Berend, je hebt geen tekeningen nodig en tussen motor en bak zit geen distributie. Ook geen werkplaatsboek nodig, alleen een goede monteur.
Ze kunnen gewoon de bak er achter vandaan halen, werkt hetzelfde als een audi bak er achter vandaan halen.
Daarna moet de krukaskeering vervangen worden. Zonder speciaal gereedschap te doen.
Laat ook de 3 boutjes waar het dekseltje mee vastzit van de tussenas en de twee boven en onder de keering vernieuwen door originele boutjes die je samen met de keering gekocht hebt. ( Niet het dekseltje demonteren of de middelste afstelbout verdraaien, anders kun je een probleem hebben)
Kit preventief eventueel de carternaad af met Dirko van Elring of een andere uitwendig pakking materiaal.
Porsche zelf heeft gereedschap om te kijken of de krukas wel in het midden van het gat waar de keering in zit geplaatst is. Dit kun je zelf ook wel meten op een andere manier. Uiteraard moet de krukas in het midden liggen. Wijkt dit erg af, wat eerder wel eens voorkwam moest demotor vernieuwd worden.
Verder heb je eigenlijk geen info nodig en kan de keering zo vervangen worden. Alleen moet je bij het bedrijf waar je de keering koopt even de aanhaalgegevens vragen van het vliegwiel, drukgroep, versnellingsbakbevestiging, aandrijfassen en de 5 boutjes.
De uitlaatdemper demonteren is vaak nog het lastigste van de hele klus.