Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?

26 maart 2012 21:52

Afgesplitst van "Point of no return"



Olaf schreef:
Jeroen914 schreef:Binnenkort dus effe een paar extra handen regelen ..


Geef maar 'n seintje ... en anders zou je met een aantal stukken 16 mm electra (pvc) buis het dak-plaatje omhoog kunnen drukken en stutten :idea:


En andersom, als ik adres zoek die in een dak een mooi nearly origineel schuifdak kan maken? Enig idee wie dat kan en wat dit ongeveer zou moeten kosten?

Re: Point of no return...

26 maart 2012 21:58

Dan zal je MI op zoek moeten naar 'n compleet dak - met schuifdak -

Denk dat je beter af bent om je 911 in dat geval om/in te ruilen voor 1tje met schuifdak ...

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 22:05

In de jaren 70/80 werden er toch genoeg aftermarket daken gemonteerd?

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 22:05

en de zaag erin is geen optie, gebeurd toch wel vaker, is trouwens niet voor een 964, die heeft hem al in targa vorm ;)

Gaat om een oer elfer.

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 22:08

zat al een antwoord te typen en was het bericht in eens verdwenen :mrgreen:

Zoals Olaf al zegt, een compleet dak (met schuifdak) van een sloper overzetten op je auto is 100x makkelijker dan alle schuifdak zooi in erin te fabrieken
Inruilen tegen een exemplaar met schuifdak is dus waarschijnlijk een betere optie ;)

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 22:08

In de jaren 70/80 werden er toch genoeg aftermarket daken gemonteerd?


Ja - van die lelijke Webasto dakjes ...


Afbeelding

:silent:

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 22:13

nee dat webasto dat wordt hem niet. Dan raampje maar open zetten ;-)

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 22:58

Waarom ueberhaupt een schuifdak?

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 23:05

In mijn 993 zat toevallig een schuifdak (had ik eigenlijk zelfs liever niet gehad), maar ik vind het eigenlijk toch wel prettig :wink:

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 23:08

Geef mij maar een klapdak :clown:

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 23:18

Jan A. (993 4S) schreef:Waarom überhaupt een schuifdak?


Omdat een oud elfje slechte ventilatie heeft.

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

26 maart 2012 23:22

Daar hebben wij dan weer geen last van :cheers:

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 0:29

in mijn vorige 356 is achteraf een schuifdak gemonteerd, heerlijk!

ik had een donordak aangeleverd maar wide dat niet overgezet hebben op de wagen, er is een gat in gezaagd en alle onderdelen zijn overgezet, t is een hele klus maar lonend bij een klassieker, of het verstandig is bij een 964....

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 0:52

Mn enige auto met een schuifdak dateert van ca 25 jaar terug; een W123 (300D) uit 1980. Ik vond altijd een zalig ding; vooral in voor en najaar - schuifdakje open / verwarming aan.

Mijn eerste ingeving was ook een donordak zoeken met schuifdak, gat in je huidige dak knippen en het schuifdak laten overzetten. Is een flinke klus om t goed te doen maar als je de auto toch lang wilt houden - gewoon lekker doen.

Hele donor-dak laten inpassen / inlassen lijkt we wel erg rigoreus.

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 0:56

Ik heb een schuifdak,maar gebruik het nooit! Maar ik zou het toch niet willen missen :!: Stel je komt terecht in een ongeluk met meerdere voertuigen terecht,en je kunt je deuren niet openen! En er zal dan brand uitbreken,wat dan? :scratch: P.S. ik kan nog wel door schuifdak naar buiten :mrgreen: :wink:

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 2:28

dat heet gewoon paranoia ;)

back on topic:
De opening in het 911 dak heeft origineel een felsrand, het is dus niet zomaar een gezaagd gat
Alleen dat lijkt me (binnen het redelijke) al onmogelijk achteraf te maken

Geen idee of bv. ook de afvoerleidingen naar voor en achter in een niet-schuifdak carrosserie zitten

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 4:48

lifehammer in je auto zodat je op dat moment een ruitje stuk kan slaan... :idea: ik vind schuifdaken idd juist bij een 964 coupe een heerlijke optie. als het je qua lengte niet in de weg zit (effectieve hoogte wordt volgens mij iets van 3-5 cm lager) zou ik het heel graag in willen. Of ik het erin zou laten bouwen als ik het niet had? denk het niet. Hangt ook weer af van hoe graag je het wil, hoe vaak je het gaat gebruiken en of je het geld ervoor over hebt.

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 8:17

Gebruik het schuifdak in de 993 heel vaak, zodra er maar iets van zon is gaat hij al open.

Vind het één van de betere opties, hou wel van "kale" auto's, maar een coupe zonder schuifdak hoeft voor mij niet. :wink: Is met een beetje zon al gauw een benauwd hok.

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 8:23

'n coupe met schuifdak hoeft van mij niet .... zit niet graag met m'n klus tegen het dak :wink:
.. en heb om die reden al 'n zeer fijne Porsche verkocht :|

lindemans schreef:Mijn eerste ingeving was ook een donordak zoeken met schuifdak, gat in je huidige dak knippen en het schuifdak laten overzetten. Is een flinke klus om t goed te doen ....


Om het goed te doen - en het minst arbeidsintensief te maken, zou je MI dan toch het oude dak bij de A, B en C stijl door moeten zagen - en het nieuwe dak (met schuifdak) daar weer op (laten) zetten ....


Afbeelding

.. foto uit eigen gallerij - die dubbele plaat (bak) heb ik dan ook eigenhandig uitgesloopt :D

Re: Schuifdak in 964 - aftermarket?

27 maart 2012 8:50

een goede plaatwerker kan de velsrand ook voor elkaar krijgen, het is alleen erg arbeidsintensief en daardoor prijzig, en de man moet weten wat hij doet, een keer een dakje gezien waarvan het gat iets te klein was uitgevallen waardoor het paneel niet lekker dichtging, echt zonde van het werk omdat je dat juist altijd blijft zien aan de buitenkant

Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?

27 maart 2012 8:55

Zo'n compleet dak vervangen is denk nog het makkelijkst en per saldo het minst duur. Eerst maar eens het project binnen roeien wat ik op het oog heb. :)

Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?

27 maart 2012 9:54

Jammer dat je er niet mee bent gekomen voordat ik (of Jeroen 914) besloot het schuifdak dicht te lassen - ergo: de hele santekraam aan de binnenzijde er uit te slopen :popcorn:

Let wel dat, als je zo'n dak (gebruikt) gaat zoeken, je het dak neemt van 'n vroege(re) 911 en niet van de 964 - dat is namelijk anders bij de bovenzijde van de achterruit :idea:

Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?

27 maart 2012 10:01

Ben zelf verknocht aan een schuifdak in de 911 :cheers:
Stap in en gelijk open dat ding heerlijk, zou niet anders willen :idea:

Ben zelf begonnen bij Vermeulen Hollandia schuifdaken en dat was toen een leuke handel :!:
Ze zaten ook in Oudenbosch en Kampen naar ik meen en deden ook carrosseriebouw en schade.
Zou altijd een compleet dak overzetten, dat kan net zo netjes doen dat je dit nooit meer kan zien.
Heb dit al meerdere malen gedaan maar dan waren de auto's gaan rollen en moest er gewoon een vers dak op :scratch:

Vermeulen is geheel verdwenen uit Haarlem, de meeste merken leveren dit vanaf fabriek en dit is veel goedkoper.
Ze hebben nog even die glazendaken verkocht en behoorlijk ingekrompen maar dit mocht niet baten.
Je had hier ook Boonakker en die verlengde auto's meest Mercedessen maar dat gaat nu ook vanaf de fabriek :cry:

Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?

27 maart 2012 17:03

Heb een 911 gehaqd met schuifdak maar zat met m'n knar tegen het dak. Had ook te maken met welke stoelen er in zaten. Dit keer geen schuifdak en wel hoofdruimte. Keuzes maken.

Re: Schuifdak in Carrera 3.2 - aftermarket?

24 apr 2012 17:41

Hier is er een te koop. Voor weinig 8)

Afbeelding
Plaats een reactie