houdt en 'm te zijner tijd mee naar Engeland neemt, kan het een prima koop zijn.
03 jan 2012 16:32
Zoek anders eens uit wat het kost om stuur naar links over te (laten) bouwen. Onderdelen zijn er zat, kosten zullen in werk / uren zitten.
- Dashboard
- Steeringrack
- (Deel van de) kabelboom?
- andere bezine tank? (of is dat alleen GT3)
Veel meer zal het qua grote delen toch niet zijn. Als je de tijd hebt om het als winterproject zelf te doen kon het wel eens leuk zijn? Iemand idee wat RHD naar LHD conversie ongeveer kan kosten voor een 996?
Groeten,
Max
03 jan 2012 21:42
erwin996 schreef:dodootje schreef:In Nederland betaal ik voor iets wat in de richting komt tussen de 5000 tot 10.000 euro méér.
En bij inruil van je rechtsgestuurde 996 krijg je vervolgens 15.000 minder terug...
Maar als je 'm minimaal 6 jaar houdt en 'm te zijner tijd mee naar Engeland neemt, kan het een prima koop zijn.
en hoeveel mensen rijden na 6 jaar nog met dezelfde auto? als het een klassieker of youngtimer is dan geloof ik daar nog wel in. In dit geval is het denk ik verlies van veel geld. Maar das ook een keuze
04 jan 2012 14:26
Retep schreef:Rechtsgestuurd geeft in de praktijk veel ongemakken in linksgestuurd Europa. Naast het al genoemde inhalen krijg je problemen bij het in- en uitrijden van parkeergarages (kaartje pakken of insteken) en betalen van tol op bijv. de Franse snelwegen. Je zit namelijk aan de verkeerde kant.
des te meer reden om ervoor te zorgen dat de andere stoel steeds 'goed gevuld' is...
05 jan 2012 18:42
Vroeger bij TVR zeiden we altijd dat inhalen met een rechtsgestuurde sportauto geen probleem is. het duurt toch maar een paar tellen...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.