Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

van kever naar porsche

21 jan 2012 0:51

Mijn vriend wil van onze oude kever zelf een porsche bouwen. Ik wil hem de start geven voor zijn verjaardag. Wie weet hoe/wat/waar?

Re: van kever naar porsche

21 jan 2012 0:53

wat wil je weten? de start heeft hij al, nl een kever chassis. hangt er een beetje vanaf wat voor Porsche hij van een kever wil bouwen. Je kan ook eens te raden gaan in het Bob de Bouwer topic... :idea: :wink:

21 jan 2012 1:00

ik dacht dat je een 'bouwpakket' kan kopen en vraag me af waar ik dat kan doen, wat ik dan moet kopen, hoe duur het is etc.

21 jan 2012 1:11

als hij echt heel handig is, zou ik adviseren, koop een restauratie echte 911. Dat is misschien iets duurder, maar na opknappen ook veel meer waard

21 jan 2012 1:38

Wat wil hij bouwen? Een 356? Volgrns grote keuze in bouwpakketten. Mar er is redelijk wat kennis over daanwezig. Roondejong, porschehenk, speedy 356, etc etc.

21 jan 2012 9:34

Ik heb weleens begrepen dat je het voor 30 mille niet red als je een knappe speedster wilt bouwen!

21 jan 2012 10:33

jdv schreef:Mijn vriend wil van onze oude kever zelf een porsche bouwen. Ik wil hem de start geven voor zijn verjaardag. Wie weet hoe/wat/waar?

Ik zou zeggen kijk eens op: www.356speedsterclub.nl.
Even uit mijn hoofd zijn daar nu 5 bouwtopics te vinden en een berg aan informatie en kennis.
Bouwkosten, afhankelijk hoe handig je bent en welke spullen je gebruikt, beginnen bij ca. 15 K.
Bouwtijd: minimaal 200 uur.
Ronald de Jong.

22 jan 2012 16:04

Wat een ontzettend leuke manier om je partner te willen verrassen!!!

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je vriend zijn zinnen heeft gezet op de bouw van een 356 speedster replica. Ik ben zeker geen expert op het gebied van 356 replicas maar zou (sommige nogal zure?) eerdere reacties in perspectief willen plaatsen;

Welke weg je ook bewandelt, het begint met een ingekort kever chassis en een polyester 356 body. Er zijn verschillende favrikanten van dergelijke kits te vinden, eentje met een erg infornatieve website is de firma Chesil in de UK die al decennia actief is www.chesil.biz .

Hier zie je dat een body kit bij 5000 Pond begint, en worden de noodzakelijke ingrepen aan het chassis inzichtelijk gemaakt inclusief richtprijzen voor de hieraan verbonden kosten. Verder natuurlijk chrome & brightwork, stoelen, glas, logo's etc. Daarnaast komt dan nog de aandrijflijn waarbij ruime keus is uit (zelf) reviseren van kevertechniek t/m moderne subaru boxer aandrijflijnen.

Een fabrieksnieuwe speedster van fabrikant vintage is in Nederland verkrijgbaar vanaf ca. € 30K, bij het zelf bouwen van een kit kun je hierop besparen. Reken wel dat een project vaak vele verborgen kosten met zich meebrengt en dat bijvoorbeeld alleen al strak maken en spuiten zomaar € 5K - 7K kan kosten als je dit geheel uitbesteedt.

Hoop dat je hiermee wat sommetjes kunt maken.

Succes & happy birthday!!!

22 jan 2012 16:57

964HP schreef:maar zou (sommige nogal zure?) eerdere reacties in perspectief willen plaatsen;

:scratch: :scratch:

22 jan 2012 17:17

Je zou ook een 718 - of een 550 spyder kunnen bouwen. Voor vragen kun je hier contact over opnemen met Richard.

website van VW Spyder

22 jan 2012 17:31

+1

550 Spider = top, en uniek in het straatbeeld. Zal een investering zijn, maar die loont wel.

22 jan 2012 17:48

De 550 van de link heeft niet een middenmotor maar gewoon kever onderstel + opbouw. Dus gewoon torretje achter de versnellingsbak. Geen gedonder met buizenframe en dus qua prijs ook nog interessant.

22 jan 2012 18:26

horn schreef:
964HP schreef:maar zou (sommige nogal zure?) eerdere reacties in perspectief willen plaatsen;

Inderdaad, een keer een topic zonder "zure" reacties krijg je dit. :roll:

:mrgreen:

22 jan 2012 18:29

horn schreef:

Misschien ligt het aan mij hoor. Vond reacties als koop beter een 911 of kost minimaak 30K nou niet bepaald bemoedigend. Zou hopen dat wanneer mijn vriendin zich als leek tot een liefhebbers-forum zou wenden voor relevante info om mij met iets van dergelijke proporties te verrassen ze met louter enthousiasme op weg geholpen zou worden.

Een ieder zou zich toch zo'n partner wensen?

Vice versa wanneer ik dat briljante jurkje uit basic instinct voor haar verjaardag wil kopen en hierover een vraag stel op het fashion forum.... ;-)

22 jan 2012 18:57

Niet bemoedigend is iets anders dan zuur.

964HP schreef:Misschien ligt het aan mij hoor.

:thumleft:

22 jan 2012 18:57

Niet zuur bedoeld, maar ik vind enthousiast liefhebbers advies nogal link.

stel dat je vriendin geen enkel verstand van replica's of restauraties heeft en ze je wil verrassen. Wow, gave verrassing, wou dat ik zo'n vriendin had. Maar als ze dan voor mijn verjaardag 5K of meer uitgeeft voor 'een replica kit' die ze als 'niet gehinderd door kennis van zaken' op een liefhebbers forum geadviseerd had gekregen, zou ik toch niet echt blij zijn. Maak een mooie waardebon, of geef hem een 356 speedster schaalmodel met de boodschap dat hij de starterskit voor een replica mag gaan kopen.

Het bouwen van een replica obv een kever doe je volgens mij niet zomaar. daar ga je je op inlezen, informatie opvragen, ervaringen en meningen op verschillende (internationale) forums zoeken, evalueren, afwegen en dan kijken met welk fabrikaat kit je gaat beginnen.

Hoe lief bedoeld ook, ik zou als bob de bouwer graag zelf die afweging van mijn project willen maken. En ik weet helaas uit ervaring wat er gebeurt als de lieve mevrouw topicstarter met haar goedbedoelde replica starterskit voor 5K op zijn verjaardag verschijnt die nou niet degene is die hij wilde. Dan loopt ze boos weg met een "ondankbare hond. het is ook nooit goed bij jou!" en dan kan hij een week in de schuur slapen.

En waarom allemaal? Omdat jij hier geschreven hebt welke jij zou kopen als je een replica zou gaan bouwen... :twisted:

22 jan 2012 19:12

Fantastisch advies! Sluit ik me helemaal bij aan.....

23 jan 2012 15:55

Zonder een bepaald merk aan te bevelen begin je je dus in te lezen op: www.356speedsterclub.nl.

Hier kan je voor alle (356) replica vragen en antwoorden terecht! En ik zelf zou de Chesil niet zo snel kopen vanwege de in mijn ogen "niet kloppende" neus.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk ...

suc6!

23 jan 2012 16:06

jdv schreef:Mijn vriend wil van onze oude kever zelf een porsche bouwen.

Grappig dat de meeste reacties hier de 356 "Speedster" aangaan :popcorn:

Mocht je vriend een "echte" Porsche 911 willen bouwen ...

Klik dan HIER :wink:

23 jan 2012 17:18

je kunt ook een complete replica kopen, rijdend en wel,... Kan er gelijk een mooie strik omheen :mrgreen:

Zoiets:

Afbeelding

23 jan 2012 18:50

Waar heb ik die auto vaker gezien.. :scratch: :mrgreen:

23 jan 2012 21:53

Stoer ding..!! :thumleft:
Plaats een reactie