Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 feb 2012 2:35
Hoi,
Ik merkte vanavond dat het lapje van de 'alternator indicator' brandt.
Een snelle google-vertaling leert me dat dat met de dynamo te maken heeft...
Mijn vraag: Kan dat door het koude weer komen?
Of voor de zekerheid toch snel maar langs m'n garage voor inspectie?
Bedankt voor reacties
13 feb 2012 9:05
weinig met weer te maken:
- slecht contact
- koolborstel op zijn eind
- iig langs garage anders sta je dadelijk stil langs de weg
13 feb 2012 10:59
OK, thanks, ik ga ze zometeen bellen.
13 feb 2012 14:40
Hee Ingo, heb je de handrem al eraf gehaald? Anders knippert het lampje van je generator ook! ( zo werkt het tenminste bij mijn 911T)
13 feb 2012 16:13
de v-snaar zit er nog wel op?
13 feb 2012 17:35
Yep. Heb ik gecontroleerd. Zit ook niet te los.
Nu even kijken of de regulators enzo aan de linkerkant niet los zitten oid.
En anders morgen idd even naar de garage.
Thnx voor de tips & hulp
13 feb 2012 17:41
ingo schreef:En anders morgen idd even naar de garage.
Geen idee hoe erg het probleem is (van bijv. niet goed bijladen) - en hoe ver je garage rijden is, maar je zou 'm voor de zekerheid vannacht aan de acculader kunnen hangen - en dan morgen zonder gebruik van verlichting, radio en andere niet noodzakelijke stroomverbruikers, naar de garage rijden
13 feb 2012 18:34
Geen acculader in mn bezit, maar zonder stroomverbruikers naar garage is 'n goeie tip
Als de motor eenmaal draait, blijft-ie toch wel draaien of niet? Ook al werkt de dynamo niet (naar behoren) en zijn de accu's leeg.
Najah, en anders altijd ANWB om te bellen...
Oja, garage net buiten Amsterdam (Kraan Porsche Service) en 't probleem is er pas kort (nog geen 10 km mee gereden, maar wel met verlichting en ventilator op 10 vanwege ontwaseming...)
Wederom dank.
13 feb 2012 18:41
Voor de ontsteking heb je of een werkende dynamo nodig - of 'n (volle) accu - ergens moet de stroom toch vandaan komen
Een werkende dynamo is natuurlijk het beste ... en inderdaad, zou de ANWB bij het tot stilstand komen door "geen of te weinig bijlading" de accu bij kunnen laden, zodat je weer verder kunt
13 feb 2012 19:04
Blijft het lampje branden, dus niet alleen als hij stationair loopt? Dan betekent dat dat je dynamo niet meer je accu's laad tijdens het rijden. Dus of helemaal niet meer of en lagere spanning dan die van de accu's. Weet even zo niet of het ook kan komen omdat de accu's defect zijn, wat wel weer door de kou kan komen.
Wat je even kan doen is even je zekeringen checken om zeker te weten dat hier niets door is, maar ga wel even langs Kraan. De dynamo is gelinkt met de accu's via de startmotor als ik het goed heb, dus zouden zekeringen niet heel veel moeten uitmaken. maar je weet het nooit met deze oudjes.
Reden voor het niet meer functioneren van de dynamo is normaal gesproken niet de kou, maar kunnen idd de borstels zijn die vuil/versleten zijn of een slechte aansluiting van de bedrading, maar ook een defecte spanningsregelaar kan het probleem zijn.
Laat even weten wat Kraan zei.
Gr Hessel
13 feb 2012 21:25
Hessel schreef:Blijft het lampje branden, dus niet alleen als hij stationair loopt?...
Yep. En ook boven de 3-4000 toeren.
Hessel schreef:...Wat je even kan doen is even je zekeringen checken...
die zitten voorin, toch?
Hessel schreef:... kunnen idd de borstels zijn die vuil/versleten zijn ...
...dat lijkt me ook nog een mogelijkheid met al die sneeuw/rotzooi op de weg. Waar zitten die borstels? Onder / bij de dynamo?
Thnx
13 feb 2012 22:55
Zekeringen zitten inderdaad onder de kofferklep achter de bekleding aan de bestuurderskant. 2 zwarte langwerpige houders.
Over de koolborstels, helaas maar die zitten aan de achterkant van de dynamo. Kun je dus niet zomaar bij. Betekent een hoop loshalen.
Maar laat de boel even doormeten. Het kan ook de spanningsregelaar zijn en die zit handig in de motorruimte aan de linkerkant naast de andere relais en de HKZ.
14 feb 2012 2:51
Thnks ga ik morgen ook even bekijken. De spanningsregelaar en dergelijke heb ik al bekeken en gecontroleerd of ze misschien los zaten. Is niet zo.
14 feb 2012 13:20
Hallo,Ingo ik zou even controleren of hij goede massa heeft op het chassis bij de strip van versnellingsbak naar chasis.
15 feb 2012 18:27
Ik weet niet wat, maar iets heeft geholpen...
Misschien was het toch even te koud voor de accu's, misschien zaten regelaars een beetje los of misschien was het voodoo...
Hij doet het in ieder geval weer als vanouds. Voor de zekerheid even op en neer naar Utrecht gereden zodat de accu's in ieder geval ook weer geladen zijn.
Dank voor de tips en hulp in ieder geval, lampje brandt niet meer
15 feb 2012 18:47
brandt niet meer
... maar wel bij het op contact zetten
15 feb 2012 20:10
Zou dan toch denken dat de akku's hun beste tijd hebben gehad. Als de dynamo dus blijkbaar niet meer kan laden bij koud weer, lijkt het of de akku's het dan niet meer toelaten.
Ik zou voor de zeerhid even kijken wat de akkuspanning is zonder en met lopende motor. Zonder moet dit rond de 12.5 zijn en met zo rond de 14.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.