Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Een porsche voor erbij!

13 jan 2012 10:12

Geen non-porsche, maar een porsche voor erbij. ;)

Als het goed is heb ik binnen nu en 1,5 week een Porsche 944 turbo S erbij. Een paar jaar geleden heb ik een 944 n/a gehad en dat beviel qua rij-eigenschappen heel erg goed. Dus altijd wel het idee gehad ooit weer eens een 944 te kopen. Nu de corvette verkocht is eens gaan kijken en dan ga je van in eerste instantie het idee om een goedkope 944 n/a te kopen, al snel naar het idee om er toch maar een S2 van te maken naar een Turbo en uiteindelijk dus de Turbo S. ;)

In dit geval een turbo S met trekhaak, altijd handig voor als je weg wilt met de sleurhut! ;)

Dit is hem:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Een porsche voor erbij!

13 jan 2012 10:14

Glimt mooi, dat zwart :thumleft:

13 jan 2012 11:24

mooie kar, uber cool zo'n treklhaak!!! Ik heb met de targa ook wel eens gekampeerd (nee geen trekhaak) met tent, leuke commentaren op de camping ;-)

13 jan 2012 16:35

Er mooi voor "erbij" gefeliciteerd :thumleft:

13 jan 2012 16:49

Leuk ding. Maar Porsche met trekhaak..... weet niet. Beetje als vrouw met penis. Hoort niet. Maar het is vast handig voor met de aanhanger naar het milieupark te scheuren.

Ziet er goed uit op de foto. :thumleft:

13 jan 2012 16:56

Delnoy schreef: Maar Porsche met trekhaak..... weet niet.

... is erg handig om bijv. met een setje race-wielen (op 'n klein trailertje) naar het circuit te rijden :idea: ... ookal krijg je ze bij een 944 ook achterin :wink:

13 jan 2012 17:05

De trekhaak gaat er ook onderuit, die heb ik niet nodig. Wat ik verder nog wil doen is het originele interieur (burgundy stof) er weer in zetten inclusief de stoelverwarming. Er zit nu leer in en de stoelverwarming is eruit gesloopt. Ziet er op zich prima uit, maar de originele bekleding is heerlijk 80-er jaren stijl. ;)

En liefst ook teledials eronder, maar ik heb begrepen dat die niet per definitie passen. Was ook niet origineel bij de Turbo S. Opvoeren hoeft niet meer er zit een Lindsay racing chip in, met manuele boost controller en een digitale meter om alle waarden van de turbo en temperatuur van de uitlaatgassen in de gaten te houden. Ik heb er geen verstand van, maar ben me druk aan het inlezen. :)

Huidig interieur: Afbeelding

Origineel interieur :) Afbeelding

13 jan 2012 17:14

Mooie aankoop! Origineel interieur zou nog best wel eens een dure hobby kunnen zijn :roll:

13 jan 2012 17:20

Moondogjr schreef:Origineel interieur :)
Afbeelding

Dat zal wss opnieuw bekleden worden ..
... en mocht je die stof nog niet gevonden hebben, informeer dan eens bij Ronald van Kooten :idea:

13 jan 2012 17:39

Moondogjr mooie bak, ander stuur erin en niets meer aan doen. 8)

13 jan 2012 17:55

Alle originele onderdelen zitten er nog bij inclusief het originele interieur. Maar eens kijken in wat voor staat het is en hoeveel het kost om dat op termijn in orde te maken. Zelfde geldt voor de velgen, er zitten net nieuwe banden onder dus die gaan eerst op.

Ik zie het allemaal wel, eerst maar eens lekker rijden, daar gaat het toch om.

13 jan 2012 19:10

mooie bak! en heel snel die trekhaak eraf!!

13 jan 2012 19:22

Wow Moondogjr (Zita Swoon?)
Mooie auto, ik moet zeggen dat ik het huidige interieur ook wel erg mooi vind, zeker voor een turbo (s) of een S2 welke sowieso al wat moderner ogen.

Die trekhaak is echt geen porum direct er af en dan bij mij! in de oud ijzerbak dumpen. :wink:

13 jan 2012 20:21

Ooit in een turbo proefgereden, wow wat een auto
Uiteindelijk nog een paar turbos bekeken maar een goede s2 kwam eerder voorbij.

Je hebt een gave bak gekocht, cuos zijn de mooiste velgen vind ik
Wat betreft interieur, ik dacht dat dat alleen bij de silver rose alleen werd toegepast.
Of is de auto een keer overgespoten?

13 jan 2012 22:24

Rij-eigenschappen zijn top bij de 944. Da's bekend.
Ziet er goed uit en is een leuk projectje om terug te brengen naar origineel :thumleft:

13 jan 2012 22:54

Volgens mij passen die cups ook wel onder een 964... Mocht je ze kwijt willen, laat dan even weten!

13 jan 2012 22:58

Nee zwart is de originele kleur. Ik heb de uitgeleverde opties opgevraagd en daar stond: 990=seats cloth 526=door panels cloth en interior 03=leatherette burgundy,seats cloth multicolor burgundy.

14 jan 2012 15:26

Mooie auto, gefeliciteerd!

14 jan 2012 20:35

Mooie wagen :thumleft:

15 jan 2012 11:38

Mooi ding :cheers:

17 jan 2012 12:05

Is dit de turbo S met motormodificaties? Zag hem ook te koop staan..

17 jan 2012 13:52

Dat is hem ja. Volgende week dinsdag mag ik hem eindelijk ophalen...vroemmmm! ;)

De distributie etc. is nog vervangen en de cardanas is gereviseerd, maar dat is blijkbaar toch wat tegengevallen.
Ze hadden het idee dat het zo gebeurt zou zijn. De demontage kostte wel erg veel tijd.

17 jan 2012 15:48

Dat is goed geregeld. Veel rijplezier, mooie turbo, gefeliciteerd :thumleft:

18 jan 2012 16:06

Moondogjr, dit is een zeer mooie 944, ik wens je alvast heel
veel :drive: plezier ermee :salut:

18 jan 2012 18:16

Zo Dennis!! Dat doe je goed! Mooie auto zo te zien. Kom hem binnenkort wel even bewonderen.

Trekhaak zou ik lekker laten zitten.. lachen toch je verbouwingspuin naar de stort brengen in een 944.. haha
Plaats een reactie